שתף קטע נבחר

נעילה ירוקה בת"א: אל על ירדה ב-5.8%

מדד ת"א 25 עלה ב-0.7%, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.6%; פרוטרום עלתה ב-4.7% לאחר שהודיעה כי תרכוש חברה בארה"ב תמורת 20 מיליון דולר

המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב מתנהל ביציבות.

 

מדדי המניות

מדד ת"א 25 עלה ב-0.66% ל-1,502.6 נקודות, מדד ת"א 100 עלה ב-0.64% ל-1,291.2 נקודות, מדד הבנקים עלה ב-0.51% ל-1,324.57 נקודות, ומדד ביומד צונח ב-0.7% ל-449.77 נקודות.

 

מניות מובילות

מניית אל על ננעלה בירידה על רקע ירידת מחירי הנפט, והצפי כי אלה ימשיכו במסלול למטה. מניית חברת התעופה הגדולה בישראל נסקו ב-400% ב-12 החודשים שהסתיימו אתמול, אך בשבוע האחרון הוכפל מספר המכירות בחסר של המנייה.

 

חברת תמציות הטעם והריח פרוטרום ממשיכה בגל הרכישות שלה - החברה הודיעה הבוקר על רכישת חברת ביוטכנולוגיה אמריקאית ב-20 מיליון דולר. לחברה הנרכשת קוראים Grow, והיא נוסדה בשנת 1977 בניו ג'רזי.

 

מנקיינד הודיעה אתמול כי המועמד לתפקיד המנכ"ל, דווין דסיסטו (Duane M. DeSisto), הסיר את מועמדותו לתפקיד. במקומו תמנה החברה את סמנכ"ל הכספים שלה, מתיו פפר (Matthew J. Pfeffer), לתפקיד המנכ"ל.

 

מגה הגיעה לנקודת ההכרעה בנוגע לעתידה. צמצום אספקות בשבוע החולף לסניפי הרשת שבו נקטו ספקים רבים, מקשה על הרשת להמשיך ולהתקיים.

 

הספקים, החוששים מכוונת חברת האם אלון רבוע כחול לנסות להוביל להסדר חוב מבוסס תספורת, צמצמו בשבוע החולף את האספקות לרשת שעוד קודם לכן, התמודדה עם מחסור בסחורה רבה. כפי שפורסם ב"כלכליסט" בתחילת השבוע, המחסור בסחורה ניכר במדפי הרשת בכל המחלקות.

 

החברה התעשייתית הוותיקה חד אסף הודיעה כי תמנה למנכ"ל את מיכה מייקסנר, במקומו של דוד זילברברג. המנכ"ל היוצא של חברת המתכת מעכו פרש על רקע הגיעו לגיל הפנסיה. מייקסנר כיהן כמנכ"ל חברת מרכבים ב-12.5 השנים האחרונות.

 

זעזוע נוסף מכה היום בחברת הנדל"ן דורי בניה. שנה וחצי לאחר שמונה אסף מור למנכ"ל דורי בניה בכדי להבריא את החברה, הוא הודיע היום על התפטרותו מתפקיד המנכ"ל. מור אמנם הודיע על התפטרות היום, אולם הוא ימשיך לכהן כמנכ"ל עד חודש יולי 2016 במטרה לאפשר לבעלי השליטה חיים כצמן ודורי סגל למצוא לו מחליף ראוי. מור הוא המנכ"ל השלישי שעוזב את דורי בנייה בחמש השנים האחרונות.

 

המ-לט, המייצרת מחברים ושסתומים, דיווחה היום על חתימה על הסכם לרכישת 100% ממניות חברת Jiangsu Xinghe Valve, חברת מחברים ושסתומים הממוקמת במחוז Jiangsu בסין, תמורת כ-15 מיליון דולר. תשלום נוסף בגובה של עד ל-3.35 מיליון דולר ישולם למוכרים בהתאם לביצועי Xinghe Valve במהלך השנים הבאות. המ-לט נמצאת בשליטת קרן פימי של ישי דוידי.


פורסם לראשונה 12/01/2016 12:34

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים