וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה מותש מהלחימה בסוריה - אך צפוי להגיב על החיסול

20.12.2015 / 11:06

הארגון, שספג מכה מודיעינית וסמלית, לא צפוי לשבת בחיבוק ידיים בעקבות חיסול קונטאר. ואולם, הוא לא צפוי לרצות בהסלמה כוללת בשל האבידות הרבות שספג בסוריה, שפגעו בשליש מכוחו הסדיר

עריכה: ניר חן, צילום: ערן גילווארג

אחרי חיסולו הלילה (ראשון) של סמיר קונטאר בפרברי דמשק, ניצבת צמרת חיזבאללה והעומד בראשה חסן נסראללה בפני דילמה לא פשוטה שעולה בכל פעם אחרי תקיפה שמיוחסת לישראל – להגיב או לא, וגם אם כן, כפי שסביר להניח שיקרה – אז באיזה היקף.

בינואר השנה, לאחר חיסולו של ג'יהאד מורניה, שנחשב לסמל גדול יותר של הארגון, הסתפק חיזבאללה בירי של טילי נ"ט לעבר שיירה של צה"ל, וכתוצאה מכך נהרגו שני חיילים. ישראל לא הגיבה על האירוע, שהיה יכול להסתיים בתוצאות קשות עוד יותר, ושני הצדדים עצרו באותו שלב ולא אפשרו למצב להידרדר עוד יותר.

לנוכח מצבו בחזית הסורית, גם הפעם חיזבאללה לא צפוי לרצות בהסלמה כוללת. רק בשבוע שעבר דווח בוואלה! NEWS כי שליש מהכוח הלוחם הסדיר של חיזבאללה נפגע במהלך הקרבות להצלת משטרו של בשאר אסד - 1,300-1,500 מלוחמיו נהרגו ועוד כ-5,000 נוספים נפצעו. הארגון עוסק בחודשים האחרונים בגיוס מאסיבי של צעירים בני 17 ומעלה כדי להשלים את הפער העצום שנוצר במצבת הלוחמים שלו. ואולם, יידרשו עוד חודשים רבים עד להכשרתם של אלפי המתגייסים הצעירים עד שיהפכו לכוח לחימה משמעותי.

לקריאה נוספת בנושא
אביו של אלדד רגב על חיסול קונטאר: "זמנו הקצוב הגיע"
השר שטייניץ על חיסול קונטאר: עבודה טובה של המודיעין של פינלנד
המחבל ששוחרר מהכלא בישראל - והפך למוביל הטרור הדרוזי בגולן

מקום התקיפה בו חוסל סמיר קונטאר, דמשק סוריה. 20 בדצמבר 2015. טוויטר, אתר רשמי
המבנה שהותקף בפרברי דמשק, הלילה/אתר רשמי, טוויטר

חיסולו של קונטאר, שחבר לארגון השיעי לאחר שחרורו מהכלא הישראלי, מהווה עוד מהלומה לא פשוטה לחיזבאללה במישור המבצעי והסמלי. במישור המבצעי, התקיפה מוכיחה עד כמה חדיר הארגון מבחינה מודיעינית, כפי שעלה מחיסולו של ג'יהאד מורניה בינואר האחרון ומחיסולים אחרים. קונטאר, דרוזי במוצאו, היה זה שהציל את רשת הטרור של חיזבאללה ברמת הגולן הסורית. בחודשים האחרונים הוא פעל תחת פיקודם של אנשי משמרות המהפכה ולמעשה התנתק מעט מהארגון הלבנוני. קונטאר, למעשה, "מצא את מותו" כשכיר חרב איראני ולא כפעיל מן המניין.

במישור הסמלי, שחרורו של קונטאר מהכלא הישראלי תמורת גופותיהם של אלדד רגב ואודי גולדווסר ב-2008 היה הישג שבו התגאה חיזבאללה. הוא הפך למזוהה עם הארגון השיעי על אף היותו דרוזי, וגם לאחר חגיגות שחרורו המשיך להיראות באירועים שונים שארגן חיזבאללה.

עד כה נזהרת ישראל מלקבל אחריות על התקיפה, על אף שחיזבאללה כבר האשים ישירות את צה"ל כמי שעומד מאחורי התקיפה. ניתן רק לנחש בזהירות שאם מדינת ישראל פועלת בפרברי דמשק ומסתכנת בתגובה מצד איראן והארגון, הרי שהפעולה הזו נועדה לסכל פיגוע שתכנן קונטאר בקרוב. כפי שנהגו לכנות זאת בעבר בזירה הפלסטינית, קונטאר היה "פצצה מתקתקת".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מזכ"ל חיזבאללה, השייח' חסן נסראללה וסמיר קונטאר. AP
שחרורו היה להישג. נסראללה וקונטאר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully