יום שלישי, 21.05.2024 שעה 20:57
לוח משחקים
  • שטרסבורג
  • 74 - 79
  • עירוני נס ציונה

פספסו בגובה: פרחוסקי מחכה למכבי ת"א

הרצון להמשיך בהפועל ירושלים, הסיבות לפרידה והפריחה מחדש בקאזאן. רגע לפני המפגש מול הצהובים ביורוקאפ ב-19:55 (חי באתר), הסנטר מגיע רעב

|
ארטיום פרחוסקי (רדאד ג`בארה)
ארטיום פרחוסקי (רדאד ג`בארה)

מאז עונת החפיפה של אורי אלון, ארן טלם ושות', הפועל ירושלים חסרה סנטר דומיננטי ברחבות. המשקיע ספק-יהודי, אמארה סטודמאייר, יכול היה למלא את המשבצת עבור האדומים, אולם הרעיון הזה יותר משעשע מאשר מציאותי.

עכשיו יותר מתמיד, בצל שרשרת הפציעות של ג'וש דאנקן וטוני גפני, והיעדרות ממושכת של דיאור פישר שככל הנראה עלתה לאלופה בכרטיס לשלב הבא ביורוקאפ, הפועל ירושלים נאבקת עם קו קדמי בעייתי ומתקשה לאתר סנטר דומיננטי שיכנס לנעליים של ארטיום פרחוסקי – עמוד השדרה של ייבגני פשוטין ואוניקס קאזאן, שיתמודד הערב (רביעי) ב-19:55 מול מכבי ת"א ביורוקאפ. משחקה של מכבי ת"א מול קאזאן, כמו כל משחקיה במסגרת היורקאפ, יועבר בשידור חי כאן באתר.

83:87 למכבי ת"א על ניז'ני

עיקר הטענות סביב הסנטר הבלארוסי בזמנו, היו כי מדובר במיס-מאצ' שמתקשה להתמודד עם הקצב המהיר והאתלטיות בזירה המקומית. המספרים של פרחוסקי לאו דווקא היו רעים. הוא סיפק 8.4 נקודות ו-3.7 ריבאונדים ב-27 הופעות בליגה ושדירג אותם ביורוקאפ ל-12.8 נקודות, 6.4 ריבאונדים ו-1.7 חסימות בממוצע למשחק. פרחוסקי העמיד בבירה שיאי קריירה במדד (30) ונקודות (21), דורג כמלך החסימות במפעל בשמינית הגמר ורבע הגמר עם 3.2 בלוקים בממוצע בסדרות מול אולם הגרמנית וניז'ני נובגורוד הרוסית.

"נפגשתי לצהריים בניו יורק עם ארן טלם ואורי אלון", סיפר בראד גרינברג, מאמנה לשעבר של הפועל ירושלים ואלוף המדינה עם מכבי חיפה, על השתלשלות המגעים שהובילו להחתמתו של ארטיום פרחוסקי.

פרחוסקי במדי הפועל י-ם (רדאד ג´בארה)
פרחוסקי במדי הפועל י-ם (רדאד ג´בארה)
 

"התקבלה החלטה להחתים את פרחוסקי, אבל הוא דחה את ההצעה. יומיים אחר כך הוא טלפן אלי ואמר שהוא טעה ושישמח לשחק בירושלים. הייתה לנו היכרות ארוכה והוא הציג עונה נהדרת בהפועל י-ם, בטח ביורוקאפ. ירושלים לא האמינה בו, הם לא חשבו שהוא שווה את ההשקעה הכלכלית. כשארטיום חתם בהפועל הוא עשה זאת בהנחה, הוא היה גניבה. כל מה שגיא הראל יגיד אחרת הוא שקר", הטיח גרינברג.

"התחננתי בפני גיא הראל לחתום. רציתי להישאר בירושלים, היה לי טוב שם. אבל עד הפגרה הם לא הציעו לי חוזה כי לא היה מאמן ולא יכולתי לסרב להצעה מקבוצת יורוליג", פרחוסקי חשף בשיחה עם ONE.

בראד גרינברג (חגי ניזרי)
בראד גרינברג (חגי ניזרי)
 

המספרים בחוזהו של פרחוסקי הגיעו לידי ONE וחושפים כי בבירה הרוויח 150 אלף דולרים בעונה. לאחר סדרה טובה מול נובגורוד, הסנטר חתם בניז'ני תמורת 300 אלף דולרים, שם שיתף פעולה עם גל מקל וטיילור רוצ'סטי. העונה הבלארוסי עומד על חוזה לשנתיים במדי קאזאן ושילש את שכרו ל-900 אלף דולרים.

"מצב השוק הקשה על הפועל ירושלים. הם העריכו את פרחוסקי, אבל התקציב היה נמוך. בסופו של דבר זה ביזנס והוא התקדם לחוזים גדולים בקבוצות טובות. אני לא מבין מדוע קבוצות בישראל לא מחתימות יותר אירופאיים לעומת אמריקאים, הרמה תעלה בוודאות. לא מעריכים את הליגה הישראלית באירופה", הסביר שארונס ברוגה, סוכנו האירופי של פרחוסקי, שמעמיד 8.5 נקודות ו-5.8 כדורים חוזרים בממוצע במדי קאזאן.

בעונת האליפות האדומים הציגו את פופס מנסה-בונסו ששוחרר, וג'וזף ג'ונס שלא התלבש כלל בפלייאוף. מי שעשה את מירב הנזק במאני-טיים היה דיון תומפסון, רכש נהדר של המערכת, שמתקשה לשחזר את היכולת בשורות באיירן מינכן. אגב, תומפסון, שמרוויח 500 אלף דולרים בגרמניה, דחה בשיחה עם ONE את הפרסומים לפיהם ישוב בעונה הבאה: "הכסף אינו שיקול עבורי. יש לי פינה חמה להפועל, אבל אני רוצה לשחק בשיטה החדשה של היורוליג, ברמה הגבוהה ביבשת, מול הקבוצות הטובות ביותר באירופה".  

אורי אלון (רדאד ג´בארה)
אורי אלון (רדאד ג´בארה)
 

אך לא בתומפסון עסקינן, אלא בפרחוסקי. "אני לא יודע מה ירושלים הציעה כדי להשאיר אותו, אבל זו הייתה הצעה מזויפת. ירושלים לא רצתה אותו מספיק כדי לשלם לו", ניתח גרינברג את הסיבות שהובילו לפרידה מהסנטר.

ל-ONE נודע כי פרחוסקי לא היה האופציה הראשונה של גרינברג כמאמן ירושלים, אלא ניסה לגייס את ג'יימס תומאס הוותיק שזכה עמו באליפות עם מכבי חיפה. בבירה מספרים כי אם המאמן היה בונה קבוצה על דעתו בלבד, הישראלי הבכיר היה דן גרונפלד, שון דניאל היה במקום רפי מנקו, ובראיין כהן – שריד אליפות נוסף עם הירוקים שפרש מאז מכדורסל – היה מגיע על חשבונו של אדם אריאל.

"ארטיום שחקן מצוין ובחור יוצא מן הכלל. מסיבות שונות הוא לא המשיך איתנו", אמר מנכ"ל האלופה גיא הראל בתגובה לכתבה. "מבלי להתייחס לדברים, כי 80 אחוזים מהעובדות שבראד גרינברג סיפר לא מדויקות, הוא לא היה בפרטי המו"מ עם פרחוסקי ולא עם שחקנים אחרים. היו לי שיחות עם נציגיו של השחקן אבל היו פערים. מיד עם סיום העונה, אנחנו היינו בתפר בין מאמנים, והוא קיבל הצעה טובה מהיורוליג וחתם בצדק".

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */