וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל ימין נחשד במעורבות בהצתה בדומא, אך הואשם רק בתקיפת פלסטיני

6.1.2016 / 18:02

כתב אישום הוגש נגד שני צעירים ממאחז הבלאדים שבבנימין, בגין תקיפת רועה צאן פלסטיני והכאתו במוטות ברזל – עד שאיבד את הכרתו. אחד מהם נחשד בתחילה כי סייע בהרג משפחת דוואבשה, אך הכחיש את המיוחס לו

עריכה: ניר חן

(הוגשו שני כתבי אישום בפרשת דומא, יום ראשון)

הפרקליטות הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד שני צעירים פעילי ימין ממאחז הבלאדים, הסמוך להתנחלות כוכב השחר שבבנימין, החשודים בתקיפת רועה צאן פלסטיני. אחד החשודים, ח', כיום בן 18, נעצר בתחילה בשל חשד כי היה מעורב בהצתת הבית בדומא שבה נהרגו שלושה בני משפחת דוואבשה, וכי רכבו שימש את המציתים – זאת, בעקבות מידע חסוי שהגיע לשב"כ. אלוף פיקוד המרכז, רוני נומה, הוציא נגדו צו הרחקה מאזור יהודה ושומרון, אך ח' הכחיש את המיוחס לו. עם זאת, חומר הראיות שנאסף נגדו הספיק לכתב האישום שהוגש היום לבית המשפט המחוזי בירושלים.

על פי כתב האישום, ח' וקטין נוסף שהו במאחז הבלאדים בעת שפלסטיני כבן 50 רעה את צאנו בסמוך למקום. השניים, ביחד עם חמישה פעילי ימין נוספים, החליטו ככל הנראה כי "אסור לפלסטיני להיות במקום". הם ירדו לכיוונו כשהם רעולי פנים וכפפות לידיהם, והחלו לתקוף אותו. עוד נאשמו בכך שהשתמשו במוטות ברזל שלקצותיהם נקשרו סכינים, והכו את הרועה באמצעותם. כתוצאה מכך נפל הפלסטיני לארץ ואיבד את הכרתו.

עו"ד דוד הלוי המייצג את אחד החשודים מטעם ארגון חננו מסר: "מדובר בכתב אישום חסר כל תשתית ראייתית, שהוגש תוך הפרות בוטות מצד המדינה".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הנאשם בהצתה בדומא: "הכניסו חוקרת אישה, שנגעה בי והטרידה אותי"
ההודאה בשב"כ והעדויות הבעייתיות: החורים בכתבי האישום בפרשת דומא
פעיל ימין ישב במעצר מנהלי במשך 5 חודשים - לשווא: "נעשתה טעות"

מאחז הבלאדים בכוכב השחר בבנימין, אוגוסט 2015. יותם רונן
מאחז הבלאדים, ביתם של החשודים, אוגוסט 2015/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully