וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שטרות דאעש" שנמצאו בצפון הארץ "זלגו" מהלחימה בסוריה

אילן זלאיט

30.12.2015 / 7:49

שטרות הדולרים המסתוריים שהתגלו בין היתר בכניסה לגן ילדים בגליל עוררו את דאגתם של התושבים. עתה מתברר כי מדובר בתעמולה של צבא אסד, שהרוח נשאה עד לישראל. הכיתוב על השטרות קרא ללוחמי המורדים להיכנע ולמסור את נשקם

צילום מסך

(מנהיג דאעש, ביום שבת: "לא תהיה לכם שלווה בפלסטין")

תושבים רבים בצפון הארץ נדהמו הבוקר (שלישי) לגלות שטרות מאה דולרים אמריקנים ועליהם כיתוב בערבית ותמונה של מנהיג "המדינה האיסלאמית" (דאעש) אבו בכר אל-בגדאדי. השטרות נמצאו בכמה יישובים בגליל העליון, בין היתר בכניסה לגן ילדים במושב שדה אליעזר, ויורם מכלוף, קב"ט המועצה אזורית מבואות חרמון שבתחום שיפוטה נמצא המושב, אמר כי מדובר ב"תעלומה שמעוררת דאגה". אך נראה שהפתרון לסיפור המסתורי נמצא בכלל מעבר לגבול – במאבק של המשטר הסורי בדאעש.

אתמול, לפני הפרסום בישראל, דיווח אתר אופוזיציה סורי כי מטוסים של צבא אסד פיזרו באזור דמשק שטרות של דולרים, שעליהם תמונות של אל-בגדאדי ושל מנהיג ארגון "ג'בהת א-נוסרה" אבו מוחמד אל-ג'ולאני, ומסרים בערבית ללוחמי שני הארגונים. לפי התמונות שפרסם האתר, השטרות זהים לאלו שנמצאו בגליל העליון.

עוד בוואלה! NEWS:
הפנטגון: חוסלו בכירי דאעש שסייעו בתכנון המתקפה בפריז
גם בגן ילדים: "שטרות דאעש" התגלו ביישובים בצפון
נעצרו שני חשודים שתכננו פיגועים בערב השנה החדשה בבלגיה

שטרות של דאעש שהופצו בסוריה על ידי המשטר. ללא קרדיט, ספק 500
"ההזדמנות האחרונה שלכם להינצל". השטרות, כפי שפורסמו בתקשורת הסורית/ספק 500, ללא קרדיט

מדובר למעשה בניסיון של המשטר הסורי לשכנע את לוחמי הארגונים הקיצוניים להיכנע ולמסור את נשקם, בתמורה לקבלת סיוע הומניטרי. על השטרות נכתב, בין היתר: "זו היא ההזדמנות האחרונה שלכם להינצל. שתפו פעולה עם הצבא הסורי ועזבו את אזורי הלחימה כדי להציל את חייכם". לצד השטרות, שנבחרו כדי למשוך את תשומת ליבם של הלוחמים, פוזרו תעודות המבטיחות למי שיציג אותם מעבר בטוח במחסומים של צבא סוריה סביב אזורי הלחימה הנצורים ואספקת מזון וסיוע רפואי, בתמורה לכניעתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המסרים האלה לא יבלבלו אותנו". תעודת מעבר בטוח, שהופצה יחד עם השטרות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד ממנהיגי המורדים באזור, אבו פהד, טען כי "מה שמוביל אותנו זו הלכידות והדבקות במטרה. המסרים האלה לא יבלבלו אותנו". לדבריו, המורדים באזור כלל לא משתייכים לדאעש: "השטרות האלה נועדו לכלי התקשורת, המשטר רוצה שיחשבו שאנחנו חלק מדאעש הרצחני". לפי הדיווח הסורי, השטרות פוזרו בעיר א-רוטה א-שרקיה, ממזרח לדמשק, כמה עשרות קילומטרים מהמקום שבו נמצאו השטרות בארץ. ייתכן כי שטרות דומים פוזרו גם באזורים סמוכים יותר לגבול ישראל, וככל הנראה נסחפו ברוח עד לישראל.

שטרות מזויפים בדמות דולרים ועליהם כיתוב ותמונות של דעאש. דצמבר 2015. חטיבת דובר המשטרה
שטרות מזויפים בדמות דולרים ועליהם כיתוב ותמונות של דעאש. דצמבר 2015/חטיבת דובר המשטרה
שטרות מזויפים בדמות דולרים ועליהם כיתוב ותמונות של דעאש. דצמבר 2015. חטיבת דובר המשטרה
שטרות מזויפים בדמות דולרים ועליהם כיתוב ותמונות של דעאש. דצמבר 2015/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully