שתף קטע נבחר

הפועל י-ם תתאושש על חשבון חולון?

מחזור 13: האלופה מגיעה לאולם החדש של יריבתה ותנסה להניח מאחוריה את ההדחה בשמינית גמר הגביע. גם הפועל ת"א רוצה לשכוח את מאורעות השבוע האחרון, אבל מולה תעמוד מכבי ראשל"צ ובעיקר שון דוסון שנמצא בכושר פנטסטי

המחזור ה-13 בליגת העל יינעל מחר (ב') כאשר האלופה, הפועל ירושלים, תגיע למשחק חוץ שעל הנייר לא אמור להיות קל מול הפועל חולון (21:05). הפועל ת"א תנסה לצאת מהמשבר העמוק ביותר בתולדות המועדון מאז שהוקם מחדש, במפגש חוץ קשה נגד מכבי ראשון לציון (19:35).

 

מבלי לשים לב, ירושלים כבר עם שני הפסדים רצופים, שהאחרון בהם, 87:72 למכבי חיפה בשמינית גמר הגביע, היה הכואב יותר. האדומים ציפו ללכת העונה צעד אחד נוסף בגביע וזה אומר זכייה בתואר, אך שחקניו של רמי הדר חשבו אחרת.

 

כדי לגבור על חולון, ירושלים תהיה זקוקה לברומטר שלה העונה, בר טימור, ביכולת טובה. בניצחונות קולע הגארד 13.1 נקודות ב-57 אחוז לשלוש, ואילו בהפסדים הוא נופל ל-4.3 נקודות בלבד ב-18 אחוזים מחוץ לקשת. "נצטרך להיות אגרסיביים, נחושים ומרוכזים במשך 40 דקות כדי לחזור למסלול הניצחונות", אמר ליאור אליהו לקראת ההתמודדות.

 

בחולון ממשיכים בשדרוג הסגל הנוכחי. הקבוצה החתימה את אקס ירושלים ראמל בראדלי, שאמור לתת תפוקה מהקו האחורי שעד עכשיו לא ממש סיפק את הסחורה. ההופעה האחרונה של בראדלי בישראל הייתה במדי ברק נתניה, כשפגש ברבע גמר הפלייאוף (2013) את ירושלים. הגארד האמריקאי העמיד מול האלופה ממוצע נאה של 17.4 נקודות, אך זה לא הספיק וקבוצתו הודחה אחרי הפסד 3:2 בסדרה.

 

שמיר. התמונה אומרת הכל (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
שמיר. התמונה אומרת הכל(צילום: יאיר שגיא)

 

דן שמיר אמר לקראת המפגש מול הקבוצה בה למעשה החל את קריירת האימון ועימה זכה בשני גביעי מדינה: "קלטנו את ראמל בראדלי בימים האחרונים במקביל להכנות למשחק מול ירושלים. נצטרך לשחק בצורה קשוחה כדי להתגבר על קשיי תיאום וחסרונו של ג'רמיס סמית' בצבע. אחרי שלושה משחקי חוץ אנחנו חוזרים לשחק בבית, ומול הקהל שלנו חשוב שכל אחד יוציא מעצמו את המקסימום בכל פוזשן".

  

מכבי ראשל"צ - הפועל ת"א (19:35)

עם כל הכבוד לראשון לציון, הסיפור הגדול של המשחק הוא מצבה של הפועל תל אביב. החבורה של שרון אברהמי נמצאת במדרון תלול בשבועות האחרונים ואם היא לא תדע לנצח במחזורים הקרובים, כדור השלג שכבר נוצר רק יגדל ויגדל. ההדחה בשמינית גמר הגביע אחרי הפסד למאיר טפירו וקריית גת רק הפכה את העונה של האדומים לחלשה עוד יותר, כשגם מעמדו של אברהמי לא ברור.

 

הפועל ת"א שהייתה ידועה מתחילת העונה בהגנה הבלתי מתפשרת שלה, מזייפת מאוד לאחרונה. בשני המחזורים הקודמים ספגה הקבוצה 92 נקודות, זאת לעומת 72.8 עד אז.

 

אברהמי. הלחץ ישפיע עליו? (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
אברהמי. הלחץ ישפיע עליו?(צילום: ראובן שוורץ)

 

הרבע האחרון הוא כמובן התסמין השלילי של האדומים. שימו לב לנתון הבא: אם כדורסל היו משחקים 30 דקות, הפועל הייתה מדורגת במקום השני בליגה במאזן 2:10. הקבוצה של אברהמי מתמוטטת סדרתית ב-10 הדקות האחרונות.

 

במכבי ראשון לציון, לעומת זאת, חגגו העפלה לרבע גמר הגביע אחרי ניצחון 83:89, בו הפרש השיא כבר חצה את גבול 20 הנקודות. קבוצתו של שרון דרוקר מסתדרת כבר שלושה משחקים ללא כריס רייט שסובל מחבלה בכתף. הפורוורד ניסה לשוב לאימונים בימים האחרונים, אבל התקשה וככל הנראה לא ייקח חלק בהתמודדות.

 

דוסון. בכושר שיא (צילום: אבי רוקח) (צילום: אבי רוקח)
דוסון. בכושר שיא(צילום: אבי רוקח)

 

בלעדיו, הכתומים יקוו להמשיך ולקבל מנה יפה משון דוסון שנמצא בכושר פנטסטי. בארבעת המחזורים האחרונים עומד דוסון על ממוצעים של 17.3 נקודות, 6.5 ריבאונדים ו-19/20 מקו העונשין.

 

"מצפה לנו עוד משחק קשה, אני בטוח שהפועל ת"א יגיעו רעבים לניצחון", אמר דוסון. "אנחנו מקווים שרייט יחזור אלינו במהרה ומאחלים לו בריאות שלמה, אבל הוכחנו לעצמנו שאפשר גם אחרת. נבוא מוכנים לאתגר, נחושים ומאמינים במטרה לנצח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
דני פרנקו
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים