שתף קטע נבחר

המים והחשמל באצטדיון האולימפי בריו נותקו

חוב בסך 225 אלף דולר גרם לניתוק במתקן שאמור לארח את תחרויות האתלטיקה. ראש העירייה: "אנו מודעים לבעיות, אבל אי אפשר להשוות אותן לכאלה שהיו בערים אחרות לפני האולימפיאדה"

אבסורד, רק כך אפשר להגדיר את ההכנות לאולימפיאדת ריו 2016, כשבכל כמה שבועות נתקלות בעוד ועוד בעיות לוגיסטיות ובירוקרטיות. היום (ב') נודע כי האצטדיון האולימפי שייארח את תחרויות האתלטיקה, נותק מחשמל ומים בגלל חוב של 225 אלף דולר.

 

הבעיות החלו כאשר מספר חברות התנצחו בניהן על שיפוץ האצטדיון, כשבתקופה הזו המקום הוזנח מה שהאריך את תקופת העבודה, ובנוסף היה צריך לתקן ליקויים מבניים ותשלום נוסף על איחור לספקים.

 

ריו 2016. הבעיות לא מפסיקות (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ריו 2016. הבעיות לא מפסיקות(צילום: רויטרס)

 

השיפוץ הגדול באצטדיון האנז'ניאו הקרוי על שם הברזילאי ז'ואאו האבלנז', נשיא פיפ"א לשעבר, הנמצא כשעה מהפארק האולימפי, הגדיל את הקיבולת שלו מ-47 אלף מקומות ישיבה ל-60 אלף, ונוסף בו מסלול האתלטיקה.

 

נכון להיום, מעל ל-80 אחוז מהמתקנים האולימפיים הושלמו ועל פי הדיווחים האחרונים יושלמו באופן מלא בתחילת מאי. למרות התקלה הנוכחית, גם האצטדיון האולימפי אמור להיות מוכן בתאריך הנ"ל שכן באותו החודש אמורה להיערך בו תחרות מבחן. יש לציין כי התאריך המקורי לסיום העבודות היה בסוף 2015.

 

"אנחנו מודעים לכך שריו ניבת בפני בעיות רבות", אמר ראש העירייה המקומית, אדואראוס פאיס. "אבל אי אפשר להשוות אותה למדינות שאירחו משחקים אולימפיים אחרים בעבר".  

 

הבעיות עם האצטדיון האולימפי הן כאמור לא הראשונות בהכנה של הברזילאים לאירוע הגדול בעולם. למשל, עדיין לא ברור מתי תושלם מנהלת המטרו שתוביל את הצופים לפארק האולימפי. כמו כן, יש זיהום מים חמור באזור תחרויות השייט, כשגם הבעיות הכלכליות במדינה צפויות להשפיע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לוח תחרויות
מדליות כחול לבן
י"א חללי מינכן
גיבורים אולימפיים
צילום: getty images
מפת הפארק
המשחקים הפראלימפיים
מומלצים