וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת דברי השרה השבדית: שגריר המדינה בישראל זומן לשיחת נזיפה

13.1.2016 / 19:14

השגריר קרל מגנוס זומן למשרד החוץ בירושלים בעקבות דברי מרגוט וולסטרום, שאמרה שיש לחקור אם ישראל משתמשת בכוח מופרז נגד פלסטינים שניסו לבצע פיגועים. ח"כ ליברמן: "שבדיה לא יכולה להמשיך כך בלי שתזכה בתגובה"

עריכה: ניר חן

שגריר שבדיה בישראל, קרל מגנוס נסר, זומן הערב (רביעי) לשיחת נזיפה במשרד החוץ בירושלים בעקבות דבריה של שרת החוץ השבדית, מרגוט וולסטרום. האחרונה קראה אמש לחקור שימוש מופרז בכוח מצד ישראל כלפי פלסטינים, וכן לבדוק אם מוצאים להורג צעירים שניסו לבצע פיגועים.

ממשרד החוץ נמסר כי השגריר ננזף על ידי סמנכ"ל אירופה, אביב שיר-און, שהביע בפניו מחאה על דברי השרה וולסטרום ואת זעם הממשלה והעם בישראל על "הצגה מעוותת של המציאות ועל הצהרה נוספת המעידה כי יחסה לישראל מוטה ואף עוין". עוד נמסר מהמשרד כי "דבריה של וולסטרום מצביעים על כך שאינה מבינה את המתרחש באזורנו, וככל הנראה אינה מודעת למצב הקשה שבו חשופים אזרחי ישראל לסכנה מתמדת של התקפות טרור רצחניות. לאור העמדות המזיקות וחסרות הבסיס של השרה השבדית, הוציאה עצמה שבדיה, בעתיד הנראה לעין, מכל תפקיד או שמץ של תפקיד באשר ליחסי ישראל והפלסטינים".

דבריה של וולסטרום עוררו סערה בימים האחרונים, והבוקר סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה כי קיים בשנים האחרונות "סוג של נתק" בין ישראל לשבדיה. לדברי חוטובלי, בשל כך ישראל לא מאפשרת לבכירים שבדים לבקר בארץ. לשכתה של חוטובלי הפיצה נוסח לא מדויק של הדברים, ממנו עלה כי מדובר בהנחיה חדשה של סגנית שר החוץ, שתאסור על בכירים משבדיה לבקר בישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו לא יתמודד נגד עצמו: בוטלו הבחירות לראשות הליכוד
איראן חשפה סרטון ממעצר האמריקנים, זריף קרא ל"דיאלוג וכבוד"
משבר באירופה: האיחוד יבחן את מהלכי ממשלת הימין בפולין

שרת החוץ של שבדיה, מרגוט וולסטרום. 13 בינואר 2016.. GettyImages
אי קבלת בכירים משבדיה בישראל אינה חדשה. וולסטרום/GettyImages

בפועל, בלשכתה של חוטובלי הסבירו, בעקבות שאלות עיתונאים, כי ההנחיה תחול באופן רשמי אך ורק על שרת החוץ השבדית וולסטרום ועל סגנה, ולא על שרים נוספים בממשלת שבדיה. המדיניות עצמה אינה חדשה, וישראל מיישמת אותה באופן לא מוכרז זה כשנה וחצי, עוד מתקופת כהונתו של שר החוץ הקודם אביגדור ליברמן.

ליברמן התייחס היום בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לנתק הבלתי-מוכרז בין שתי המדינות. "שבדיה מתעלמת מגל הטרור שפוקד את כל העולם ובעיקר את המזרח התיכון, ומוצאת לנכון לגנות דווקא את ישראל ולהשוות אותנו למחבלים פלסטינים. זה לא יכול להימשך מבלי שנזכה אותם בתגובה", אמר בהתייחסו להודעה של סגנית שר החוץ חוטובלי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אביגדור ליברמן באולפן וואלה!NEWS, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
"שבדיה היא מדינה שמתעסקת רק בעושר שלה". ליברמן/ראובן קסטרו

עוד טען ליברמן כי ההתנהלות של שבדיה נותרה כפי שהייתה עוד ממלחמת העולם השנייה, כמדינה שסחרה עם גרמניה הנאצית. "שבדיה הרוויחה את רוב הונה ממסחר עם גרמניה הנאצית", אמר. "ב-1943 הם ידעו על מחנות הפליטים, על אושוויץ ועל בוכנוואלד, ועל כך שהזהב שבו משלמים להם נשדד מיהודים. שבדיה היא מדינה שמתעסקת רק בכסף ובעושר שלה".

ח"כ ציפי חוטובלי במסע"ת של הליכוד בפרשת העמותות, בית סוקולוב ינואר 2015. ראובן קסטרו
המדיניות שהציגה קיימת עוד מ-2014. חוטובלי/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully