שתף קטע נבחר

גולסה אחרי ה-3:4: "אפשר לעלות לצ'מפיונס"

הקשר הצעיר ומכבי חיפה חולמים בגדול לאחר הקאמבק הגדול מול אקטובה. אלישע לוי: "עכשיו אני נושם. יש לנו אופי וקבוצה שאף פעם לא נשברת". בצל החגיגות - ליאור רפאלוב, שהוחלף, נראה מאוכזב בסיום

נתנו להם פור - ועלו. למרות פיגור מוקדם 3:0 כבר בדקה ה-15, מכבי חיפה לא שקעה בבור, המשיכה להאמין ואחרי קאמבק גדול ניצחה 3:4 את אקטובה, בדרך לשלב האחרון במוקדמות ליגת האלופות. כעת אלופת ישראל רחוקה צמד משחקים בלבד מהעפלה שנייה בתולדותיה לשלב הבתים של הצ'מפיונס.

 

הקשר הצעיר אייל גולסה, שעלה כמחליף והיה מהגורמים למהפך הגדול, אמר בסיום: "עדיין קשה לי לעכל את מה שקרה, אבל אני הכי שמח בעולם. לחזור מפיגור כזה זה לא קל ואין מאושר ממני. אם נגיע לשלב הבתים זה יהיה הישג גדול ועם הקהל שתמך בנו אני מאמין שנעשה את זה".

 

כובש השער השני הוסיף: "אני חושב שזה המשחק הכי טוב שלי בקריירה עד עכשיו. אני מקווה שאמשיך ככה גם במשחקים הבאים. בפיגור 3:0 היה קצת קשה להאמין ולחשוב על קאמבק, אבל אחרי השער הראשון שלנו האמנו שאפשרל עשות את זה. בניון? אני לא משווה את עצמי אליו, אלא רק שואף להגיע לרמה שלו. אני בכלל מתבייש להגיד את השם שלי ליד שלו".

 

אלישע לוי, המאמן הירוק, התקשה לדבר בסיום: "עכשיו בסיום אני נושם, הדופק ירד. אבל אני לא זוכר, במשחק כזה חשוב, רמה כזאת. עוד לא התיישבנו על המגרש וכבר ספגנו שלושה שערים. בחצי הראשון הצלחנו לייצב את הקבוצה וכבר אחרי השער הראשון ראיתי שהמשחק חי וידעתי שאפשר ללכת עד הסוף. יצרנו המון מצבים וניצחנו.


הביא למהפך ומתבייש מההשוואות לבניון. אייל גולסה (צילום: חגי אהרון)

 

"מה שקרה יכול לקרות, התכוננו לכמה תרחישים. זה לא היה פשוט, אבל אני שמח שבמשחק חשוב שכזה הצלחנו, בעזרת הקהל הפנטסטי, לצאת ממצב קשה שכזה והוא באמת היה קשה. לא מיהרתי לבצע חילופים ב-3:0, לא נכנסתי לפאניקה ועשינו מה שצריך. הכניסה של גולסה שינתה את המשחק, מגיע שאפו לשחקנים".

 

לוי הוסיף: "משחק כזה מאוד מעניין ומתוקשר ויש הרבה מסביב, אבל אסור להפוך משחק לעניין של חיים ומוות. כולם אמרו שאם נפסיד זו קטסטרופה ואם היינו מפסידים זה אכן היה קטסטרופה, אבל צריך להיכנס לפרופורציה. יש לנו אופי וזו לא פעם ראשונה. אנחנו יכולים להפסיד, אבל הקבוצה אף פעם לא נשברת. יש לנו שחקנים צעירים שממשיכים תמיד לשחק כדורגל. עכשיו אני חושב קדימה. המטרה היתה להגיע לפלייאוף ועכשיו אנחנו רוצים להגיע לליגת האלופות".


"באתי לעשות את העבודה". דבאלישווילי אחרי הצמד (צילום: חגי אהרון)

 

על התפקוד שלו במשחק, אמר לוי: "אני לא מכיר מצב יותר קשה למאמן ממה שהיה היום. אני חושב שתפקדתי בצורה הטובה ביותר, למרות הלחץ". על חיזוק אפשרי של הקבוצה, לקראת השלב הבא, אמר: "נשמור על הבסיס שלנו. אם נתחזק, זה יהיה נקודתית בעמדות שצריך - עוד שחקן מרכז שדה והגנה".

 

החלוץ ולדימיר דבאלישווילי, שכבש צמד שקינח את המהפך, חגג: "באתי לעשות את העבודה שלי - להבקיע שערים ואני עושה הכל למען הקבוצה והצלחתה. אני שמח שעזרתי לקבוצה להעפיל לשלב הבא".


חיוך מנצח. יעקב שחר אחרי המשחק (צילום: חגי אהרון)

 

יעקב שחר לשחקנים: "כל הכבוד לכם"

נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, נכנס בסיום לחדר ההלבשה, נראה מאושר ואמר לשחקנים: "כמו שאמרתי לכם היום - רק ניצחון. כל הכבוד לכם". בחיפה, אגב, ציינו בסיום לטובה את אייל גולסה, יניב קטן ופיטר מסיללה, מהבולטים בקאמבק הגדול.

 

הקשר ליאור רפאלוב, שהוחלף עוד במהלך המחצית הראשונה בידי גולסה, נראה בסיום מאוכזב ולא חגג עם יתר חבריו. לעומתו, הקהל הירוק, נשאר לחגיגות ממושכות והודה בסיום דקות ארוכות לשחקניו. בצל החגיגות, חדשה לא נעימה: הבלם הפורטוגלי, ג'ורג' טשיירה, ספג צהוב שני ויחמיץ את המשחק הראשון בשלב הבא.


הקהל של חיפה חוגג בקרית אליעזר. 3:4 מדהים (צילום: חגי אהרון)

 

מאמן האורחת: "הקבוצה שלי לא מספיק מנוסה"

מנגד, מאמן הקבוצה האורחת, ולדימיר מוחנוב,

 אמר: "למשחקים האלה קוראים התקף לב למאמן. הקבוצה שלי לא מספיק מנוסה ולאחר ה-0:3 עשינו בונקר והתעייפנו כי שיחקנו רק הגנתי. שחקני חיפה מנוסים יותר מהשחקנים שלי".

 

על חולשתה של מכבי חיפה בתחילת המשחק, אמר המאמן הקזחי: "זה לא שחיפה שיחקה חלש, אנחנו שיחקנו חזק". על גולסה אמר: "לא הכרתי אותו, הוא לא שיחק במשחק הראשון. עכשיו כולנו מכירים אותו".

 

  • השתתף בהכנת הידיעה: תומר גנור

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חיפה חוגגת ניצחון גדול
צילום: חגי אהרון
מומלצים