וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדיק לא חוזר בו מדבריו על ראש הממשלה

6.1.2016 / 20:00

השגריר האמריקני לשעבר טען כי נתניהו אמר לו ביום הלווייתו של רבין: "אם הוא לא היה נרצח, הייתי מביס אותו בבחירות". למרות הכחשת נתניהו, תמלול הריאיון המלא מבהיר: "השיחה נערכה בטקס הצבת הארון"

ג'ון קרי ומרטין אינדיק השליח האמריקני המיוחד למו"מ הישראלי פלסטיני. יולי 2013. AP
בהודעה שהפיצה מפלגת הליכוד כונה אינדיק "שקרן". אינדיק וקרי/AP

לאחר הסערה שעוררו הבוקר (רביעי) דבריו של מרטין אינדיק, שגריר ארצות הברית בישראל לשעבר, הוא הבהיר כי הוא לא חוזר בו מהדברים שאמר במהלך ריאיון לסרט דוקומנטרי על ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששודר בארצות הברית. אינדיק סיפר בסרט ששודר ברשת PBS כי לאחר רצח ראש הממשלה יצחק רבין, הוא שוחח עם נתניהו – אז יו"ר האופוזיציה – ושמע ממנו את המילים הבאות: "תראה את זה, עכשיו יעשו ממנו גיבור לאומי. אבל אם הוא לא היה נרצח, הייתי מביס אותו בבחירות ואז הוא היה נזכר בהיסטוריה כמנהיג כושל".

לשכת נתניהו, בתגובה, הכחישה בתוקף את דבריו של אינדיק. כמו כן, חדשות ערוץ 2 הפיצו תמונה מההלוויה של רבין, בה נראה כי אינדיק אינו יושב לצד נתניהו. אלא שהערב, התברר כי התמונה הזו כלל אינה קשורה לאירוע שאינדיק תיאר. רשת PBS העלתה לאתר שלה את התמלול המלא של הריאיון עם אינדיק, וממנו עולה כי אינדיק התייחס בדבריו לטקס הצבת ארונו של רבין בכנסת, ולא להלווייה של רבין בהר הרצל. לכן, הטענות לפיהן אינדיק שיקר, כי הוא ונתניהו לא ישבו זה לצד זה בהלווייה בהר הרצל, התבררו כלא רלוונטיות. אילו הרשת הייתה משדרת את הראיון עם אינדיק במלואו, ללא עריכה, הדבר היה ברור מלכתחילה - אולם העריכה של הכתבה גרמה לבלבול בנושא, שכן מילותיו של אינדיק על הצבת הארון בכנסת הושמטו.

בתימלול המקורי, אינדיק סיפר זאת כך: "נתניהו ישב לצידי כשהייתי שגריר בישראל, בזמן הלווייתו של רבין. השלב הראשון היה להביא את גופתו מבית החולים לכנסת שם יוצב ארונו. הייתה התאספות גדולה של מכובדים ודיפלומטים בכירים ופוליטיקאים וכן הלאה בכנסת, שחיכו להגעת גופתו של רבין, להגעת הארון. ואני זוכר את נתניהו אומר לי - תראה את זה, עכשיו הוא גיבור, אבל אם לא היו מתנקשים בו, אני הייתי מביס אותו בבחירות, ואז הוא היה נרשם בהיסטוריה כמנהיג כושל".

עוד בוואלה! NEWS:
"נתניהו אמר לי בהלוויית רבין: 'אם לא היה נרצח הייתי מביס אותו'"
המתווך האמריקני לשעבר: תהליך השלום התאדה לחלוטין
אינדיק פורש מתפקידו: "תרם רבות לתהליך השלום"

בנימין נתניהו בטקס האזכרה ליצחק רבין, אוקטובר 1996. AP
בהודעה שהפיצה מפלגת הליכוד כונה אינדיק "שקרן". נתניהו בטקס האזכרה לרבין, נובמבר 1996/AP

בהודעה שפרסם הערב בחשבון הטוויטר שלו, הבהיר אינדיק כי "השיחה עם ביבי נערכה ב-5 בנובמבר 1995, כאשר ישבנו יחדיו בכנסת בטקס הצבת ארונו של רבין". נתניהו, כאמור, מכחיש בתוקף שהדברים נאמרו בכלל. בהודעה שהפיצה מפלגת הליכוד כונה אינדיק "שקרן" והואשם בניסיון שיטתי לפגוע בשמו הטוב של נתניהו. אינדיק כיהן בשנים 2014-2013 כשליח המיוחד לתהליך השלום מטעם שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, ולאחר קריסת השיחות הטיל חלק גדול מהאחריות לכך על נתניהו, בעיקר בשל התעקשותו להמשיך לבנות בהתנחלויות תוך כדי המשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully