וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 חודשים אחרי הפיגוע בי-ם: נהרס בית המחבל שרצח שני ישראלים

9.1.2016 / 5:13

מוהנד שפיק חלבי, שרצח את נחמיה לביא ואהרון בנט באוקטובר האחרון וחוסל בזירה, זכה לכינוי "השהיד הראשון של האינתיפאדה". הלילה נהרס ביתו בכפר ליד רמאללה. במהלך האירוע התפתחו הפרות סדר ונורו יריות לעבר הכוח, שהשיב בירי חי. מהירי נפצעו 3 פלסטינים

צילום: רויטרס, סרטון חובבים שהועלה לרשת; עריכה: טל רזניק, שניר דבוש

(תיעוד מהפיגוע בשער האריות בירושלים)

דובר צה"ל הודיע הלילה (שבת) כי הצבא, בשיתוף משמר הגבול, הרס את בית משפחת המחבל מוהנד שפיק חלבי, בכפר סורדא באזור רמאללה. במהלך הריסת המבנה נפתחה אש לעבר הכוחות, ממנה לא היו נפגעים. במקום גם התפתחו הפרות סדר אלימות, שאחריהן הגיב צה"ל בירי חי, שממנו נפצעו שלושה פלסטינים באורח קל עד בינוני.

חלבי, בן 19, ביצע באוקטובר האחרון את פיגוע הדקירה בשער האריות בירושלים, שבו נרצחו שני ישראלים ונפצעו שניים אחרים. הוא נורה למוות בזירה.

בסוף דצמבר הודיעה ישראל למשפחתו של חלבי כי ביתם ייהרס, לאחר שבג"ץ דחה את הערעור שהגישה. חלבי זכה לאחר הפיגוע למקום של כבוד בתעמולה הפלסטינית בתור "השהיד הראשון של האינתיפאדה". הוא קיבל את הכינוי "מצית האינתיפאדה", והמונים השתתפו בהלוויתו. הרשתות החברתיות התמלאו בעמודי מעריצים שלו, שם זכה לתשבוחות על "גבורתו" ועל כך שהיה פורץ דרך שהצית אחריו את גל הטרור נגד ישראל.

עוד בנושא:
מצלמה רועדת, ריצות וצרחות: תיעוד רגעי האימה בפיגוע בירושלים
"זעקתי לעזרה, ענו: 'תמותי'" – אשת הנרצח משחזרת את רגעי האימה
נחמיה ירד להציל את אהרון שנדקר עם אשתו ובנו: "נהרג כשרצה לעזור"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אהרן בנט והרב נחמיה לביא, שנרצחו בפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-3 באוקטובר, טיפס חלבי על גדר ההפרדה ממזרח ירושלים יחד עם צעיר פלסטיני נוסף, בדרכו להגשים את חלומו ולהתפלל לראשונה במסגד אל-אקצא. אך כשהגיעו השניים למתחם הר הבית לא התירו להם כוחות המשטרה להיכנס למקום. מכתב האישום נגד הצעיר שהיה עם חלבי וסייע לו, עבד אל-עזיז מרעי, עולה כי חלבי רצה בתחילה לסטור לשוטר שמנע מהשניים להיכנס לאתר הקדוש, אך בסופו של דבר החליט לבצע פיגוע שבו יירצחו יהודים.

נחוש בדעתו למות כשהיד, יצא חלבי למסע דקירות סמוך לשער האריות שבעיר העתיקה בירושלים, ובמהלכו רצח את נחמיה לביא ואהרון בנט, ופצע באורח קשה את אדל בנט, אשתו של אהרון. הוא נורה למוות בידי שוטרי מג"ב.

לפני שיצא לפיגוע רשם חלבי בחשבון הפייסבוק שלו את הדברים הבאים: "האינתיפאדה השלישית החלה. מה שקורה לאל-אקצא ולמקומות הקדושים לנו הוא מה שקורה לאימהותנו ואחינו. לא נהיה עם כנוע. העם יתקומם".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully