מנהיג דאעש מאיים: "תראו אותנו בקרוב בפלשתין"

אל - בגדדי נשמע בהקלטה מאיים באופן ישיר על ישראל • "פלשתין היא לא הבית שלכם ולא האדמה שלכם. היא תהיה בית הקברות שלכם" • אל בגדדי דחה את הטענות על היחלשות ארגונו בשל התקיפות האוויריות

אבו באכר אל בגדדי // צילום: אי.פי // אבו באכר אל בגדדי

מנהיג המדינה האיסלאמית, אל - בגדדי, שולח מסר מאיים ישירות לישראל. בהקלטה הוא עצמו נשמע, לכאורה, נשמע אומר: "ישראל תראה אותנו בקרוב בפלשתין. הם ישלמו מחיר גדול ויענשו על ידי הלוחמים שלנו בסוריה ועיראק". עוד הוסיף אבו באכר אל בגדדי: "יהודים, פלשתין היא לא הבית ולא האדמה שלכם. היא תהיה עבורכם בית קברות". 

"לא שכחנו את פלשתין, אף לא רגע אחד, בקרוב תשמעי מאיתנו פלשתין. אתם היהודים, לא יהיו לכם שלום ופלשתין תהיה הקבר שלכם. אנחנו רואים את זה קורה בקרוב".

 

במהלך ההקלטה, שפורסמה בחשבונות טוויטר המזוהים עם ארגון הטרור, דחה אל – בגדדי את הטענות לפיהן ארגונו נחלש בשל המתקפות האוויריות שך ארה"ב, רוסיה ובעלות הברית. 

 

"אנחנו צריכים להילחם נגד כולם גם אם כולם (המדינות) נגדנו, אנחנו צריכים לנצח. זאת כבר לא מלחמה צלבנית אלא מלחמה כללית נגדנו. זהו מאבק של הכופרים נגד המוסלמים. ג'יהאד היא חובתו של כל אחד. צלבנים ויהודים לא מעזים להגיע כי הם התחנכו בעיראק ואפגניסטן. זוהי המלחמה האחרונה הבוגד המלך סלמן הסעודי הכריז מלחמה נגדנו", אמר אל בגדדי.  

 

לאחרונה נרשמו סימני שאלה באשר לגורלו של מנהיג דאעש. הצבא העיראקי הודיע לפני מספר חודשים כי פגע בשיירה בה נסע מנהיג המדינה האיסלאמית, אבו באכר אל בגדדי, במחוז אנבאר, סמוך לגבול הסורי. 

בהודעה לתקשורת, ציין הצבא העיראקי כי אין בידו שום מידע אודות אל בגדדי, אשר נסע לקרבלה על מנת להשתתף בפגישה עם מפקדי דאעש. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי מספר מנהיגים בארגון נהרגו בתקיפה, אך אל בגדדי לא אחד מהם.

כבר שנה שמפקדי דאעש נמצאים על הכוונת של מספר גורמים צבאיים באזור, חלקם אף חוסלו, כמו אבו סייף שהיה אחראי על סחר הנפט של המדינה האיסלאמית בחודש מאי השנה, ומספר 2 בארגון, אבו מוסלים אל-טורקמני, באוגוסט השנה.

יחד עם זאת, מותו של אל בגדדי כבר הוכרז מוקדם יותר השנה,  ובפעם אחרת אף נאמר כי הוא משותק אחרי שנפגע בעמוד השדרה כשמטוס אמריקני תקף את שיירתו. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר