שתף קטע נבחר

אלי טביב הורשע בהעסקת עובדת זרה

הבעלים של בית"ר ירושלים הורשע בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב אחרי שהעסיק עובדת זרה בביתו. טביב טען: "איני מעורה בענייני משק הבית להם דואגת אשתי ולא ידעתי דבר על העסקת העובדת. סמכתי על אשתי"

הבעלים של בית"ר ירושלים, אלי טביב, ואשתו דנה אשכנזי, הורשעו בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בהעסקת עובדת זרה פיליפינית בביתם שבכפר שמריהו ללא היתר וללא ביטוח רפואי.

 

העובדת נתפסה בביתו של טביב במהלך ביקור שנערך ב-8.11.2012 מטעם רשות האוכלוסין וההגירה. התברר כי היא ביצעה עבודות משק בבית וגם לנה בו. בני הזוג טביב טענו כי הם ידעו שפג תוקף אישור העבודה של הפיליפינית, אולם סברו כי היא בתהליך הסדרת מעמדה בארץ.

 

אלי טביב. "אינו מעורה כלל בענייני משק הבית" (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
אלי טביב. "אינו מעורה כלל בענייני משק הבית"(צילום: עוז מועלם)

 

במהלך הדיון טען טביב בין השאר כי הוא שוהה תקופות ארוכות בחו"ל ולכן אינו מטפל בענייני משק הבית: "נוכח אורח חייו ועיסוקיו הרבים, הנאשם אינו מעורה כלל בענייני משק הבית, להם דואגת אשתו, והוא לא ידע דבר על העסקת העובדת, וסמך על אשתו בהקשר זה".

 

השופטת חופית גרשון יזרעאלי הרשיעה את שני בני הזוג בעבירה וציינה בהתייחס למר טביב: "אשר לנאשם 2, לא ניתן לקבל את טענות ההגנה. הנאשמים הינם בני זוג נשואים,

המתגוררים יחד תחת קורת גג אחת עם ילדיהם ונהנו שניהם משירותי ניקיון ומשק הבית שביצעה העובדת. בנסיבות אלה, לא ניתן לקבל את הטענה לפיה אין לנאשם כל אחריות או נגיעה למתרחש בביתו.

 

"לא נטען, גם לא הוכח, כי בתקופה בה הועסקה העובדת שהה הנאשם בחו"ל. אין גם חולק כי במועד הביקורת שהו שני הנאשמים בבית. אף אם הנאשם טרוד בעסקיו הרבים בארץ בחו"ל, אין הדבר פוטר אותו מאחריות למתרחש בביתו שלו". טיעונים לעונש יישמעו ביום 30.3.16.

 


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
אלי טביב
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים