אחת המסכות ששימשה את החוטף במהלך הנסיעה למרתף // צילום: Swedish Police Authority // אחת המסכות ששימשה את החוטף במהלך הנסיעה למרתף

פרשת החטיפה שמזעזעת את שבדיה

רופא שבדי אנס במשך שבוע אישה שהחזיק בניגוד לרצונה במרתף • מהחקירה עולה כי התכוון להחזיק באישה במשך שנים

פרשת חטיפה, כליאה ואונס מזעזעת את שבדיה: רופא מקומי הואשם שסימם, אנס וחטף אישה בת 38 תושבת שטוקהולם והחזיק בה במשך שבוע. הרופא כלא אותה במרתף שנבנה במיוחד עבור חטיפתו המזעזעת והמתוכננת היטב, שבוצעה לפני כארבעה חודשים.

הרופא סימם את האישה באמצעות תותים שהכילו סם הרדמה. לאחר שאיבדה את הכרתה, הוביל אותה הרופא בעזרת כיסא גלגלים לעיירה קריסטיאנסטאד, יותר מחמש מאות ק"מ מדרום לשטוקהולם, שם כלא אותה במרתף תת קרקעי מאובטח היטב. במהלך הנסיעה, הוא עטה על עצמו שתי מסכות גומי כדי למנוע את זיהויו. 

תכנן להחזיק בשבויה מספר שנים. המרתף מבפנים // צילום
תכנן להחזיק בשבויה מספר שנים. המרתף מבפנים // צילום

תכנן להחזיק בשבויה מספר שנים. המרתף מבפנים // צילום: Swedish Police Authority

מפרטי כתב האישום עולה כי הרופא, 38, שהתחזה לאזרח אמריקני, בנה את המרתף בו החזיק את השבויה ונעל אותו באמצעות שתי דלתות פלדה נעולות על ידי מנעולים אלקטרוניים. החוקרים מעריכים כי הרופא אנס את האישה אחרי שאיבדה את הכרתה, והותיר אותה במצב של עילפון כל הדרך אל המרתף על ידי מתן חומרי הרדמה. עוד הם מעריכים כי בניית המרתף ארכה כחמש שנים. 

 

מרתף מצויד ומאובטח היטב

הרופא הסדיסט חשב על כל פרט בתכניתו הזדונית: השניים נפגשו בשטוקהולם, וכבר בפגישתם השנייה, החליט לחטוף את האישה על ידי סם שהוחדר לתוך תות שדה. על מנת שלא לעורר את חשדה, הוא טעם מן התותים, אך רק את אלה שסימן מבעוד מועד, ושלא הכילו סם. החוקרים שהגיעו למרתף של הרופא הבינו כי לו נתפס, יכול היה להחזיק באישה לאורך שנים. המרתף, בגודל 60 מ"ר, היה מצויד במקלחת, מטבחון, חדר שינה ואפילו במרפסת חיצונית קטנה, שהוסוותה כך שלא ניתן היה לראות או לשמוע את השבויה שלו. 

: Swedish Police Authority:המרתף היה מצויד במרפסת מסוות // צילום:
: Swedish Police Authority:המרתף היה מצויד במרפסת מסוות // צילום:

המרתף היה מצויד במרפסת סודית // צילום: Swedish Police Authority

החוטף ביצע באישה בדיקות דם ודגימות וגינליות כדי לשלול מחלות מין // צילום:
החוטף ביצע באישה בדיקות דם ודגימות וגינליות כדי לשלול מחלות מין // צילום:

החוטף ביצע באישה בדיקות דם ודגימות וגינליות כדי לשלול מחלות מין // צילום: Swedish Police Authority

במשך שבוע, אנס הרופא את האישה כמה פעמים, תוך שהוא מאלץ אותה ליטול גלולה למניעת הריון. עוד מצאו החוקרים כי הרופא נטל ממנה בדיקות דם ודגימות מאיבר המין שלה, על מנת לוודא שאינה נשאית של מחלת מין. חמישה ימים אחרי שחטף אותה, נסע הרופא לביתה של האישה בשטוקהולם כדי להביא לה בגדים וציוד אישי. כשהגיע לדירתה, גילה כי המשטרה הייתה במקום, וכי השבויה שלו הוכרזה כנעדרת.

עוד באתר: טבח מזעזע: דאעש רצח 280 אזרחים סורים

כשגילה כי הרשויות מחפשות אחריה, נתקף פאניקה והוביל אותה לתחנת המשטרה בשטוקהולם, תוך שהוא מאיים עליה בעזרת אקדח קטן. אחרי שהופיעו בפני היומנאי, נאלצה האישה לומר כי היא אינה נעדרת, והיא נמצאת עם האיש הזה מרצונה החופשי. השוטרים בתחנה עיכבו את הרופא, אחרי שהתנהגותם של השניים עוררה את חשדם.

 

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו