אבל בעולם התורה

אלפים בהלוויית הגאון רבי רפאל שמואלביץ זצ"ל • שידור חוזר

אלפי בני תורה ובוגרי ישיבת מיר הגיעו להשתתף במסע הלוויתו של ראש ישיבת מיר הגאון רבי רפאל שמואלביץ זצ"ל, שיצא מהיכל הישיבה להר המנוחות • צפו בשידור החוזר מהיכל הישיבה (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילומים: שלמה בוארון, י. לוי)

אבל בעולם התורה: אלפים רבים משתתפים בשעה זו (שלישי) במסע הלוויית הגאון רבי רפאל שמואלביץ זצ"ל ראש ישיבת מיר שנסתלק לגנזי מרומים אמש לאחר מחלה קשה של ניוון שרירים ממנה סבל בשנים האחרונות והוא בן 78.

צפו בשידור חוזר מההלוויה:

בהיכל בית המדרש נאמרו פרקי תהילים על-ידי הגרא"א קלרמן. בהיכל הישיבה נוכחים: הגרא"י פינקל, הגר"א פינקל, הגרב"ד פוברסקי, הגר"י אזרחי, הגרמ"מ פרבשטיין והגרש"י בורנשטין.

בהיכל בית המדרש צפויים לשאת דברי הספד הגאונים רבי אליעזר יהודה פינקל, רבי יצחק אזרחי ראשי ישיבת מיר, חתנו הגאון רבי אברהם סגל ר"מ בישיבת מיר ברכפלד, ובנו "הממשיך" הגאון רבי יעקב שמואלביץ.

כמו כן יספידו ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי, ראש ישיבת תפרח הגר"א פילץ וראש ישיבת חברון הגר"ד כהן.

צפו: האלפים במסע הלוויה

הגאון רבי יצחק אזרחי ספר לראש הישיבה ואמר: "הוא היה אדם גדול אבל היה אדם. הצניעות שלו, הגדלות שלו, הכל היה אדם. רבי רפאל היה מצטער עם כל יהודי. בכה והתפלל והצטער עם כל אחד. כעת מאיתנו הוא רחוק. שמענו עכשיו מראש הישיבה שהיה מעביר את הגמרא כנתינה. כמו שהתורה ניתנה בשישים ריבוא כך הכבוד שצריך לתת לו".

הגיס הגר"מ פרבשטיין ספד לו ואמר כי "הוא היה גדול בבין אדם למקום וגם בבין אדם לחבירו. הוא חי חיים של רוחניות. גם בבין הזמנים היה עסוק סביב התורה. לא היה לו חופש. רק תורה. היה לו עולם פנימי והפרסום הפריע לו. היה אדם השלם. כשהייתי מכוון בעל הצדיקים כיוונתי על רבי רפאל. כשהייתי מכוון בעל החסידים הייתי מכוון על רבי רפאל. מי יתן לנו תמורתו".

מסע ההלוויה ייצא רגלי דרך רחובות מאה שערים ומלכי ישראל עד רחוב שרי ישראל ליד בית המדרש בויאן ומשם באוטובסים עד להר המנוחות שם ייטמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר