וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנה וחצי: העליון יפסוק ביום שלישי בערעורו של אולמרט בפרשת הולילנד

27.12.2015 / 16:14

בית המשפט העליון יכריע, לאחר תקופה ארוכה במיוחד, אם לקבל או לדחות את ערעורו של ראש הממשלה לשעבר בנוגע להרשעתו ולגזר דינו - שש שנות מאסר. מקורביו לוואלה! NEWS על משך ההמתנה: "תקופה מורטת עצבים"

צילום: אלי מנדלבאום, עומר מירון; עריכה: שניר דבוש

(העליון קיבל את בקשתו של אולמרט לעכב את מאסרו, יולי)

בית המשפט העליון יפסוק ביום שלישי בערעורו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בנוגע להרשעתו ולגזר דינו - שש שנות מאסר - במסגרת פרשת הולילנד. זאת, שנה וחצי לאחר שהוגש הערעור. אולמרט אמור היה להיכנס למאסר ב-1 בספטמבר 2014 לאחר שהורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב בשתי עבירות של לקיחת שוחד.

ראש הממשלה לשעבר הגיש את ערעורו יחד עם מורשעים נוספים בפרשה ובהם דני דנקנר וראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי. לפיכך, פסיקת העליון ביום שלישי תהיה רלוונטית אליהם וכן למורשעים הנוספים אביגדור קלנר, הלל צ'רני, אורי שטרית, אליעזר שמחיוף, מאיר רבין.

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בבית המשפט, מאי 2014. יותם רונן
אולמרט בקבלת גזר דינו, מאי 2014/יותם רונן

ההרכב בדיונים מטעם בית המשפט העליון הוא הרכב מורחב של חמישה שופטים בראשות השופט סלים ג'ובראן, שהוא הוותיק ביותר מהם. מלבד ג'ובראן, ישבו בהרכב ניל הנדל, עוזי פוגלמן, יצחק עמית וצבי זילברטל.

בערעורו לבית המשפט כתב אולמרט באמצעות פרקליטיו כי גזר הדין הסתמך יתר על המידה על עד המדינה המנוח, שמואל דכנר, למרות קביעות בנוגע לבעיות באמינותו. עוד טוען אולמרט כי קביעת השופט דוד רוזן, שלפיה הוא ידע על חצי מיליון השקלים שהעביר דכנר לאחיו יוסי, השקוע בחובות, שגויה וכי שולה זקן שיקרה בנוגע לאותם 60 אלף שקלים שנטען שהעבירה לו מדכנר.

דני דנקנר  מערער בעליון בפרשת הולילנד, נובמבר 2014. גיל יוחנן, מערכת וואלה! NEWS
מחכה לתשובה. דני דנקנר בדיון בעניינו, נובמבר 2014/מערכת וואלה! NEWS, גיל יוחנן

בדיון מלפני שנה שינתה אחת מפרקליטותיו של אולמרט, עו"ד נוית נגב את הגרסה. לטענתה, כי לא רק שהוא לא ידע על העברת הכספים לאחיו, אלא כי הוא כלל לא העביר לו כסף. נגב טענה כי אין בנמצא צ'קים המעידים על העברת הכספים מדכנר ליוסי אולמרט. מדובר בטיעון בעייתי במקצת, משום שמדובר בתקופה של לפני יותר מעשור, ולכן אך הגיוני שלא כל הצ'קים נשמרו.

לפני כשבועיים מסרו גורמים בסביבתו של אולמרט לוואלה! NEWS כי "תקופת ההמתנה קשה מאוד עבורו, שכמו כל אדם אחר, רוצה לדעת מה יעלה בגורלו". לדבריהם, "בתקופה כזאת, הכול נמצא בהקפאה ואין שום ודאות, מה שמקשה מאד על ניהול חיי יומיום נורמליים. מדובר בתקופה מורטת עצבים".

אהוד אולמרט בבית המשפט המחוזי בירושלים, מאי 2015. נועם מושקוביץ
אולמרט לאחר קבלת גזר הדין במסגרת פרשת טלנסקי, מאי 2015/נועם מושקוביץ

נוסף על שש שנות המאסר שקיבל אולמרט בפרשת הולילנד, בית משפט המחוזי בירושלים גזר עליו בחודש מאי האחרון שמונה חודשי מאסר בפועל במסגרת פרשת טלנסקי, שבה הורשע במרמה והפרת אמונים ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

הרכב השופטים, בראשות סגן נשיא בית המשפט השופט יעקב צבן, גזר על אולמרט גם שמונה חודשי מאסר על תנאי וקנס בגובה מאה אלף שקלים. השופט צבן הסביר את ההחלטה ואמר: " דגל שחור מתנוסס על דבר זה ומחייב מאסר בפועל". כמה חודשים לאחר מכן קיבל בית המשפט את בקשתו לעכב את עונש המאסר.

במסגרת הפרשה, המכונה גם פרשת "מעטפות הכסף", הורשע ראש הממשלה לשעבר בקבלת מאות אלפי דולרים שלא כדין מאיש העסקים היהודי-אמריקני משה טלנסקי, בזמן שכיהן כראש עיריית ירושלים וכשר התמ"ת. בתמורה סייע אולמרט לטלנסקי בקשרים עם אנשי עסקים בכירים בתחום הנדל"ן תוך ניגוד עניינים. "אנו משנים את החלטתנו בהכרעת הדין", קבעו אז השופטים. "היסוד של מרמה והפרת אמונים הוכחו הן ברכיב הסיבתי והן במרכיב ההתנהגותי. יש להרשיע את הנאשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully