בהלת השפעת: שני חולים נוספים במצב קשה

השניים מאושפזים בביה"ח בנהריה • בת 50 נפטרה מסיבוך של המחלה בבית החולים בילינסון • בבית החולים סורוקה מאושפזות 4 נשים שאובחנו עם המחלה, בהן שתיים במצב קשה • אף אחד מהחולים לא חוסן • משרד הבריאות ממליץ לציבור: לכו להתחסן

בהלת השפעת. אישה נפטרה ו-13 חולים מאושפזים // צילום אילוסטרציה: רוני שיצר // בהלת השפעת. אישה נפטרה ו-13 חולים מאושפזים

מרכז הרפואי לגליל בנהריה, מאושפזים מזה מספר ימים גבר בן 55 ואישה בת 64 תושבי האזור, שאובחנו כסובלים משפעת מזן A. השניים במצב קשה מונשמים וידוע כי לא חוסנו השנה נגד מחלת השפעת. השניים סובלים ממחלות רקע המגבירות את הסיכון ללקות במחלה. מדיווח של משרד הבריאות עולה, כי יש כרגע מספר זני שפעת הנמצאים בישראל ובמרכז הרפואי לגליל טופלו חולים ממספר זני השפעת העונתית. 

Newsenders

ד״ר מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל: ״אנו קוראים למי שלא התחסן לפנות לקופת החולים ולהתחסן. האוכלוסיות החשופות ביותר למחלה הן מטבע הדברים קשישים, תינוקות, ילדים וכאלה הסובלים ממחלות כרוניות שונות״.

חולה נפטרה מסיבוך של שפעת החזירים

חולה בשפעת חזירים שהועברה לבית החולים בילינסון לפני כחודש, מתה אמש לאחר שצוותים רפואיים נלחמו על חייה מספר שבועות. האישה, בת 52, אושפזה במצב קשה מאד, הונשמה והורדמה בשל סיבוך של שפעת. בבית החולים בילינסון היא חוברה למכונת אקמו, שמחליפה את תפקוד הלב והריאות, אך למרות מאמצי הרופאים - היא נפטרה.

ארבע נשים מאושפזות עם סיבוכי שפעת החזירים בית החולים סורוקה שבבאר שבע, שתיים מהן במצב קשה מאד: אישה בת 25 בהריון מונשמת ומורדמת וסכנה נשקפת לחייה, בעקבות סיבוך של מחלת השפעת. האישה, שלא היתה מחוסנת נגד שפעת, נדבקה בנגיף מסוג H1N1, שפעת החזירים. לאור מצבה הקשה היא יולדה אתמול (רביעי) בניתוח קיסרי, והתינוק מאושפז במצב יציב בפגייה.

אישה נוספת, בת 57 עם מחלות רקע, מאושפזת גם היא במצב קשה כשהיא מונשמת ומורדמת ביחידה לטיפול נמרץ פנימי, מסיבוכי שפעת החזירים.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

פרט לשתי הנשים האלו, מאושפזות בסורוקה עוד שתי נשים הרות בשל סיבוכי שפעת, גם הן נדבקו באותו הזן. אף אחת מהנשים לא חוסנה נגד שפעת. בבית החלים ציינו שהמקרים דווחו למשרד הבריאות.

בבית החולים שערי צדק שבירושלים מאושפזת חולה כבת 40 במצב קשה עם סיבוכי שפעת. היא מחוברת למכשיר אקמו שמחליף את תפקוד הלב והריאות.

למשרד הבריאות ידוע עד כה על 13 חולים קשים עם שפעת, מתוכם חולה אחת שנפטרה מסיבוך של שפעת החזירים. הדיווחים הגיעו מבתי החולים נהריה (2), שערי צדק (3), סורוקה (3), שיבא (2), הדסה הר הצופים (1), הדסה עין כרם (1) ואיכילוב (1). חלק מהחולים הינם עם מחלות רקע המעלות את הסיכון לסיבוכי שפעת, כגון מחלת לב, סוכרת, תסמונת דאון וכן הריון.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי ישנה עלייה בתחלואה בשפעת בשבוע האחרון ברחבי הארץ. כרבע מבדיקות המעבדה שנלקחו בשבוע החולף מחולים עם מחלת חום וצינון היו חיוביות לשפעת.

עד לאמצע דצמבר התחסנו נגד שפעת כ-1.46 מיליון איש (מתוך כ-1.8 מנות חיסון שרכשו קופות החולים). הכיסוי החיסוני בקרב קשישים עומד על 60 אחוזים ובקרב תינוקות ווילדים מגיל חצי שנה ועד 6 עומד על קרוב ל-20 אחוזים.

משרד הבריאות שב ומדגיש את החשיבות הרבה להתחסנות כנגד השפעת. החיסון נגד שפעת כולל גם את הזן נגד שפעת .H1N1 הציבור נקרא להתחסן, בדגש על נשים הרות, ילדים ואנשים עם מחלות רקע. ניתן לעיין בתדריך החיסונים נגד שפעת בקישור זה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר