$(document).ready(function () { setTimeout(function () { $('#Haim_L').remove(); }, 2500); // Remove the element after 3000 milliseconds (3 seconds), you can adjust this value as needed });
הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ובכן, מיץ'

בחרת במועדון שייצר שורה של סקנדלים אבל לך, ולנו, יש סיכוי להינצל. מכתב אישי לבעל הבית

אריאל כהן  06.08.09 - 15:45
אחד מהמרכיבים הקריטיים במועדון. האוהדים (אלן שיבר)
אחד מהמרכיבים הקריטיים במועדון. האוהדים (אלן שיבר)

מיץ' היקר שלום,

ברכות חמות על רכישת מועדון הכדורגל מכבי ת"א. החל מהיום אתה בעלים של קבוצת כדורגל ישראלית, טייטל שמזכה אותך בכניסה מיידית לרשימה שחלקה הארי מלא בטיפוסים וולגריים, תחמנים, חסרי יכולת ניהולית, לעיתים גסי רוח, ותמיד, אבל  תמיד, הזויים. לחלק השני, אגב, קוראים יעקב שחר. במקרה מיץ', בין אם תרצה או לא, בחרת במועדון שייצר ב-15 השנים האחרונות שורת סקנדלים ניהוליים ומקצועיים מהארוכות שידעה היסטוריית הספורט המודרני. בעולם, הכוונה.

עד כאן הבשורות הפחות נעימות, אבל, מיץ', לך יש עוד סיכוי להינצל. הגורל שלך לא חייב להיות דומה לשל אחרים, גם אם הסטטיסטיקה נגדך. העניין הוא שלשם כך עליך לפנות לעצמך שבוע, חודש, כמה שייקח, וללמוד. להקשיב וללמוד. אחרת עוד לפני שתספיק לומר אורי משיח, האולטראס יסמסו לך, השחקן ה-12 יצלצלו לסלולרי, והמזכירה שלך בוולמארט תגרוס פקסים זועמים מישראל על העלייה במחירי המנוי לאב ובנו לשער 13. ובכן, מיץ', לפניך צרור עצות ביצועיות בסגנון עשה ואל תעשה לתקופה הקרובה. שנן, גזור, שמור, ווטאבר. העיקר שתפנים.

1. תלמד את ההיסטוריה של המועדון. פתח גוגל, וויקיפדיה, תקנה מארז DVD (או קלטות וידאו אם אתה מעוניין לראות את הקבוצה אשכרה זוכה בתארים). תסתגר במלון, במשרד, ותקרא הכל: מגזרי עיתונים של סיקורי משחקים ועד לטורי פרשנות. תקרא על האפדרין, על סנטה קולומה ועל פיטורי קשטן, תלמד מי זה שייע גלזר, מי הם גיורא שפיגל ומוטי איווניר, באיזה תפקיד שיחק נועם שוהם ובאיזו עונה שוחרר יחיאל חיוואי. שנן את השמות רוני מאנה, שון מקייטן, בטח ובטח לוני הרציקוביץ', תבין כמה חרא אכלו האוהדים. ואז תבוא. תראה נוכחות בבלומפילד, ולא פעמיים בשנה. שלט רחוק זו המצאה גאונית אבל לא תחליף לשיטת ניהול. אם יסתדר לך, תן גם איזו קפיצה לנוקיה ותראה איך גם בישראל יכול לקום מועדון פאר, מקצועני ודורסני, אפילו עם פוטנציאל רווח. זה יחזיק אותך בימים הקשים שיבואו.

2. אל תקשיב לעולם לדרישת הקהל. אין דבר כזה דרישת הקהל, מקסימום אוהדים שתפסו מעמד מיוחד ויודעים להדליף לעיתונות על חרם מנויים שטרם נראה כמותו בישראל, הפגנה שטרם נראתה כמותה בישראל, ערב שירי משוררים שבשמם בגימטריה מופיעה הספרה 8, ואסיפה דחופה בקרית שלום בה ייטעו 26 עצים לציון תאריך יום הולדתו של המנג'ר. למי כן תקשיב? לך על הרוב הדומם. על מאות אלפי האוהדים של מכבי שלא מצייצים כבר שנים מרוב ייאוש, שמפחדים להציץ פן ייראו שוב את מישאלוב מוכתר למכביסט של המילניום החדש, אלה שממלאים את ר"ג יותר מכל קבוצה אחרת, שידעו לקנות 11,000 מנויים בעונת הגלאקטיקוס (תבדוק בגוגל, זה ממש מצחיק), שהובילו את טבלת ממוצע הקהל בעונה שעברה כשמכבי קרובה יותר לרדת ליגה מאשר לרוץ לאליפות, אלה שאם יתחברו ל-11 שתשלם להם, יכולים לשנות את המציאות כבר בעונה הקרובה.

3. אל תחבק את התקשורת ואל תתחנף אליה. פרט אולי לבית"ר ירושלים, אין מועדון שסבל ממנה יותר ממכבי בשנים האחרונות. כותרות ציניות, סגירת חשבונות, מושא ללעג, הפיכת כל זבוב לפיל וכל פיל לממותה, שימת לחץ מקצועי לא הוגן על השחקנים תוך מתן הנחות למועדונים אחרים – זה מה שקיבלה הקבוצה מהעיתונות כשניסתה להיות פתוחה ולהתחבב עליה. אל תאמץ את המודל הסגור והריכוזי של הפועל ת"א, גם לא את זה של מכבי חיפה שעושה שימוש ברוב צינורות התקשורת אך ורק לקידום מטרותיה, אבל בו זמנית אל תשכח שהתקשורת צריכה אותך ואת מכבי הרבה יותר משאתם צריכים אותה. אמנם חלק ניכר מהסיקור השלילי נובע משערוריות של קודמיך בתפקיד, אך החלק השני מקורו בחשש עתיק ולא מוצדק מתחייה מחודשת של מכבי ההיא, הרעבה, המפוארת.

4. תן לאבי נמני להמשיך כמאמן. למה? כי מגיע לו לנסות, כי מועדון כן צריך לכבד את הסמלים שלו ונמני הוא הסמל הגדול בהיסטוריה של מכבי; וכי עדיף אותו בתפקיד מקצועי שבו המטרות והשאיפות של המועדון זהות לאלה האישיות שלו, במקום שבו האחריות לגמרי עליו. דע לך שאף אחד לא מכיר את מכבי טוב מנמני. אין בקרית שלום פיסת דשא שהוא לא יודע לתמרן, אין רצועת פחים שלא ניסה עליה מניפולציה כזו או אחרת בחלוף השנים, ואין שחקן שינסה לתחמן אותו כי הוא יודע שזה חסר סיכוי. אל תפחד מחוסר הניסיון שלו על הקווים. בפעם האחרונה שבדקתי אלכס פרגוסון וז'וזה מוריניו לא מאמנים בליגת העל.

5. תביא רכש, ומהר. רק השבוע, בסקר שהתקיים באתר הזה, 21 אחוזים הצביעו על מכבי כאלופה הבאה. ריאלי? כרגע אולי לא, אבל זה גם לא רחוק משם. מפה לשם נבנתה במכבי הקיץ קבוצה מיוחדת. כשרונית, מהירה, טכנית ומשלבת נכון בין כל שכבות הגיל. הבנתי שאתה לא מהטיפוסים המשתוללים, אבל חיזוק נקודתי בעמדות הבעייתיות יכול להפוך את המועדון שרכשת למועמד לגיטימי לאליפות. נועם שוהם, אלכסיי קוסולפוב, ברונו הייס (לחצי עונה), טל בנין – ארבעה קשרים אחוריים מעולים ראו האוהדים של מכבי ב-20 השנים האחרונות. וזהו. על העמדה הזו תקום ותיפול גם העונה הנוכחית ולשם צריכים להתנקז מירב המאמצים. כל השאר – קוסמטיקה. זה לא אומר שלא יהיה מגניב לראות גם את דוד רביבו (אח של חיים, אתה בטח מכיר) בצהוב.

6. שלח מכתב תודה לאלכס שניידר. ב-18 חודשי בעלות, האיש הצליח להיות משמעותי יותר מלוני הרציקוביץ' אחרי 12 שנים. כנראה שבלי לשים לב, בקיץ אחד הוא הצליח לשנות סדרי עולם וחשיבה בת שנים במועדון. הוא הביא לשחרור כל השחקנים שהפכו את מכבי לבינונית ואפורה, קיצץ לכוכבים שהרוויחו ערימות של דולרים ובקושי תרמו בשקלים, הכריח את ראשי הקבוצה לרדוף אחרי חסויות ואת הצוות המקצועי להתחזק רק איפה שבאמת באמת צריך. והכי חשוב: שניידר ידע להגיד סטופ כשבאמת נמאס לו ושיחרר בזמן ובלי להערים קשיים מיותרים. גם סוג של סגולה.

אז זהו מיץ', מקווה שנשארת ערני ודרוך. מצפה לתשובה עניינית. או סתם לתשובה. תקפוץ לבלומפילד ב-31 לאוקטובר, בערך אז ייגמרו 100 ימי חסד. אומרים שאין כמו יפו בלילות, ויש גם דרבי באותו יום. מה זה דרבי? במכתב הבא.

לטיפולך המסור אודה,
אריאל כהן