שתף קטע נבחר

עונג שבת: מכבי ת"א הביסה את בני הרצליה

הצהובים דרסו את האורחים מהשרון 74:102, רשמו ניצחון שמיני ברציפות בכל המסגרות וממשיכים במסע ההיחלצות מפתיחת העונה הנוראית. סמית', רוצ'סטי ולנדסברג בלטו עם 16 נק' כ"א. משעור סיים עם שיא קריירה (25 ו-7 ריבאונדים) למפסידה. טבק: "הייתה לנו ירידת מתח ברבע השלישי". גורקה: "קיבלנו שיעור"

מכבי תל אביב הביסה הערב (ש') בקלילות את בני הרצליה 74:102 במסגרת המחזור ה-13 בליגת העל. לפני המשחק הרצליה נחשבה לאחת הקבוצות הלוהטות בישראל עם 8 ניצחונות מתוך 10 המשחקים האחרונים שלה, אבל הערב ממש לא ראו זאת.

 

 

לשחקנים של ז'אן טבק לקח כמה דקות כדי לעלות ליתרון דו ספרתי ומאותו הרגע הם לא הורידו רגל מהדוושה. גם ניסיונות קאמבק של הרצליה ברבע השני נענו בריצת 2:17 של הצהובים שמכאן טיילו לניצחון המשכנע.

 

סמית'. מכבי ביתרון משכנע (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
סמית'. מכבי ביתרון משכנע(צילום: יאיר שגיא)

 

דווין סמית', טיילור רוצ'סטי וסילבן לנדסברג (16 נקודות כ"א) הובילו שישה שחקנים בדאבל פיגרס במכבי ת"א. הרצליה שנאלצה להסתדר ללא הקפטן אבירם זליקוביץ' שסובל מנקע בקרסול רשמה 21 איבודי כדור. כרם משעור היה נקודת האור היחידה בקבוצתו של מיקי גורקה עם שיא קריירה של 25 נקודות ו-7 ריבאונדים.

 

הוסיפו למכבי ת"א: טרבור אמבאקווה 12 (7 ריב'), גיא פניני 11, דראגן בנדר 10, ארינזה אונואקו ואייק אופייבו 8 כ"א, איתי שגב 4 ויוגב אוחיון 1.

 

הוסיפו להרצליה: דרו קרופורד 15, דני רובין 12, ג'יימס סיגנלטון 10, סטיבן דניס 7, אמאדי אנג'אי 2 וג'מאר סמואלס 1.

 

טבק: "אנחנו בתהליך, שמח שיש לנו כמה ימים לנוח עכשיו"

מאמנה של המנצחת, ז'אן טבק, כהרגלו יש לומר, לא יצא מגדרו למרות המשחק המצוין של קבוצתו: "עדיין ברבע השלישי היתה ירידת מתח של השחקנים שלנו. קשה לשמור על מתח. מכבי בתהליך, קשה לתת 40 דקות אינטנסיביות אבל אני שמח שיש לנו כמה ימים לנוח לפני המשחק הבא".

 

מיקי גורקה נתן את הצד שלו לתצוגה החלשה של קבוצתו: "נתקענו מול קבוצה שבאה ושומרת ומרביצה. צריך לקחת את זה בתור חוויה שממנה חייבים ללמוד. לא באנו אגרסיביים, לא הצלחנו לבצע את התרגילים. משעור? יש בו משהו מיוחד. הוא בא עם בטחון, אבל לא הופענו בתור קבוצה. לא הצלחנו לבצע כלום".

 

קרופורד מול סמית'. הפורוורד הצהוב היה בלתי ניתן לעצירה (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
קרופורד מול סמית'. הפורוורד הצהוב היה בלתי ניתן לעצירה(צילום: יאיר שגיא)
 
סינגלטון לא מסתדר מול בנדר (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
סינגלטון לא מסתדר מול בנדר(צילום: יאיר שגיא)

 

מהלך המשחק

דראגן בנדר לראשונה העונה עולה בחמישייה של מכבי תל אביב כשלצידו טיילור רוצ'סטי, סילבן לנדסברג, דווין סמית' וארינזה אונואקו. מיקי גורקה עלה עם מורן רוט, דני רובין, דרו קרופורד, ג'יימס סינגלטון וג'מאר סמואלס. הרצליה נאלצת להסתדר ללא הקפטן אבירם זליקוביץ' שנקע את הקרסול.

 

לא כוחות, רק כך אפשר להגדיר את הרבע הראשון. מהרגע הראשון הצהובים השתלטו על ההתמודדות ופתחו פער ניכר. שחקניו של גורקה נראים חסרי אונים מול העדיפות של המקומיים. 10 איבודים להרצליה, 7 חטיפות למכבי ת"א. אחרי 10 דקות הפער כבר עמד על 19 נקודות - 12:31.

 

משעור. היחיד שהיה בפורמה בהרצליה (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
משעור. היחיד שהיה בפורמה בהרצליה(צילום: יאיר שגיא)
 

 

הרצליה עוד עשתה קולות של חזרה לקראת אמצע הרבע השני והורידה את הפער לחד ספרתי (26:35), אבל אז הדוב הצהוב התעורר מהשינה הקצרה ועם ריצת 2:17 מדהימה דאג להרגיע את האורחת. בהפסקה - 30:52 למקומיים.

 

החבורה של גורקה נראית נורא ואיבדה כבר 13 פעמים את הכדור ב-20 הדקות הראשונות, כשגם אחוזי הקליעה שלה רחוקים מלהרשים (3 מ-14 לשלוש). הרצליה אומנם הצליחה לנצח את הרבע השלישי (23:24) אבל זה ממש לא השפיע על התוצאה - 54:76. עשר הדקות האחרונות היו לפרוטוקול בלבד ובסיום - 74:102 למקומיים.

 

אוחיון ורובין. למרות התמונה, מכבי ממש לא התקשתה (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
אוחיון ורובין. למרות התמונה, מכבי ממש לא התקשתה(צילום: יאיר שגיא)


פורסם לראשונה 26/12/2015 19:47

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
ארינזה אונואקו
צילום: יאיר שגיא
מומלצים