שתף קטע נבחר

מאות עובדי נמל חיפה בביה"ד: "לא מפחדים"

ביה"ד לעבודה דן בתביעה של נמל חיפה נגד העובדים בטענה לביזיון ביה"ד. מאות עובדי הנמל מלווים את הנתבעים בבית הדין. בתביעה נטען כי העובדים נוקטים בשביתה איטלקית והתפוקות נמוכות מהממוצע. הוועד: "לא מבינים על מה הבהלה, התפוקות גבוהות"

הנהלת נמל חיפה נגד העובדים: בית הדין האזורי לעבודה בחיפה דן כעת (א') בתביעה שהגישה הנהלת נמל חיפה נגד עובדי הנמל וועד הטרנספורט, בטענה לביזיון בית הדין. ההנהלה טוענת בתביעה כי למרות סיכומים קודמים, להם ניתן תוקף של פסק דין, נוקטים העובדים בשבועות האחרונים ב"שביתה איטלקית"; והתפוקות בפריקה והעמסת מכולות נמוכות מהממוצע - בעיקר בקווים הרווחיים.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה :

היום: הנהלת נמל חיפה תובעת את העובדים

 

בדיון נוכחים מאות מעובדי הנמל אשר ליוו את העובדים הנתבעים בעידוד מחיאות כפיים ושירת "אנחנו לא מפחדים". ועד העובדים מכחיש את הטענות, וטוען כי מטרת ההנהלה להסיט את האש ממאבקיו האישיים של מנכ"ל הנמל. העובדים תקפו גם את ההסתדרות ואת נציגה, אבי אדרי. "ההסתדרות הפקירה אותנו", צעקו לו. "מכרתם אותנו, אחרת לא היינו פה". משמר בתי המשפט מנסה להרגיע את העובדים שנותרו מחוץ לאולם, והזהיר כי אם לא יירגעו יפונו על ידי המשטרה.

 

סמנכ"ל המשאבים של הנמל, יעקב לטבינסקי, טען בדיון: "מדי חודש יש 800 משמרות של עובדי הטרנספורט, שמקבלים תמריצים עבור תפוקות גבוהות. מאמצע חודש דצמבר ועד 11 בינואר נמסרו 0 תמריצים. אף אחד לא הגיע לתפוקות גבוהות, וזה לא מצב שגרתי. לעובדים יש אינטרס להגיע לתפוקות כי התמריצים גבוהים, והם גם מסוגלים להגיע לזה. אלה עובדים מעולים. המצב הזה של תפוקות נמוכות, הוא מעשה ידי אדם". מנגד טענו העובדים כי הסיבה להספק הנמוך היא ההנהלה, אשר מקשה על העבודה בתפיסת שטחים בעורף הנמל. "אנחנו פועלים כדי לעזור למשמרות האיטיות יותר, כדי שיגיעי לממוצעים טובים כדי לשמור על רמה טובה. הנמל חשוב לנו יותר מהתמריצים".

 

אבי אדרי דחה לפני תחילת הדיון את טענות העובדים כלפיו. "ההסתדרות לא חלשה. אנחנו פועלים למען העובדים - וגם אני נתבע היום. הבעיה היא שהמשא ומתן על הרפורמה לא מתקדם. העובדים לא יודעים את כל הפרטים, אבל מתנהלים הרבה מגעים".

 

"בעיה נוספת היא שבית הדין הארצי לעבודה בולם כל אפשרות לשביתה, מה שמצד אחד לא מאפשר ללחוץ לקידום המגעים על הרפורמה, ומאידך לא מאפשר לעובדים להביע את מחאתם".

 

בקשה לקנוס את העובדים

באופן חריג הגישה הנהלת הנמל את התביעה לא רק כלפי ההסתדרות, הוועד ואנשיו, אלא גם כלפי כמה עשרות מעובדי הטרנספורט, שלדבריה אחראים לתפוקות הנמוכות. לבקשה מצורפים שמות העובדים וכן טבלאות בהן מתואר כיצד ירד קצב עבודתם מהשבוע האחרון של דצמבר ועד עכשיו בעשרות אחוזים. בהנהלה מבקשים לקנוס כל אחד מהעובדים ב-1,000 שקלים ואת הנתבעים האחרים, מההסתדרות ומוועד העובדים, בסכום של 25 אלף שקלים.

 

עוד הם מבקשים כי בית המשפט ייתן צו שייאכוף על העובדים לחזור לעבודה סדירה, ויקנוס אותם ב-1,000 שקלים על כל שעה של עיכוב ביישום הצו. "היה וההפרה תימשך גם למשמרת העוקבת לאחר מתן הצו... יוגדל הקנס המוטל על כל אחד מהמשיבים לסך של 2,500 שקלים לכל שעה של הפרה".

 

בבקשה מצוין כי מספר הפעולות הממוצע בקו המים עמד לפני העיצומים על 180 פעולות למשמרת, וברציף הכרמל אף על 230 פעולות. בשבוע האחרון של דצמבר ירד מספר הפעולות לממוצע של 167 פעולות למשמרת, ובשבועיים האחרונים הוא עומד על 156 בלבד. ב-10 הקווים הגדולים הפוקדים את הנמל - שהפעילות בהם מהווה כמחצית מפעילותו - נרשמו ירידות של 21%-17% בתפוקות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים