שתף קטע נבחר

דאבור: "ציפיתי ליותר ממכבי ת"א בצ'מפיונס"

רגע לפני החזרה לגראסהופרס, מואנס דאבור דיבר על הקמפיין של האקסית בליגת האלופות, התייחס לפנייה מג'ורדי ("זה כבר היה מאוחר מדי") וסיפר על התוכניות ("יכול להיות שכבר החודש אהיה בקבוצה אחרת")

מואנס דאבור אמנם ארז אמש את המזוודה בביתו בנצרת, לקראת החזרה לאימוני גראסהופרס שיתחדשו ביום חמישי בציריך, אבל נראה כי אחרי הפיכתו לליגיונר הבכיר בשנה האחרונה, שווייץ תהיה רק תחנת ביניים לקראת קפיצת מדרגה לליגה בכירה יותר. אולי כבר בחלון ההעברות הנוכחי.

 

 

דאבור זכה לאחרונה בתואר "החלוץ המצטיין" של הליגה ב-2015, שבמהלכה כבש 15 שערים, כולל שער השנה בשווייץ אחרי הסלאלום ברחבה נגד סיון. "אני אחד שעובד הכי קשה שאפשר, מעל ומעבר, ומנסה לעשות הכל גם אחרי אימונים, בימי חופש", אומר החלוץ בן ה-23 וחצי. "אלה דברים שבחיים לא הרגשתי שאעשה אותם בארץ. ברגע שאתה נמצא שם, אתה מכוון גבוה ומוכן להכל מבחינה מנטלית. בעונה האחרונה השתפרתי כמעט בכל דבר ברמה האישית".

 

דאבור עם תואר חלוץ השנה בשווייץ. "עונה מדהימה" (צילום: מתוך אינסטגרם) (צילום: מתוך אינסטגרם)
דאבור עם תואר חלוץ השנה בשווייץ. "עונה מדהימה"(צילום: מתוך אינסטגרם)

 

בטבלת שווי השחקנים בליגה המקומית שפורסמה לאחרונה דורג דאבור במקום השני, עם תג מחיר של כשבעה מיליוני יורו. בקיץ האחרון כבר היה בדרכו לפאלרמו, ואף נפרד מהשחקנים אחרי שסיכם את תנאיו בקבוצה האיטלקית, אולם דרישה בלתי הגיונית של גראסהופרס - כחמישה מיליוני יורו, אחרי שסירבה להצעת מכבי ת"א להשיבו במחצית מהסכום - הותירה אותו בציריך.

 

עכשיו פאלרמו שוב מעוניינת בו, גם קבוצות מהבונדסליגה. "השיפור שלי נובע מכך שיש לי כבר ביטחון כפול ממה שהיה לי לפני שעזבתי לחו"ל. התואר 'חלוץ השנה בשווייץ', יחד עם השער הנדיר שתמיד יזכרו לי נגד סיון, יצרו עונה מדהימה".

 

מואנס דאבור. "לא בטוח שאעבור לאיטליה" (צילום: האתר הרשמי של גראסהופרס) (צילום: האתר הרשמי של גראסהופרס)
מואנס דאבור. "לא בטוח שאעבור לאיטליה"(צילום: האתר הרשמי של גראסהופרס)

 

מי החלוצים שהקדמת בדרך לתואר?

"בריל אמבולו מבאזל, שמבוקש בכל הקבוצות הגדולות בעולם. מרקו שטרלר שהיה אגדה בבאזל ופרש. מארק יאנקו מבאזל ונבחרת אוסטריה. גיום הוארו מיאנג בויז ברן ששיחק בעבר בפריז סן ז'רמן, והפרגוואי דאריו לסקאנו מלוצרן. מה שמחמיא לי, שהבחירה נעשתה על ידי שחקנים ומאמנים, לא עיתונאים או משהו כזה. לא היו פה אינטרסים בכלל".

 

אז תעזוב כבר בינואר?

"בינתיים אני מתחיל אימונים בגראסהופרס. עדיין לא סיכמתי שוב בפאלרמו, דברים השתנו ולא בטוח שאעבור דווקא לאיטליה. יכול מאוד להיות שהחודש כבר אהיה שחקן בקבוצה אחרת".

 

העלו את שמך כמועמד להגיע לברצלונה.

"עצם העובדה שהעלו את השם שלי שם, זה כבר משהו. הרגשה מדהימה".

 

דאבור במדי הנבחרת. "חושב שאהיה שחקן הרכב בקמפיין הקרוב" (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
דאבור במדי הנבחרת. "חושב שאהיה שחקן הרכב בקמפיין הקרוב"(צילום: אורן אהרוני)

 

אתה יכול להיות חלק מהסגל של בארסה?

"לא אגיד כן או לא, כי כולנו יודעים שזה רחוק מאוד שאגיע למקום כזה. ברור שזה חלום גדול".

 

אתה באמת שווה שבעה מיליון יורו?

"אם מעריכים אותי במספר כזה, אז אני חושב שעשיתי הרבה דברים לשם כך. מה באמת אני שווה לא אגיד בעצמי".

 

מתי תהפוך לשחקן הרכב קבוע בנבחרת ישראל?

"אם אמשיך כך, אני חושב שזה יקרה בקמפיין הקרוב".

 

הגיע לך יותר קרדיט במוקדמות היורו?

"אפשר היה לתת לי יותר צ'אנסים. אלי גוטמן העדיף שחקנים אחרים לפניי וזה לא היה קל בשבילו, כי עומר דמארי ותומר חמד היו בכושר מצוין. בכל מקרה, הרגשתי שאני יכול לקבל יותר קרדיט".

 

ערן זהבי. דאבור: "לא היה יכול לעשות אותם דברים בשווייץ" (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
ערן זהבי. דאבור: "לא היה יכול לעשות אותם דברים בשווייץ"(צילום: אורן אהרוני)

 

מה המצב בגראסהופרס לקראת החזרה מפגרת החורף?

"פתחנו את העונה מצוין. בקיץ כולם אמרו שנילחם נגד הירידה, אבל עכשיו אנחנו במקום השני. אמנם רחוקים עשר נקודות מבאזל, אבל זו הצלחה גדולה שאחרי חצי עונה אנחנו במקום שמוביל למוקדמות ליגת האלופות. משחקים איתי שחקנים מצוינים כמו קאיו הברזילאי, ששיחק בפרנקפורט, והשוודי קים קלסטרום שהוא הקפטן שלנו".

 

נסה להשוות בין הליגה השווייצרית לליגה שלנו.

"אין לי ספק שהיא עולה על הישראלית, ולא בגלל שאני משחק שם. רמת הכדורגל שונה לגמרי. לך תראה משחקי תחתית בשתי הליגות ותבין את ההבדלים בצורה ברורה עוד יותר. קח למשל את תון, שמדורגת במקום השביעי בשווייץ, וניצחה את באר שבע שמתמודדת על האליפות בארץ".

 

אז יגידו אחרים שמכבי ת"א עברה את באזל, שהיא הטובה בשווייץ.

"תשאל את שחקני מכבי, שהבינו טוב מאוד מי זו באזל. ראיתי את שני המשחקים. ישבתי באצטדיון בשווייץ ורציתי מאוד שמכבי יעברו, אבל זה היה משחק חד צדדי לחלוטין. הם רכבו על מכבי כל המשחק. מכבי ניצלו שני מצבים. לא אגיד שהם עלו בפוקס, אבל עם הרבה מזל. באזל נמצאת שתי דרגות מעל מכבי".

 

ואצלנו התמודדת על תואר "כדורגלן השנה" מול ערן זהבי.

"אי אפשר להשוות בין זהבי לביני, או בין מה שאני עושה בשווייץ למה שהוא עושה בארץ. ערן עושה דברים מפחידים ומדהימים בישראל, מצד שני לא יודע אם הוא היה יכול לעשות אותו הדבר בשווייץ. כאן לא היו לו כאלה מספרים, זה בטוח. רמת הקושי שונה לחלוטין, ההגנות יותר חזקות ומהירות. גם בקטע הטקטי, אתה משחק נגד אותה קבוצה ארבע פעמים בשנה, אז מכירים אותך אחרי הפעם הראשונה וזה לא קל בכלל".

 

ג'ורדי קרויף. דאבור: "יצא רק לטובה שלא חזרתי למכבי ת"א" (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
ג'ורדי קרויף. דאבור: "יצא רק לטובה שלא חזרתי למכבי ת"א"(צילום: אורן אהרוני)

 

בישראל לא העריכו אותך מספיק.

"מציק לי שלא הייתי מוערך מספיק. ברגע שאתה יודע מה אתה שווה ואתה לא מקבל את הקרדיט שמגיע לך, כמו למשל במכבי תל אביב, זה מפריע. בחיים לא הייתי בכיין וגם לא אהיה.

אני לא מאלו שאומרים 'לא נתנו לי, לא קיבלתי קרדיט'. תמיד המשכתי לעבוד כמו שצריך ובסוף אין בלוף, היכולות שלי יצאו החוצה. אני שמח שעזבתי את מכבי בזמן הנכון".

 

ג'ורדי קרויף עשה טעות שלא השאיר אותך במכבי. הוא גם הסכים לשלם פי חמישה כדי להחזיר אותך.

"אני יודע שכולם מדברים על זה שג'ורדי עשה טעות בנושא שלי. אני גם יודע מה דעתו עכשיו, כי דיברנו אחרי שרצה להחזיר אותי, אבל זה כבר היה מאוחר מדי. לא יודע של מי הייתה הטעות שלא נשארתי במכבי, אבל ברור שלא שלי. בקיץ היה שלב שרציתי לחזור לארץ מנסיבות שאני משאיר לעצמי, אבל יצא רק לטובה שלא חזרתי".

 

מה אתה חושב על קמפיין ליגת האלופות של מכבי?

"כמו כולם, ציפיתי ליותר. זה לא קל כמו שחושבים או שאני בעצמי חשבתי, אבל עדיין הם היו יכולים לעשות הרבה יותר. עכשיו הם צריכים לעשות את המקסימום, לעלות כל שנה לליגת האלופות, ועם הניסיון יגיעו התוצאות. אי אפשר לבקש מקבוצה שעולה פעם בכמה שנים הצלחה גדולה, אבל כאב מאוד לראות את הקמפיין. בעיקר היה מאכזב שהוא נגמר בלי נקודות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האתר הרשמי של גראסהופרס
מואנס דאבור
האתר הרשמי של גראסהופרס
מומלצים