שתף קטע נבחר

אליפות ישראל בשחייה אומנותית לא תתקיים בשבת

פנייה של קבוצת בנות שומרות מסורת, בסיועו של ח"כ יואל רזבוזוב, הביאה לשינוי מועדי התחרויות באליפות. יו"ר האיגוד סימון דוידסון: "עשינו את המיטב מתוך הבנה עמוקה של הצרכים שלהן", רזבוזוב בירך על המהלך

ללא חוק האוסר ספורט בשבת, ללא דיונים בבתי משפט וללא רעש, אליפות ישראל בשחייה אומנותית שנקבעה לסוף חודש ינואר לא תתקיים בשבת. האליפות נקבעה ל-29-30 בינואר (שישי שבת), ובזאת למעשה נמנעה האפשרות להתמודדותן של השחייניות שומרות המסורת. לאחר ניסיונות רבים לדבר עם אנשי איגוד השחייה, החליטה הוועדה המקצועית לקבל את פנייתה של קבוצה ממזכרת בתיה, שהשחייניות בה השומרות מסורת.

 

הבנות, שנתקלו תחילה בהתנגדות מצד אנשי האיגוד, פנו ליו"ר שדולת הספורט, ח"כ יואל רזבוזוב ("יש עתיד"). הפנייה לח"כ רזבוזוב נעשתה בשל תמיכתו הפומבית בזכויותיהן ("כספורטאי לשעבר לא היה מוכן לעמוד על הפודיום אם הוא יודע שמתחרה שלו לא השתתף בתחרות רק בגלל שהיא נערכה בשבת"). על כן, פנה השבוע יו"ר שדולת הספורט לאיגוד השחייה וליו"ר השחייה האומנותית סימון דוידסון, בבקשה למצוא פיתרון לסוגיה.

 

ח"כ יואל רזבוזוב. הוביל את המהלך (צילום: אוהד צויבנרג) (צילום: אוהד צויבנרג)
ח"כ יואל רזבוזוב. הוביל את המהלך(צילום: אוהד צויבנרג)

 

"חבר הכנסת רזבוזוב ומספר שחייניות שומרות מסורת פנו אלינו בבקשה לשנות את מועד אליפות ישראל", אמר דוידסון. "מתוך הבנה עמוקה של הצרכים שלהן והרצון לאפשר לכמה שיותר בנות להשתתף בפעילות ספורטיבית, עשינו את מרבית המאמצים בכדי לאפשר את השתתפותן בתחרות.

בעתיד נעשה את אותם המאמצים בכדי שמועדי התחרויות יאפשר את ההשתתפות מרבית השחייניות".

 

בהחלטת הוועדה נקבע כי כל התחרויות והמקצים שתוכננו לשבת הוקדמו לשישי, וכי בשבת יתקיימו רק מקצי הרשות בהם לא ניתנים ציונים או מדליות.

 

שחייה אמנותית. *למצולמות אין קשר לידיעה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
שחייה אמנותית. *למצולמות אין קשר לידיעה(צילום: רויטרס)

 

ח"כ רזבוזוב ברך על המהלך: "יש לברך את איגוד השחייה ואת אנשי השחייה האומנותית בפרט שפעלו מהר והבינו את הצורך של השחייניות שומרות המסורת. אני משוכנע שרק כך, בהידברות אמיתית המבוססת על כבוד והבנה, נוכל להגיע לעמק השווה ולפיתרונות אמיתיים. כל ניסיון לחייב את איגודי הספורט בחקיקה או כל התערבות פוליטית הם מסוכנים לספורט ולעתידה של מדינת ישראל כחברה בוועד האולימפי הבינ"ל".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
ח"כ יואל רזבוזוב
צילום: אורן אהרוני
מומלצים