שתף קטע נבחר

טבעונים תובעים ב-150 מיליון: שימוש בחלב בתוסף מזון

בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה נגד חברת תוספי המזון והוויטמינים "אמברוזיה סופהרב", בטענה כי תוסף תזונה פרוביוטי המשווק עם תו Vegan Friendly, כולל חיידקים ידידותיים הגדלים על מצע חלבי. "נתנו לי להכניס לגוף משהו שנוגד את אמונתי ועקרונותיי". החברה בתגובה: במוצר אין כלל רכיבים מהחי

תוסף התזונה הפרוביוטי, פורמולה ביו 25, של חברת תוספי המזון והוויטמינים "אמברוזיה סופהרב", המשווק בצירוף החותמת Vegan Friendly, כולל חיידקים ידידותיים הגדלים על מצע חלבי - כך נטען בבקשה לתביעה ייצוגית בסך 150 מיליון שקל, שהגישה החודש צרכנית טבעונית לבית המשפט המחוזי בתל אביב. בחברה המשווקת טוענים בתגובה כי במוצר המוגמר אין רכיבים מן החי.

 

שיימינג מוצדק? הזמין פפרוני - והתלונן שזה לא טבעוני

זהירות שיימינג: הפיצה שתעלה 100 אלף שקל

 

התובעת, מעיין אליאסי, טבעונית אדוקה כבר כשלוש שנים, סיפרה ל-ynet: "בתור טבעונית מאוד חשוב לי לדעת שאין ניצול של בעלי חיים בתעשייה של המזון שלנו וגם ברמת הבריאות. אני צורכת מזה מספר חודשים פרוביוטיקה ביו 25 של חברת סופהרב, חברה המשווקת תוספי תזונה וויטמינים, בין היתר, לטבעונים עם חותמת הלב האדום - Vegan Friendly, חותמת החשובה מאוד לקהל הטבעוני כדי שנדע שזהו מוצר שלא נעשה בו שום שימוש עם בעלי חיים או רכיבים מהחי.

 (צילום מסך) (צילום מסך)
(צילום מסך)
 

"אני חברה בקבוצה בפייסבוק שנקראת 'טבעונים חסרי מנוח'. כשהמלצתי לאחת החברות להשתמש במוצר הזה, היא מיד הגיבה שחברת סופהרב משתמשת בחלב כדי לייצר את המוצר המדובר. לצערי הרב גיליתי לפני כשלושה שבועות ששני זנים של החיידקים הקיימים בפרומולה גדלים על מצע של חלב.

 

"המומה ופגועה שנתנו לי להכניס לגוף שלי משהו שהוא לא בידיעתי ונוגד את אמונתי ועקרונותיי, פניתי לחברה על מנת להבין את פשר הדבר. למחרת חזרה אליי מנהלת מהחברה, שאכן אישרה בפניי ששניים מתוך אחד עשר מהזנים, גדלים על מצע חלבי. הנציגה התנצלה ואמרה שזו טעות, שכך הם מקבלים את המצע מהייצרן בקוריאה, ושהחברה לא ידעה על כך. היא ניסתה להסביר כי המוצר המוגמר לא מכיל מוצרי חלב אלא רק גידול החיידקים.

 

"הנציגה שלחה לי זיכוי על הצנצנת שקניתי, אבל זה ממש לא עוזר. אחד הדברים שהיו מאוד חשובים לי, זה שיבוצע ריקול (הסרת מוצר מהמדפים), או שיורידו את החותמת של Vegan Friendly, או שלפחות יציינו שהחיידיקים הפרוביוטים גדלים על מצע של חלב. הנציגה הבטיחה שבתוך שבוע עד שבועיים העניין יטופל, אך עד היום, כשלושה שבועות לאחר שיחתנו, לא בוצע שום דבר מטעם החברה. הקהל הטבעוני עדיין ממשיך לצרוך מוצר כשהוא לא מודע למרכיביו, וזה מחדל והטעייה ציבורית".

 

עוד הוסיפה אליאסי: "החלטתי להגיש תביעה משפטית בשמי ובשם כל הטבעונים על ההטעייה והעוול שנעשה לנו. החברה חייבת לקחת אחריות על העוול שנגרם לנו, ולפצות את הקהל הטבעוני באיזשהי דרך".

 

האזינו לשיחה בין מעיין אליאסי לבין נציגת "סופהרב":

 

הבקשה לתביעה ייצוגית הוגשה בידי עורכי הדין ברק אביבי ואסף נוי בשם כ-10,000 איש שרכשו את פורמולה ביו 25 או פורמולה דומה במרכיביה.

 

בתביעה נטען, כי "אם החברה הייתה מפרסמת כי התוסף גודל על מצע חלבי, התובעת ושאר חברי הקבוצה היו נמנעים מההסכמה להחדיר מוצר חלבי או מוצר שגודל על מצע חלבי לגופם ובכך, הייתה נמנעת מהם הכנסה לגופם, של מוצר השונה מהותית ממה שידעו עליו ובכך נעשתה פגיעה קשה באוטונומיה של גופם. קהל הלקוחות הגדול של החברה שנטל את תוסף המזון האמור אינם יכולים להוציא את החומר מגופם ורק בכך יש כדי פגיעה קשה באוטונומיה של הגוף".

 

על פי אתר Vegan Friendly, הקריטריונים למתן תו Vegan Friendly למוצרים טבעונים, דורשים שיהיה ללא רכיבים מהחי, לרבות חלב, על כל מוצריו; עוף, בקר, דגים, חזיר וכיו"ב; ביצים; דבש; מוצרי עור של בעלי חיים; הפרשות כלשהן של בעלי חיים.

 

מאמברוזיה סופהרב נמסר בתגובה: "לא הטענו איש. על המוצר נכתב 'ללא רכיבים מהחי' ובמוצר אין כלל רכיבים מהחי. את תגובתנו המפורטת נמסור בבית המשפט".

 

מטעם Vegan Friendly נמסר: "מאחר והנושא נמצא בטיפול משפטי אנחנו מנועים מלהגיב".  

 

השתלשלות השיחה בפייסבוק בקבוצת "טבעונים חסרי מנוח" שגילתה למעיין אליאסי כי התוסף תזונה אותו היא צורכת אינו טבעוני:

 (צילום מסך) (צילום מסך)
(צילום מסך)

 



 



 


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום מסך
צילום מסך
צילום: יחצ
עו"ד ברק אביבי
צילום: יחצ
מומלצים