שתף קטע נבחר

הפעם זה יסתיים בזמן? ירושלים מול ראשל"צ

האלופה תפגוש את הקבוצה של שרון דרוקר (ש', 20:00), בסיבוב הקודם המשחק נגרר לשתי הארכות. פישר צפוי לעמוד לרשותו של פרנקו

אם לשפוט לפי המשחק בסיבוב הראשון בין הפועל ירושלים למכבי ראשון לציון שארך 50 דקות (שתי הארכות) והסתיים בניצחונם של הכתומים – 83:89, המפגש הקרוב מחר (ש', 20:00) בין שתי הקבוצות במסגרת המחזור ה-16 בליגת העל מבטיח רבות.

 

האדומים מגיעים בצורה לא ברורה להתמודדות. מצד אחד בליגה הם עם שלושה ניצחונות רצופים, כולל אחד גדול על מכבי ת"א במחזור האחרון (85:94). מנגד, מגביע המדינה הם הודחו בבושת פנים על-ידי מכבי חיפה (87:72) כבר ברבע הגמר, והם קרובים להדחה גם ביורוקאפ אחרי הפסד שני ברציפות בשלב 32 האחרונות (75:64 לגראן קנאריה).

 

האלופה יכולה לשאוב עידוד מהעובדה שבקרב שספק אם באמת היה קיים מול מכבי ת"א על שירותיו של ליאור אליהו לשנים הבאות היא זכתה בגדול כשהחתימה את הפורוורד הישראלי לשלוש שנים נוספות, גם אם זה עלה לה 300 אלף דולר יותר (אליהו הרוויח בחוזה הראשון שלו בקבוצה 350 אלף דולר וכעת הוא צפוי להשתכר כ-450 אלף דולר).

 

אחת הבעיות העיקריות של ירושלים בשבועות האחרונים הייתה הדלילות בקו הקדמי. דיאור פישר שהה בארה"ב קרוב לשלושה שבועות בעקבות מות אביו, ובמקביל טוני גפני וג'וש דאנקן היו רחוקים מקו הבריאות. כעת כשפישר שב ארצה הוא צפוי לעמוד לרשותו של פרנקו בהתמודדות מול ראשל"צ, גם גפני חזר לכשירות, אך בנוגע לדאנקן עדיין לא ברור אם יוכל ליטול חלק במשחק.

 

יותם הלפרין אמר לקראת המשחק: "חשוב לנו לחזור למסלול הניצחונות אחרי ההפסד ביום רביעי. אני חושב שאין ספק שראשל"צ היא אחת הקבוצות האטרקטיביות בליגה, יש לה המון כלים, גם ישראלים וגם זרים. הם יבואו לעשות את המקסימום ולנסות לשבש אותנו. קיבלנו בחזרה את פישר, נקווה שהוא יוכל לתת לנו כמה שהוא יכול".

 

ראשל"צ: העומס עושה את שלו

במכבי ראשון לציון ידעו לפני פתיחת העונה שההשתתפות באירופה תגרום לעומס שיכול להשפיע עליה מאוד בליגה, ובשלושת המחזורים האחרונים הם חווים זאת על בשרם עם שלושה הפסדים רצופים. מצד שני, הכתומים העפילו לחצי גמר גביע המדינה, וביורופ-קאפ הם עומדים על מאזן 1:2 ונמצאים בעמדה מצוינת להעפלה לשמינית הגמר.

 

תחת עומס. מכבי ראשל"צ (צילום: אודליה מטרי, מכבי ראשל"צ) (צילום: אודליה מטרי, מכבי ראשל
תחת עומס. מכבי ראשל"צ(צילום: אודליה מטרי, מכבי ראשל"צ)

 

בסיבוב הקודם מול ירושלים דריל מונרו להט כשקלע 29 נקודות, קלט עשרה כדורים חוזרים, מסר שישה אסיסטים וחטף שש פעמים. כדי להיות במשחק גם הפעם מול האלופה, בראשל"צ יודעים שמונרו לצד כריס רייט ומארק ליונס שמספקים את הסחורה בגדול בשבועות האחרונים, חייבים להיות בשיאם.

 

אבי בן שימול הפצוע בברכו צפוי להיעדר

 לפחות שבועיים נוספים ובלעדיו מלאכת ניהול המשחק תיפול באופן בלעדי על מארק ליונס. בקבוצה עדיין לא החליטו אם לצרף באופן סופי את ריקי האריס שמתאמן יחד עם הסגל, ובינתיים במשחקים ניצן חנוכי משמש כסוג של עתודה לליונס בתפקיד הרכז.

 

אחרי המפגש מול האלופה, לראשל"צ מצפה ברביעי משחק סופר חשוב נגד נובו-מסטו הסלובנית בבית. ניצחון בפער של יותר משלוש נקודות יקרב עוד יותר את שחקניו של דרוקר להעפלה לשלב הבא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
הלפרין מול דוסון
צילום: יאיר שגיא
מומלצים