שתף קטע נבחר

מג'יק כהן: אביגיל כהן חולמת על אמריקה

כוכבת נבחרת הנערות מדברת על המודל לחיקוי ("שנינו אוהדים שרופים של הלייקרס"), מספרת על המעבר מ-LA לרמה"ש ובוחרת את השחקן הגדול ביותר כיום. ראיון עם יהלום ישראלי

גאבור רוז'ה, אדם שעבר דבר או שניים בכדורסל הנשים האירופי, הגיע לפני שלושה שבועות לאליפות אירופה לנערות דרג ב' באילת ויצא מוקסם. את עינו של רוז'ה, הג'נרל מנג'ר של פץ' ההונגרית, אחד ממועדוני הפאר ביבשת, צדה שחקנית ישראלית בת 17 מרמת השרון, אביגיל כהן שמה.

 

רוז'ה חיכך את מצחו, כאחד שמצא אוצר, וליד אנשי התקשורת שהגיעו לעיר הדרומית ביותר בישראל שאל: "גם לכם היא מזכירה את אמאיה ולדמורו?". ההונגרי החביב התכוון לכוכבת הבלתי מעוררת של נבחרת ספרד. לבוגרות. כמו גם, אחת הכדורסלניות הטובות על הגלובוס. כן, מסתבר שגם הוא מבין שמדובר פה ביהלום אמיתי.

 

ואכן, כהן (1.80 מ') נחשבת כבר כמה שנים לדבר הבא בכדורסל הנשים הישראלי. היא רכזת גבוהה, עם מבנה גוף מרשים, וירטואוזית, כזו שלרגע, לפחות בכל הקשור לסגנון המשחק (וכן, סליחה על ההשוואה היומרנית), מזכירה את המודל לחיקוי שלה, גם אם היא קצת מתקשה להגיד את צמד המילים הללו.

 

"אני לא כל כך מאמינה במודל לחיקוי, אלא בעיקר אוהבת לראות אנשים משחקים", סיפרה כהן, שנבחרה אף לחמישיית היורובאסקט האחרון לנערות. "ובכל זאת, נראה לי שזה מג'יק ג'ונסון, אולי בגלל ששנינו מלוס אנג'לס ואוהדים שרופים של הלייקרס".


אביגיל כהן במדי רוטברג. חמישה גמרים בשנה אחת (צילום: ראובן שוורץ) 

 

כן, כהן נולדה בארצות הברית ("אני לא זוכרת משם כלום") ועלתה ארצה עם הוריה בגיל 4. הקיץ, 13 שנים אחרי שנחתה לישראל, היא כבר הוליכה את נבחרת הנערות למקום הרביעי ביורובאסקט,

זכתה עימה בטורניר המכביה והעפיל לחמישה גמרים שונים (עם קבוצת הנערות של רמת השרון ועם תיכון רוטברג שבעיר). ועדיין, אתם לא ממש צריכים לשאול אותה איזו קבוצה היא מעודדת: "לייקרס, איזו שאלה. אצלנו כולם קמים יחד למשחקים, זה אירוע משפחתי".

 

בראיון הווידאו שלפניכם מדברת כהן גם על השנה העמוסה בחייה ("התקדמתי בה הכי הרבה בקריירה"), תחילת הדרך ("מהרגע הראשון שהייתי עם הכדור, ידעתי שזה מה שאעשה"), השאיפות לעתיד ("לטוס למכללה, בהמשך גם WNBA") ואיך לא, ההשוואה בין קובי בראיינט ללברון ג'יימס ("קובי הגדול מכולם").

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אביגיל כהן
צילום: יועד כהן
מומלצים