שתף קטע נבחר

פוטבול: מבצע סוף עונה

רקס ראיין השיג את הנקמה המושלמת בג'טס, כאשר בפאלו ניצחה את הקבוצה מניו יורק בפעם השנייה העונה והשאירה אותה מחוץ לפלייאוף. מי שנהנתה מההפקר היא פיטסבורג שהשתחלה ברגע האחרון יחד עם יוסטון. דנבר סיימה ראשונה ב-AFC על חשבון ניו אינגלנד. בשבוע הבא בסיבוב הוויילד קארד: סינסינטי - פיטסבורג, יוסטון - קנזס סיטי, מינסוטה - סיאטל, וושינגטון - גרין ביי

שני כרטיסים אחרונים לפלייאוף שייפתח בשבוע הבא חולקו הלילה (א'), לפיטסבורג וליוסטון. בשבוע הבא תתחיל החגיגה, כאשר ב-AFC סינסינטי (3) תארח את פיטסבורג (6) ויוסטון (4) את קנזס סיטי (5) (דנבר וניו אינגלנד יזכו לשבוע חופש), וב-NFC מינסוטה (3) תחכה לסיאטל (6) בעוד וושינגטון (4) תפגוש את גרין ביי (5) בסיבוב הוויילד קארד (קרוליינה ואריזונה חופשיות).

 

אבל רגע לפני שמגיעים אל הפלייאוף, חייבים להתעכב על הנקמה המושלמת של רקס ראיין. כל מה שהג'טס היו צריכים לעשות הלילה כדי להעפיל בעצמם היה לנצח בחוץ את בפאלו - שאיבדה סיכוי והגיעה בלי הכוכב שלה לשון מקוי - אבל המאמן עליו ויתרו בסיום העונה שעברה חזר כדי לרדוף אותם. בפעם השנייה העונה בפאלו (8:8) וראיין ניצחו את הג'טס (6:10), ובפעם השנייה באותה התוצאה, 17:22.

 

יש נקמה. ראיין חוגג את ההישג (צילום: AP) (צילום: AP)
יש נקמה. ראיין חוגג את ההישג(צילום: AP)

 

הרגליים של הג'טס רעדו אחרי עונה מצוינת, והם היו בפיגור לאורך כל הדרך, אחרי טאצ'דאונים בריצה של טיירוד טיילור וקרלוס וויליאמס שפתחו יתרון 0:13 (דן קרפנטר החמיץ בעיטת השלמה בטאצ'דאון השני) במחצית הראשונה. ההפרש עוד נשאר בגבולות המחיק לקראת הסיום, רק שזה לא היה היום של ראיין פיצפטריק.

 

במצב של 17:19 לבפאלו ברבע האחרון, הקוורטרבק של הג'טס נחטף בפעם הראשונה. עד לסיום המשחק שתי מסירות נוספות שלו נחטפו כדי להשלים הופעה עגומה, ועל חגיגות השמחה הצנועה של בפאלו שהשיגה ניצחון חסר חשיבות האפיל הרעש מפיטסבורג.

 

לפעמים חלומות מתגשמים. בראון (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
לפעמים חלומות מתגשמים. בראון(צילום: רויטרס)
 

 

הקבוצה של בן רות'ליסברגר (6:10) הייתה חייבת ליהנות מהפסד של הג'טס לצד ניצחון בקליבלנד (13:3) כדי להגיע לפלייאוף, ואחרי שעשתה את שלה בקלילות עם 12:28, גילתה שהעונה לא נגמרה עבורה. אחרי המעידה מול בולטימור בשבוע שעבר, פיטסבורג כבר חשבה שאין סיכוי שזה יקרה.

 

רות'ליסברגר מסר שלושה טאצ'דאונים, בעוד אנטוניו בראון תפס 187 יארד בעוד הופעה מדהימה. הדברים הלכו כל כך הפוך לקליבלנד העונה, עד כדי כך שגם הבחירה הראשונה בדראפט אבדה לה (טנסי סיימה במאזן זהה אבל תקבל את המקום הראשון בזכות שובר שוויון - קושי הלו"ז). אחרי המשחק היא הראתה את הדלת החוצה למאמן מייק פטין ולג'נרל-מנג'ר ריי פארמר.

 

הזכייה של יוסטון (7:9) ב-AFC דרום הייתה עניין פורמלי, והיא השלימה אותו עם 6:30 על ג'קסונוויל (11:5) הקוורטרבק בראיין הוייר חזר מפציעה ולא היה יותר מסביר עם טאצ'דאון, חטיפה ו-245 יארד ב-25 מ-40, אבל כפי שכל קבוצה בליגה יודעת, אצל יוסטון חשוב יותר הצד השני של המגרש.

 

קארים ג'קסון מיוסטון מרקד, הלילה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
קארים ג'קסון מיוסטון מרקד, הלילה(צילום: רויטרס)

 

ג'ונתן גריימס השיג שני טאצ'דאונים ואלפרד בלו רץ 102 יארד, אבל כדי לשים דגש על עוד הופעה גדולה של ההגנה של הטקסנס, קארים ג'קסון סיים את המשחק עם טאצ'דאון על 27 יארד אחרי שחטף כדור.

 

היריבה הבאה של יוסטון תהיה קנזס סיטי (5:11), שתגיע אחרי עשרה ניצחונות רצופים. הפעם זה היה 17:23 על אוקלנד (9:7), וגם אם לא תמיד מדובר בתצוגות פוטבול עצומות, הצ'יפס יודעים איך לנצח משחקים.

 

במקרה הזה, הם חילקו את הכוחות לשני רבעים. בראשון, ג'רמי מקלין וספנסר וור קבעו 0:14, ואז המארחת נרגעה מעט. בשלישי, אחרי שאוקלנד חזרה למשחק, די.ג'יי אלכסנדר סידר סייפטי ודימיטריוס האריס הוסיף טאצ'דאון.

 

עלה כמחליף, לראשונה בקריירה. מאנינג (צילום: MCT) (צילום: MCT)
עלה כמחליף, לראשונה בקריירה. מאנינג(צילום: MCT)

 

לראשונה בקריירה, פייטון מאנינג עלה לשחק כמחליף - והוביל את דנבר (4:12) ל-20:27 על סן דייגו (12:4) ולמקום הראשן ב-AFC על חשבון ניו אינגלנד. זו הייתה עונה מוזרה מאוד של מאנינג ושל הקבוצה שלו, אבל למרות הביקורות בדרך, הברונקוס הצליחו מעל ומעבר.

 

היריבה החלשה פתחה טוב יותר והובילה 7:13, עד שמאנינג נכנס במקום ברוק אוסוויילר ברבע השלישי. הברונקוס התחילו לתקתק, ולמרות שסן דייגו עוד השיגה טאצ'דאון גדול אחד בכדור על 80 יארד מפיליפ ריברס לטיירל וויליאמס, דנבר נעלה עם שער שדה משווה וריצה מנצחת של רוני הילמן על 23 יארד.

 

אין יותר מדי סיבות לשמוח. גרונקובסקי  (צילום: EPA) (צילום: EPA)
אין יותר מדי סיבות לשמוח. גרונקובסקי (צילום: EPA)

 

בינתיים בפלורידה, ניו אינגלנד (4:12) סיפקה את ההופעה הגרועה ביותר שלה העונה בזמן הלא נכון, וירדה למקום השני עם הפסד 20:10 למיאמי (10:6). היעדר משחק הריצה הוא

 בעיה אחת, אבל כאשר טום בריידי לא מצליח לתקן את זה עם מסירות מדויקות, אז לניו אינגלנד יש בעיה.

 

בריידי השיג בסך הכל 134 יארד ב-12 מ-21 בלי אף טאצ'דאון, כאשר רוב גרונקובסקי, למשל, תופס רק שני כדורים על 18 יארד. הירידה ביכולת של הפטריוטס נובעת באופן ניכר מהפציעות שחוותה בהתקפה, ולא בטוח עד כמה המצב הזה ישתפר עד שיחזרו לשחק בעוד שבועיים.

 

ובין כל התוצאות האלה, התצוגה של הערב הייתה באריזונה (3:13), שם סיאטל (6:10) הביסה את המארחת 6:36. זו הייתה סיאטל במיטבה, עם רץ ברירת מחדל בדמות כריסטין מייקל שמשיג 102 יארד וראסל ווילסון אחד מבריק על המגרש.

 

ווילסון כנראה יפסיד את תואר ה-MVP של העונה לקאם ניוטון מקרוליינה כי התעורר מאוחר מדי, אבל בשבועות האחרונים אין שחקן טוב ממנו בליגה. שלושת הטאצ'דאונים שלו הגיעו ברבע השני, בזה אחר זה, בדרך ל-6:30 בהפסקה, והוא הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שמשיג בעונה אחת 4,000 יארד ו-30 טאצ'דאונים במסירה ועוד 500 יארד בריצה.

 

אלוף ה-NFC צפון. ברידג'ווטר (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אלוף ה-NFC צפון. ברידג'ווטר(צילום: רויטרס)

 

אחרי ארבע עונות רצופות, גרין ביי (6:10) איבדה את תואר אלופת ה-NFC צפון למינסוטה (5:11) אחרי שהפסידה לה 20:13 בבית. הפקרס נראו נרפים מדי מהרגע הראשון, ולא נכנעו למשחק

 גדול של הווייקינגס כמו שפשוט הכשילו את עצמם עם אנרגיות ירודות וניסיון קאמבק חסר כיוון.

 

מדובר בהצלחה אדירה עבור טדי ברידג'ווטר הצעיר ושאר הווייקינגס, שעכשיו ינסו להתמודד מול סיאטל. אחרי שגרין ביי ניצחה בקלות במינסוטה מוקדם יותר העונה, זו גם הייתה תצוגה בוגרת ומלאת ביטחון שמראה שהקבוצה הזו מסוגלת לעשות דברים יפים.

 

פילדלפיה (9:7) סיימה את העונה בלי המאמן צ'יפ קלי ששילם על התוצאות הגרועות, וניצחה את הג'איינטס (10:6) 30:35. סן פרנסיסקו (11:5) גברה על סנט לואיס (9:7) 16:19 בהארכה, ואחרי המשחק נפרדה מהמאמן ג'ים טומסולה.

 

יתר המשחקים: קרוליינה (1:15) - טמפה ביי (10:6) 10:38, סינסינטי (4:12) - בולטימור (11:5) 16:24, אטלנטה (8:8) - ניו אורלינס (9:7) 20:17, שיקגו (10:6) - דטרויט (9:7) 24:20, אינדיאנפוליס (8:8) - טנסי (13:3) 24:30, דאלאס (12:4) - וושינגטון (7:9) 24:23.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים