שתף קטע נבחר

ריבלין: הטבע בארץ כבר נסתר מעט מן העין

בנאום שיוקרן מחר בכנס השנתי של החברה להגנת הטבע, אומר נשיא המדינה: "אפשר ואף ראוי להלביש את הארץ בשלמת בטון ומלט, אבל, וזה אבל חשוב, שלמת הבטון צריכה להחמיא למחמדיה של הארץ, לתרום לאיכות החיים של אזרחיה, לא לחנוק אותם, חלילה וחס"

"היום, אחרי שנות דור, אין ספק שהארץ פורחת, אבל עפר הארץ, הטבע, כבר נסתר מעט מן העין, הוא קשה אפילו למציאה ולאיתור", כך אומר נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין, בנאום מוקלט שיוקרן בכנס השנתי של החברה להגנת הטבע, שיתקיים מחר (יום ב') בכפר המכביה.

 

נשיא המדינה תיאר כיצד ישראל נראית כיום. "תבנית נוף מולדתם של מרבית בני הנוער הגדלים בישראל של שנת 2015, היא של קניונים, רחובות, כבישים, עם אוויר מזוהם, ובעיקר עוד ועוד בטון", אומר הנשיא בנאום המוקלט. "מעט מדי נוף, מעט מדי אוויר צח, מעט מדי סביבה ירוקה ובעיקר בריאה".

 

הנשיא ריבלין. "עוד ועוד בטון על בטון. מעט מדי נוף ואוויר צח" (צילום: קובי גדעון, לע"מ) (צילום: קובי גדעון, לע
הנשיא ריבלין. "עוד ועוד בטון על בטון. מעט מדי נוף ואוויר צח"(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

 

ריבלין הוסיף כי "מעולם לא הייתי מאלה הרואים בשלילה כל בנייה וכל סלילה, אפשר ואף ראוי להלביש את הארץ בשלמת בטון ומלט, אבל, וזה אבל חשוב, שלמת הבטון צריכה להחמיא למחמדיה של הארץ, לתרום לאיכות החיים של אזרחיה, לא לחנוק אותם, חלילה וחס".

 

הוא שיבח את אנשי החברה להגנת הטבע: "הטוב והיפה של ארץ ישראל ושל הסביבה הטובה והבריאה, הנקייה והירוקה, נשמר בזכות הפעולה הברוכה שלכם, של הנפשות הנפלאות המשתתפות בכנס. מעורבות הציבור, אשר עומדת השנה במוקד הכנס, היא הכרחית, ועלינו לפעול כמיטב יכולתנו, על מנת שהציבור יהיה מעורב וכל המרבה, הרי זה משובח. הפעילות של החברה להגנת הטבע, של ארגוני הסביבה, של משרדי הממשלה, לא תוכל לעמוד לבד בפני הנחשול המאיים על הטבע של ארצנו. אנו זקוקים ליותר מעורבות פעילה מצד אזרחי המדינה, מעורבות כזאת שתשמור מכל משמר על שכיות החמדה של ארצנו, על נשמתה".

 

הנשיא ריבלין יישא את הדברים בנאום מוקלט שישודר בכנס ישראל ה-7 לטבע וסביבה

 של החברה להגנת הטבע, שיתקיים מחר בערב בכפר המכביה, ויוקדש השנה לנושא שיתוף ומעורבות הציבור בשמירה על הטבע והסביבה.

 

הכנס יתקיים במעמד השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, וייקחו בו חלק האלוף קובי ברק, יו"ר החברה להגנת הטבע חיים (ג'ומס) אורון, מנכ"ל החברה להגנת הטבע קושה פקמן, חברת הכנסת סתיו שפיר, אנשי אקדמיה, אנשי סביבה, אנשי חינוך, נציגי משרדי ממשלה, אנשי תקשורת ושיווק, מומחים לבעלי חיים, נציגי רשויות, אנשי תכנון ועוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מארק ניימן / לע"מ
הנשיא ריבלין. נאום מוקלט בכנס השנתי
צילום: מארק ניימן / לע"מ
מומלצים