שתף קטע נבחר

אנדי רם: "יוני ארליך אבא מושלם יותר ממני"

טניסאי הזוגות הבכיר של ישראל מספר על החיים החדשים כאב טרי, על הסלידה מחיתולים ומפוליטיקה, על העתיד עם שותפו במגרש, על היום שאחרי הפרישה ועל העצות לאגייאר. ראיון עם אבא גנוב

אבא גנוב, גירסת הטניס. אנדי רם, זה לא סוד, אינו מפסיק לחייך. אחרי נצחונות, הפסדים, לא משנה מה, הוא תמיד במצב רוח טוב וחייכני. אבל בחודשים האחרונים, רם מחייך יותר מתמיד ויש לכך אחראי בלעדי - אלון רם.

 

בנם הבכור של אנדי ושירי נולד באפריל ושינה את חיי הזוג הצעיר, שמתחיל להתרגל לנוכחות החדשה בבית לצד הכלבה 'לוקה'. "זה דבר ענק להיות אבא, אי אפשר להשוות את זה לשום דבר אחר בעולם. כל מי שהופך לאבא, יודע על מה אני מדבר", אומר אנדי רם בראיון משותף ראשון עם בנו הטרי, אותו הוא חושף לראשונה למצלמה.

 

בניגוד לחבריו בנבחרת הדייויס, שמיד אחרי הניצחון הענק על רוסיה חזרו מיד לסבב, אנדי נשאר שבוע נוסף בארץ, להרגיע את האדרנלין העצום שעדיין זורם בדם, ובמיוחד כדי ליהנות שבוע נוסף בחיק המשפחה. אחרי יומיים של התנתקות מכל העולם בנופש קצר בטורקיה, בלי שיחות, הודעות טקסט או ראיונות לתקשורת, רם מילא מצברים מחדש.

 

"אני רוצה לנצל את הימים האלה בארץ עד הסוף, כי אחרי זה אני עוזב את אלון לתקופה ארוכה. יש לי רצף טורנירים שלא נגמר עד סוף השנה ולא אהיה בבית הרבה זמן", מספר אנדי, כשהוא מחזיק את אלון בפינת ההנקה, בה יושבת בדרך כלל האם השקטה שירי.


משפחת רם בהרכב מלא. שירי, אנדי ואלון (צילום: סיון פרג')

 

כמו באגדות, הזוג רם מורכב משני הפכים המשלימים אחד את השני. אנדי המוחצן מרבה לדבר, לצחקק ולפלרטט עם המצלמה, שירי מעדיפה להתרחק מהעדשה ולהתחבא מאחורי הקלעים. "אני כל הזמן מחזיק את אלון, צוחק איתו ומדבר שטויות, ואז באה האמא ומדברת איתו רציני. אבל הוא יצא כמוה, תראו איזה רגוע ושקט הוא, ראיון שלם הוא לא הוציא מילה ולא בכה", אומר רם כשהוא מחזיק ומציג בגאווה את הרך החמוד.

 

"ג'וקוביץ' חשב שאני בוכה בגלל ההפסד"

אלון אחראי גם לאחת האנקדוטות המצחיקות בקריירה של אביו. "עליתי לשחק במונטה קרלו עם ג'וליאן נול. כל הזמן חבטתי החוצה, לא הייתי מרוכז והסתכלתי בלי הפסקה ליציע, לקבל עדכונים מחבר, כי לפני המשחק שמעתי שלשירי יש צירים. אפשר להגיד שהפסדתי בכוונה ואז בא האוסטרי ואמר לי: 'מצטער, אנדי, שיחקתי חרא'. אמרתי לו: 'אתה נורמלי? חבטתי הכל החוצה'.


אנדיוני. "נשחק ביחד בשנה הבאה, גם אם לא בתחילתה" (צילום: אלי אלגרט)

 

"דקה אחר כך סיפרו לי ששירי ילדה, עברה לי צמרמורת בכל הגוף והתחלתי לבכות כמו ילד. נובאק ג'וקוביץ' ראה אותי בחדר ההלבשה ואמר 'אנדי לא נורא, רק הפסדת משחק זוגות'. הוא לא הבין למה אני בוכה ככה. זה היה רגע בלתי נשכח, כל הטיסה חשבתי על המפגש הראשון בינינו, עד שראיתי את אלון בבית החולים".

 

רם מחמיא לשותפו בזוגות יוני ארליך, גם בכל הקשור לאבהות: "אני לא אבא מושלם, לא אוהב לגעת בחיתולים וכאלה, אבל אני מרגיש שאני בסדר. יוני, למשל, אבא הרבה יותר מושלם ממני. הוא כל היום עם הילד, דואג לו ומעורב הרבה יותר".

 

ואם כבר ארליך, אז בראיון עם יותר משפחה וענייני אבהות ופחות טניס, רם מתייחס גם לפרידה הזמנית מהשותף הקבוע שלו, אך מבהיר: "בשנה הבאה נחזור לשחק יחד. שמחתי והופתעתי כשיוני לקח במסיבת העיתונאים שאחרי רוסיה את המיקרופון ואמר שאנדי עשה את הדבר הנכון. זה אולי לא יקרה כבר בתחילת השנה, כי אנחנו תלויים בענייני דירוג (יוני ירד לא מעט אחרי פציעתו - מ"ש), אבל זה יקרה".


רם. "כשאלון יגיד 'אבא', אני אפסיק לטוס" (צילום: יועד כהן)

 

וגם: פוליטיקה, אבי לוזון, ארקדי ובית"ר החדשה

רגע לפני שהוא ממריא בחזרה לסבב, רם מספר מה יעשה ביום שהבן אלון יגיד לראשונה אבא ("זה יגמור אותי, אני לא טס יותר לחו"ל כשהוא יגיד אבא"), מה התכניות ליום שאחרי הפרישה ("חייב משהו כדי לפרק את כל האנרגיות

האלה. פוליטיקה? לא בשבילי. אני לא יודע לסובב אנשים או לא להגיד את כל האמת") ולמה הוא כועס על חלוקת עוגת התקציבים בספורט הישראלי ("היחידים שלא בוכים על התקצוב שלהם הם אלה מהכדורגל. כל הענפים צריכים להתאחד ולתת צעקה גדולה").

 

ואי אפשר בלי נגיעה אמיתית בכדורגל. הטניסאי מתייחס לאמירה של אבי לוזון על כך שליגת העל במקום השישי באירופה ("נבהלתי קצת כששמעתי את זה, אבל מי אנחנו שנתווכח עם אבי. מניח שהתכוון לאירופה בלי ספרד, גרמניה, אנגליה, איטליה והולנד") ולמצב החדש בקבוצתו האהובה בית"ר ירושלים ("טוב שארקדי הלך, לא נשאר לו כבר מה לתת. פירקו אותו בארץ. עכשיו יש את גומא אגייאר, אני מכיר אותו ובמיוחד את יד ימינו, שהיה שחקן טניס. שיחקתי איתו זוגות בעבר ואני בקשר איתו, מייעץ לו קצת... מקווה שלא יקשיב לעצות שלי יותר מדי").

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים