שתף קטע נבחר

עמיר פלג

תכלה שנה וקללותיו של אבוקסיס / טור

מאמנה של בני סכנין דאג לקלל מראיין במהלך השבוע וספג את המכה בשבת. וגם: דניאל בר נתן יכול להעביר שיעורים בפנקסנות

לא היה צריך להיות זבוב על הספסל של בני־סכני ן אתמול בדוחא, כדי לנחש איך הגיב יוסי אבוקסיס בדקה החמישית. מחמוד קנדיל הדף בצורה גרועה כדור חלש של עטאא ג'אבר, ויוסי בניון נגח דרדל'ה שחמקה בין כפפותיו של השוער והמשיכה לאיטה פנימה. סביר להניח שהמומחה החדש של מוחמד אבו־יונס סינן בין שיניו: סססעמק!

 

 

הרי כך, כפי שלמדנו בחמישי האחרון, מתבטא אבוקסיס כאשר מעמתים אותו עם המציאות. זה קרה אחרי ששדר הרדיו עידן קוולר הציג בפניו את הסיטואציה הבאה: "אבו־יונס רוצה את קנדיל, ואתה רוצה רן קדוש". השאלה הייתה מתבקשת וההקשר היה ברור.

 

כולם הרי יודעים שזהות השוער הייתה הסיבה העיקרית לפיטורי הקולגה שלו, אלי כהן, שסירב להיכנע לתכתיבי היו"ר. ידוע גם שקדוש הביא לסכנין לא מעט נקודות, ושקנדיל חסר הביטחון הפסיד לה את המשחק מול רעננה בשבוע שעבר.

 

מרואיין חכם יכול היה להתחמק ולהשיב לפחות בצורה מכובדת, כמו למשל: "אצלי ההחלטות תמיד מקצועיות". אבל המאמן שאיבד סמכות בבני־יהודה, איבד הפעם עשתונות והוכיח בעצביו את מה שבעצם ידענו: שהוא גיבור וקשוח בעירבון מוגבל. מול דמאיו ואבו־יונס, הוא לא היה כזה אבו־עלי.

 

אבוקסיס. חטף בשבת (צילום: יובל חן) (צילום: יובל חן)
אבוקסיס. חטף בשבת(צילום: יובל חן)

 

"השאלות שלך מתחילות לעצבן אותי, תתעסק בשאלות נורמליות", אמר החוצפן בראיון הרדיופוני, ולפני שהספיק לנתק פלט: "סססעמק!" כך מתבטא מי ששימש בשנים האחרונות כעוזר מאמן בנבחרת ישראל.

 

אתמול בא העונש, ואבוקסיס סיכם: "השער המהיר בפתיחה הכניס את כל הקבוצה להלם". מי בחר את השוער הוא לא הזכיר, אבל אז ירה את הקלישאות הרגילות בנוסח "נצטרך לעבוד" ו"צריך סבלנות". אני במקום שדרית הקווים הייתי אומר לו: "שמע, התשובות שלך מתחילות לעצבן אותי, תן כבר תשובות נורמליות". על הקללה בסיום הייתי מוותר.

 

שובו של בר-שפן

בפעם הקודמת זה קרה לדניאל בר־נתן לפני כחודשיים, כשהרחיק שני שחקנים למכבי חיפה מול מכבי פ"ת. בהמשך כנראה לא היה נעים לו, ודקה לסיום הוא קנה הצגה של דקל קינן וצ'יפר את רוני לוי בפנדל.

 

בר נתן. שופט "הוגן" לשני הצדדים (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
בר נתן. שופט "הוגן" לשני הצדדים(צילום: אורן אהרוני)

 

אתמול שוב הוכיח אותו שופט שאחרי שגיאות הוא יודע לאזן. הפעם היה הקורבן עומר ורד ממכבי נתניה, שקיבל אדום על חיכוכון עם חלוץ הפועל ת"א. זה בטח לא היה מצב של מניעת שער ודאי.

 

משום מה, הייתה תחושה שנתניה תפוצה, מה שאכן קרה. אבו־עביד ומרגוליס דחפו זה את זה ברחבה, ובר־שפן מיהר לשרוק לפנדל. אחר־כך הוא גם שלף צהוב שני גבולי ביותר לאבו־עביד, ושוב נפל במלכודת של שחקנים שעשו לו הצגות. ושופט שכל־כך קל לעבוד עליו, עדיף שיחפש עבודה אחרת. למשל הנהלת חשבונות.

 


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מיקי שורץ
יוסי אבוקסיס
צילום: מיקי שורץ
מומלצים