יום שישי, 24.05.2024 שעה 14:27
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8225-7335מכבי ת"א1
7426-7535מכבי חיפה2
6136-5435הפועל ב"ש3
5647-4635הפועל חיפה4
4442-3835מכבי בני ריינה5
4145-3535בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • שבת, 25/05, 18:30
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • שבת, 25/05, 18:30
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • שבת, 25/05, 18:30
  • מכבי בני ריינה

ב"ש נקנסה ב-20 אלף שקל, מכבי חיפה ב-5,000

הדרומיים נקנסו בגין התפרעות אוהדים, הירוקים נענשו על כוס שתייה שנזרקה מהיציע. טביב: "יש קומץ שמנסה להזיק לנו", עו"ד מוזסון: "ממתינים למשטרה"

|
אסי רחמים בבית הדין (יניב גונן)
אסי רחמים בבית הדין (יניב גונן)

עוד יום עמוס בבית הדין הגיע לסיומו הערב (רביעי) כשמכבי חיפה, הפועל באר שבע ובית"ר ירושלים עמדו לדין. הקבוצה של אלונה ברקת עמדה לדין בסעיף התפרעות אוהדים, אחרי שחלק מהקהל האדום זרק מהיציע הדרומי ומצת לכיוון שוער האורחת, מהדי זועבי. אירוע דומה, הפעם עם לחמניה, קרה גם בדקה ה-93, דווקא אחרי שער הניצחון של הדרומיים. הדיין, נועם ליובין, גזר על המועדון קנס בגובה 20 אלף ש"ח בפועל.

מנכ"ל באר שבע אסי רחמים ועורך דין הקבוצה עידו בר נתן נכנסו לדיון אצל השופט נעם לובין. "יש בלבול בדו"ח השופט בין הדקות לבין ייחוס החפצים שהושלכו", טענו בב"ש. "זה אצטדיון חדש ומערכת האבטחה די חדשה לנו. לא ניתן לראות את הדברים במצלמות האבטחה. בדקה ה-94 אחרי שער הניצחון רואים את הלחמניה מתעופפת. גם אירוע המצית אירע בדקה הזו".

מכבי חיפה הגיעה גם היא לבית הדין ונקנסה ב-5,000 ש"ח בפועל בגין התפרעות אוהדיה. על פי דו"ח השיפוט בדקה ה-89 ב-1:1 מול הפועל כפר סבא, כוס שתייה נזרקה אל עבר המגרש מהיציע הצפוני המאכלס את אוהדי מכבי חיפה. הירוקים ספגו קנס מופחת כיוון שתפסו את מי שזרק, זאת בניגוד לב"ש.

המשחק החם בין הפועל לבית"ר י-ם נגמר רע

הקבוצה מהבירה עמדה לדין בגין שני סעיפים, הראשון - קריאות גזעניות במשחק מול מכבי נתניה, השני - הדלקת אבוקה במשחק מול הפועל תל אביב. הדיון של בית"ר נערך בנוכחות הבעלים אלי טביב, עורך דין הקבוצה רוני מוזסון ודובר הקבוצה אושרי דודאי בפני השופט עמנואל סלע. "מיד עם הדלקת האבוקה האירוע טופל, האוהד שיוחסה לו הדלקת האבוקה נשלף מהיציע על ידי משטרת ישראל וכוחות האבטחה שבמקום", אמר עו"ד מוזסון.

"האוהד מכחיש מעורבות והחקירה עדיין מתנהלת", המשיך מוזסון, "אנחנו ממתינים לתוצאות החקירה ממשטרת ישראל. ביקשנו מהמשטרה דרישה לעדכון לגבי תוצאותיה. אני מגיש לבית הדין עותק של המכתב ומודיע כי ברגע שיגיעו לידי פרטי החקירה ופרטיו של מי שהדליק את האבוקה, נתבע אותו אישית כפי שעשינו בעבר. לראיה, אני מציג פסק דין שהתקבל אתמול נגד אוהד הקבוצה שנתפס באירוע דומה בעבר".

אלי טביב בבית דין
אלי טביב בבית דין
 

אלי טביב הוסיף: "כבעלים, אני משקיע במשך תקופה של שנתיים וחצי סכום נכבד במלחמה באלימות ובגזענות. במשחקים שנערכו בטדי, הכל התנהל על הצד הטוב ביותר וכשראיתי שבמשחקי החוץ נזרקו חפצים או הודלקו אבוקות, החלטתי שאשלח אנשי אבטחה כדי שיתעדו את האירועים עם הפנים לכיוון הקהל. כמו כן, הכנסתי סמויים ליציעים כדי לתפוס את אותם אנשים שמנסים לגרום נזק למועדון".

בעלי בית"ר המשיך ואמר: "אף קבוצה אחרת לא עושה זאת, ישנם מספר אוהדים שלא אכפת להם מהמועדון ולא מהקנסות שהוא מקבל. לכן אני חושב שבית הדין צריך להתייחס לעניין ולא לתת לגטימציה לאותם אוהדים. אם נצטרך להתמודד גם עם האוהדים וגם עם בית הדין, שלא יתחשב בפעולות המניעה שלנו, יצא שכרנו בהפסדנו". בבית"ר הוסיפו וסיפקו מתן עדות לגבי שיתוף הפעולה המקדים עם משטרת ישראל מרחב יפתח ומנהלי האירוע במשחקי החוץ.

בהמשך הדיון, בבית"ר כפרו באישום לגבי הקריאות הגזעניות והנהמות במשחק מול מכבי נתניה. "בנוסף לאחרים בקבוצה, גם אני צפיתי בשידור המשחק", אמר מוזסון. "בדקות הרלוונטיות המצוינות בדו"ח השופט, כל שהתגלה בפניי זה אירוע אחד של תיקול שביצע שחקן נתניה על פאבלו דה לוקאס, בעקבותיו נשמעו קריאות בוז מהקהל. מדובר באירוע נקודתי ואין מחלוקת שאיש, פרט לשופט, לא שם לב לדבר. על פניו האישום בדבר נהמות לשחקן שחום עור נראה תמוה, במיוחד לאור העובדה שעד לאחרונה הקפטן שלנו היה שחום עור. מדובר באישום ראשון בגין קריאות גזעניות וחשוב לציין כי האישום מתסכל, כאשר במהלך העונה עברנו אירועים המועדים לפורענות ללא כל טענה או נזק לרבות משחק החוץ מול בני סכנין".

אושרי דודאי ודודו בזק (יניב גונן)
אושרי דודאי ודודו בזק (יניב גונן)
 

במועדון מהבירה הוסיפו כי הכרוז ביקש מהקהל להפסיק בקריאות הגזעניות מאחר שהשופט הרביעי דרש זאת, וכי דו"ח המשקיף לא ציין דבר המזכיר את המקרה. במועדון הציגו בפני הדיין קטע וידאו בן 12 דקות של הדקות הרלוונטיות. הרב עמי פייקובסקי נתן עדות בנוגע לסיוע שהוא מספק עבור בית"ר, בדגש על סדנאות החינוך שהוא עורך לאוהדי הקבוצה. הרב פייקובסקי הגיש לדיין סלע צילומים של חוגי הבית שעורך הרב מדי יום שישי עם האוהדים, במטרה למנוע את פעולותיהם הקיצוניות של קודקודי הארגונים. 

בסיום הדיון הדיין סלע הקצה לאנשי בית"ר לשלוח עד יום ראשון ב-12:00 רשימה של טיפול המועדון מול אוהדים על פי סיווג של תלונות במשטרה, תביעות אזרחיות, הרחקות ממגרשים, שלילת מנויים ואיסור כניסה למשחקים ו/או אימונים ורק לאחר מכן תינתן פסיקתו.

אסור לפספס
נגןהכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
הכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
נגןהקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
הקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
נגןרונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
רונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */