שתף קטע נבחר

חולמים לפתוח בר? בואו ללמוד מהמומחה

טים פיליפס, זוכה תחרות הברמנים היוקרתית בעולם "world class" לשנת 2012, הגיע ללמד את הברמנים הישראלים כיצד פותחים ומנהלים בר מוצלח. אז מה הוא חושב על הקוקטיילים בישראל? צפו בראיון באולפן ynet

אנשים רבים חולמים לפתוח בר משלהם, אבל מדובר בסיכון לא קטן - אז מה חשוב לדעת? טים פיליפס, בעל ברים מצליחים באוסטרליה וזוכה תחרות הברמנים היוקרתית "world class" לשנת 2012, הגיע לישראל כדי ללממד ברמנים כיצד לנהל בר מצליח. מה הטרנדים הצפויים בעולם האלכוהול ומה הוא חושב על הקוקטיילים של ישראל? צפו בראיון שערכנו איתו באולפן ynet.

 

 

פילפיס הוזמן לארץ לרגל פתיחת תחרות World Class Israel לבחירת הברמן הטוב בארץ. הזוכה ייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית שיציין תאגיד האלכוהול Diageo במיאמי בקיץ הקרוב. דודי זץ מיבואנית האלכוהול IBBLS מספר כי התחרות מתקיימת בישראל זו השנה השלישית ונחשבת לפרויקט יוקרתי בעולם האלכוהול.

 

פיליפס מסביר כי פתיחת בר - כמו כל הקמת עסק - היא נושא סבוך שמצריך הבנה והתמצאות, וממש לא רק באלכוהול. בסדנה שקיים לברמנים ישראלים, הוא לימד אותם את הכלים הבסיסיים שיש לדעת עוד לפני החתימה על חוזה השכירות, בהם שיווק, חשיבות ההגשה והאירוח, התנהלות נכונה עם לקוחות וספקים, הבנה של מותגי האלכוהול השונים ועוד.

 

פתיחת בר - מה הסיכונים?

עבור מי שמבקש לפתוח בר - ביקשנו מפליפיס למנות את הסיכונים המרכזיים. לדבריו, שלושת הסיכונים הגדולים בפתיחת בר כוללים:

 

  • חוסר תקשורת - "חוסר תקשורת בין השותפים העסקיים יכול להיות מכשלה גדולה עבור בר",  הוא מסביר. "למשל חוסר התדיינות על נושאים מסוימים מתוך הרצון לא להיכנס לעימות וכתוצאה מכך הזנחתם. אלו יכולים להיגרר ולגדול לכדי בעיה רצינית של הבר וללוות ויכוחים בטונים גבוהים בין השותפים".

 

  • גיוס עובדים - פיליפס מסביר כי העובדים הם הפנים של הבר בסופו של יום. גיוס צוות לא טוב ומיומן משיקולי שכר, עלול לפגוע בהצלחה ובתדמית לאורך זמן.

 

  • תכנון לקוי - במקרה זה הוא מזהיר מפני חוסר דבקות בתיכנון השנתי או מפני שינויי קונספט של שעלולים לבלבל את הלקוח ולשדר חוסר יציבות של העסק .

 

פיליפס מעביר את הסדנה בישראל (צילום: דודי זץ) (צילום: דודי זץ)
פיליפס מעביר את הסדנה בישראל(צילום: דודי זץ)

טיפים לפתיחת בר

אז מה צריך לדעת לפני שניגשים לפתוח בר? פיליפס סיפק מספר טיפים חשובים:

 

1. הכירו את החוק - מה הוא מאפשר לכם וכיצד הוא מגביל אותכם, כמו שעות פתיחה סגירה, כמות קהל, גיל מינימום של שתיית אלכוהול, בטיחות רישיון עסק וכדומה.

 

2. הכירו את הלקוח - אפיינו את הלקוחות שלכם, מה הם רוצים ואוהבים - ופעלו בהתאם. 

 

3. הכירו את האזור - בחנו את כמות התנועה באיזור, מי המתחרים מסביב וכיצד תוכלו להיות ייחודי בנוף כדי למשוך את הקהל.

 

4. הכנה מקדימה של הצוות - חשוב להכשיר את הצוות לפני פתיחת המקום ולהמשיך לאמן אותם באמצעות מתן כישורים נוספים, סדנאות וכדומה.

 

5. דאגו לאווירה במקום העבודה - פיליפס ממליץ לוודא שהעובדים תמיד שמחים במקום העבודה. "הצוות הוא היתרון של המקום הוא מושך קהל, הוא משמש כצוות ההווי של המקום ומאפיין אותו בין היתר".

 

6. דוגמה אישית - הטיפ האחרון של פיליפס ואולי החשוב ביותר. לפני שדורשים מהעובדים רמה מסויימת מבחינת ידע וכישורים - יש דרוש אותה קודם כל מעצמכם. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דודי זץ
טים פיליפס מעביר סדנה לברמנים בישראל
צילום: דודי זץ
טים פליפיס
מומלצים