שתף קטע נבחר

וול סטריט ננעלה בעליות; הנפט התקרב לרמה של 30 דולר לחבית

המדדים המובילים עלו עד 0.7%; הנפט רשם עלייה של 4.2% לרמה של 29.3 דולר לחבית - זאת עקב דיווחים על תקיפת מתקני נפט בלוב; על רקע הבטחת הבנק המרכזי האירופי להגדלת סיוע לשווקים אמר היום ג'ורג' סורוס: "גוש היורו על סף קריסה"; ציין כי פתח פוזיציית שורט על S&P 500

בורסות וול סטריט ננעלו במגמה חיובית, שהעלייה החדה בנפט מסייעת למגמה: דאו ג'ונס עלה ב-0.7% ו-S&P 500 התחזק ב-0.5%. נאסד"ק ננעל ביציבות, עם עלייה קלה של פחות מ-0.1%. המדדים רשמו במהלך המסחר עליות נאות, אך אלה התמתנו לקראת סופו.

 

המיליארדר ג'ורג' סורוס השוהה בוועידת דאבוס שבשוויץ אמר כי פתח פוזיציית שורט על מדד S&P 500, ופוזיציית לונג על אג"ח של ממשלת ארה"ב. לדבריו, מוקדם מדי לקנות מניות, והוא יופתע אם הבנק המרכזי בארה"ב יעלה שוב את הריבית. הוא אמר כי "הנחיתה הקשה" בכלכלת סין היא בלתי נמנעת, אך למדינה יש משאבים להתמודד עם כך.

 

הנפט מסוג WTI רשם עלייה של 4.2% לרמה של 29.5 דולר לחבית. הנפט מסוג ברנט זינק ב-4.9% לרמה של 29.3 דולר לחבית. זאת לאחר שאתמול כבר הגיע לרמות שפל מאז שנת 2003. הסיבה העיקרית לזינוקים החדים היום היא דיווחים על כך שדאעש תקף מסופי נפט בצפון לוב ואף השתלט על כמה מהם. הדבר מדגיש את הסיכונים הקיימים להמשך האספקה הסדירה של הנפט.

 

מחיר הזהב רשם היום ירידה של 0.7%, הירידה החד יומית החדה ביותר השבוע, וסגר את המסחר ב-1,098.2 דולר לאונקיה. למרות הירידה, הזהב עלה בשנה האחרונה ב-3.6%.

 

IBM רוכשת את Ustream, חברת וידיאו מבוסס ענן. ענקית המיחשוב רכשה את חברת הווידיאו על מנת להוסיף יכולות וידאו נספות למוצרי הענן שלה לארגונים. סכום הרכישה לא נמסר.

 

ברקע המסחר

באירופה סגרו הבורסות בעליות חדות - דאקס הגרמני עלה ב-1.9%, פוטסי הבריטי הוסיף 1.8%, קאק הצרפתי התחזק ב-2% ומילאנו קפצה ב-4.2%.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים