שתף קטע נבחר

"השיפוט של בר נתן שערורייה, זו היכולת שלו"

בעקבות תצוגת השיפוט החלשה במיוחד של דניאל בר נתן ב-1:1 של מכבי נתניה והפועל ת"א ביקרו באיגוד את השופט. מנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר: "חבל שהטעויות קרו במשחק חשוב לשתי הקבוצות. הוא שופט טוב, אבל עכשיו הוא מרוסק והמטרה לחזק אותו". אסף קינן: "לא נכון יהיה להשעות אותו"

"אפשר להגדיר כשערורייה את מה שקרה עם דניאל בר נתן, אנחנו באיגוד מגדירים את זה כטעות קשה. אלו דברים שקורים וחבל שקרו במשחק די חשוב לשתי הקבוצות", כך הגיב הבוקר (א') מנכ"ל איגוד השופטים, יריב טפר, על מחדל השיפוט בתיקו 1:1 בין מכבי נתניה והפועל תל אביב.

 

לטבלת ליגת העל

 

הטעויות של בר נתן מצטרפות לשורה ארוכה של אירועים שנויים במחלוקת מתחילת העונה. עם או בלי קשר לאירועים, הוועדה המקצועית של האיגוד תתכנס ביום רביעי השבוע לדון באירועים יוצאי דופן מתחילת העונה עם כל השופטים בליגת העל.

 

טפר הוסיף: "השאיפה שלנו קודם כל שטעויות כאלה לא יחזרו על עצמן, ודבר שני לשקם את השופט, כי דניאל בר נתן מרוסק מאתמול והמטרה היא לחזק אותו. נפשית ורגשית הוא שופט טוב וצריך לחזור ליכולות שראינו ממנו בעונות הקודמות. דבר שלישי ננתח מקצועית את האירועים מהמשחק ונוציא הנחיות להבא לכל השופטים, לדניאל ולאחרים. מכל משחק כל האיגוד לומד, לא רק השופטים".

 

על בר נתן אמר טפר: "דניאל בר נתן הודיע אמש למשבץ השופטים מאיר לוי שכרגע הוא מבקש לקחת חופשה ולא להיות משובץ בתקופה הקרובה. יש לנו שגרת פעילות במצבים כאלה, אנחנו מנתחים את המשחק".

 

"הוא מרוסק, המטרה היא לחזק אותו". טפר על בר נתן (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
"הוא מרוסק, המטרה היא לחזק אותו". טפר על בר נתן(צילום: אורן אהרוני)

 

מנגד, מקור בכיר באיגוד השופטים אמר: "מה יש להגיד אחרי שיפוט כזה שערורייתי? כל מילה מיותרת. זו היכולת שלו ואין מה לעשות. ברור שהוא טעה בשני מקרי ההרחקה. צריך לתת לשופטים שנמצאים ביכולת הכי טובה לשפוט את המשחקים החשובים. יש את זיו אדלר, מנשה משיח ואלון יפת, הם בכושר הטוב ביותר והם צריכים לשפוט במשחקים החשובים".

 

השופט לשעבר אסף קינן: "מה יהיה? שוב מתלבשים על השופטים. ברגע שהשופט רחוק מהאירוע כמו בהרחקה הראשונה קורים דברים כאלה. זה הסיפור להחלטה השגויה בהרחקה הראשונה. הייתה התקפה מתפרצת, השופט היה רחוק ולכן ההחלטה הייתה מוטעית. בהרחקה השנייה, אם הוא שרק הוא היה חייב להוציא צהוב שני".

 

ההרחקה של עומר ורד בפתיחת המשחק (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
ההרחקה של עומר ורד בפתיחת המשחק(צילום: אורן אהרוני)

 

למה זה קורה?

"זה לא קשור לכושר גופני כי ההרחקה הראשונה הייתה בדקות הפתיחה, במקרה הזה הוא היה צריך להתייעץ עם עוזרי השופטים והשופט הרביעי".

 

בר נתן פעל נכון כשהשעה את עצמו?

"מה זה יעזור? הוא יחזור שופט טוב יותר? כנראה שעל מנת להרגיע את הרוחות מבחינה ציבורית הוא עשה זאת והשעה את עצמו, ואגב, זה לא אומר שזה לא יקרה שוב. אני גם לא חושב שנכון יהיה להשעות אותו או שהוא השעה את עצמו. כשמישהו טועה צריך להחזיר אותו לשפוט, אפילו בליגה השנייה למשל, כדי להחזיר לו את הביטחון".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
דניאל בר נתן
צילום: אורן אהרוני
מומלצים