יום שישי, 24.05.2024 שעה 22:43
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8225-7335מכבי ת"א1
7426-7535מכבי חיפה2
6136-5435הפועל ב"ש3
5647-4635הפועל חיפה4
4442-3835מכבי בני ריינה5
4145-3535בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • שבת, 25/05, 18:30
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • שבת, 25/05, 18:30
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • שבת, 25/05, 18:30
  • מכבי בני ריינה

ביה"ד נגד בתי המשפט: אוזלת יד, ענישה מגוחכת

מכבי ת"א נקנסה ב-15 אלף שקל על האבוקות בכפר סבא ובסכנין. הדיין ליובין התבטא בחריפות: "ההנהלה במלחמה נגד פלג בקהל", "הכדורגל על סף תהום"

|
אבוקות ביציע אוהדי מכבי ת
אבוקות ביציע אוהדי מכבי ת"א (יניב גונן)

נציגי מכבי תל אביב התרגלו להגיע מדי שבוע לבית הדין, כשהאוהדים של האלופה הם הגורם העיקרי לביקורים התכופים של הצהובים. בשבוע שעבר האלופה קיבל ארכה לתפוס את האוהדים שהבעירו אבוקה ורימון העשן במשחק נגד הפועל כפר סבא. היום (רביעי) הגיעו לבית הדין נציגי מכבי ת"א, כשהפעם הם עומדים גם בפני אישום של התפרעות אוהדים בניצחון 0:2 על בני סכנין ביום שני - שוב בגין הבערת אבוקות.

מכבי ת"א הציגה קו הגנה קשה נגד האוהדים המתפרעים, אבל זה עזר חלקית. הקבוצה הורשעה בסעיף של התפרעות אוהדים במשחק נגד כפר סבא ונקנסה בעשרת אלפים שקל. על האבוקות בסכנין קיבלה קנס נוסף של 5,000 שקל. הקבוצה לא ספגה עונשי רדיוס על תנאי. בשני המקרים החליט בית הדין לא להפעיל את עונש התנאי שעמד נגד הקבוצה - קנס של 30 אלף שקל משלהי העונה שעברה.

הדיין נועם ליובין התבטא בחריפות נגד המתפרעים ובתי המשפט בהחלטה לעניין המשחק בסכנין: "זוהי העמדתה החמישית לדין של הקבוצה מתחילת העונה בגין התפרעות אוהדים, יותר מכל קבוצה אחרת בליגת העל, אולם לאחר ששמעתי את נציגי הנאשמת הנהלת הקבוצה נמצאת במלחמה (כך בפועל) כנגד פלג כלשהו של כאלו המתכנים אוהדים אולם אין הם יותר מפורעי חוק לכל דבר ועניין, אשר מוחים ככל הנראה כנגד פעולות ההנהלה המבצועות כנגד חבריהם - מתפרעים אחרים. מבחינת אותם פורעי חוק, עדיפה דרך האלימות מדרך הספורט. אותם פורעים, בשיטות מתוחכמות, מוציאים אל הפועל סדרת פעולות אלימות, כאשר נחשף בפניי כי חלקן מופנה בזמן האחרון באופן אישי כנגד ראשי הקבוצה. אין שונה בפעולות אלו ובדרך הפעולה שהוצגה בפניי בין אותם פורעים לבין כל ארגון פשע". 

הדיין נועם ליובין. החלטה אמיצה (נעם מורנו)
הדיין נועם ליובין. החלטה אמיצה (נעם מורנו)
 

"ואולם קיים הבדל אחד ומהותי. קיימת הרגשה כאילו עומדים ראשי הקבוצה לבדם במאבק להקיא אותם פורעים מתוכם, משקיעים כספים רבים באמצעים למנוע פעולות ואחרות, ואפילו תופסים חלק מאותם פורעים אולם כשמגיעים הנ"ל בפני ערכאות שיפוטיות, נשלחים לביתם לכל מיני מעצרי בית של 48 שעות, או סופגים עונשי הרחקה מגוחכים כגון הרחקת אותם פורעים מאצטדיון דוחא... קשה להבין מהיכן נובעת אותה אוזלת יד של אותן ערכאות, אולם קיימת חובה לשנות גישה זו".

"ללא עזרת אותן רשויות, ורתימתן למאבק באלימות והפעלת יד קשה כנגד אותן פורעי חוק, הרי שלא יעזור כל עונש המוטל בבית דין זה, לא יעזרו אמצעים אותם מפעילות הקבוצות ולא יעזור למעשה דבר - האלימות במגרשי הכדורגל סופה שתשלט על כל חלקה טובה שעוד נשארה".

"בימים האחרונים קיימת הרגשה כאילו נמצא הספורט כולו והכדורגל בעיקר על סף תהום של אלימות משתוללת. שופטים מוכים על ידי שחקנים, משחקים מופסקים, אמצעים פירוטכניים הפכו עניין של שגרה, ותגרות מתרחשות בכמות בלתי נתפסת. יש לעצור סחף זה וכאמור דעתי היא כי יש לעצור אותו בהפעלת יד קשה כנגד אותם פורעים בשילוב כל זרועות המדינה אשר אמורות להידרש לנושא באופן מעשי ולא להתהדר במסקנות תאורטיות שאינן מיושמות שהינן תוצאות של ועדות בדיקה אלו ואחרות".

צפו באוהד מכבי ת"א מדליק אבוקה

נציגי מכבי ת"א, סמנכ"ל הקבוצה, עורך הדין אריאל אברם, ודובר המועדון, עופר רונן הגיעו לבית הדין. עו״ד אברם הזכיר שמדובר במשחק חוץ והציג לדיין סרטון וידאו (שמכבי צילמו מטעמם), שכן באצטדיון לויטה שבכפ"ס אין כאמור מצלמות אבטחה: "נקטנו באותם האמצעים כמו בכל משחק חוץ. הגענו עם כשמונה מאבטחים, חלקם צלמים וצילמנו את היציע. צריך להבין גם את הנסיבות שבגלל שהאיצטדיון ישן הצילום מאוד מרחוק".

אברם הסביר כי המשטרה אישרה לאוהדים להכניס דגל פריסה, שאיפשר למי שרצה להדליק את אמצעי הפירוטכניקה להסוות את עצמו בעת הדלקת האבוקה מאחורי הדגל. "הצלחנו להגיע לאותו אוהד באופן מטושטש וגם לאחר שעות של ניתוח לא הצלחנו להגיע לזיהוי ודאי למרות האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים".

עורך הדין אריאל אברם (נעם מורנו)
עורך הדין אריאל אברם (נעם מורנו)
 

אברם הוסיף: "גם באירועים נגד בני יהודה (שם אוהד זרק מצת למגרש) ונגד הפועל תל אביב (זריקת אבוקה), בית הדין הכיר במאמצים שלנו ובפרי שזה נשא, ולצערנו הפעם לא הצלחנו להגיע לאותו זיהוי ודאי, אחרי שנעשו כל הבדיקות. עם האוהד שהתפרע נכד בני יהודה ביצענו פעילות למען החברה שנשמח להציג. בדרבי הגשנו תביעה אזרחית וצווי הרחקה נגד האוהד שסירב להגיע".

לגבי אירועי דוחא אמר אברם בבית הדין: "בשילוב לקחים מהמשחק נגד כפ״ס הוחלט על מערך מוגבר של מאבטחים ואוהלי הבידוק שלנו, אשר במשחקי חוץ מאפשרים לנו חיפוש גופני יסודי יותר. מדובר פה באופרציה של הקמת אוהלים, הוצאות של למעלה מעשרת אלפים שקל למשחק - בשביל למנוע אלימות אנחנו מוכנים להשקיע לא מעט כסף. המציאות היא שאנחנו לא יכולים לתפוס פיקוד על כל אירוע במשחק חוץ ויש דברים באצטדיון שהם באחריות הקבוצה המארחת והמשטרה".  

האבוקה בסכנין. למצולמים אין קשר לידיעה (עמית מצפה)
האבוקה בסכנין. למצולמים אין קשר לידיעה (עמית מצפה)
 

"החבר'ה האלה (שהדליקו את האבוקה ואת הרימון עשן) קיבלו הרחקה מדוחא לשלושה חודשים. אותו בחור שמוקף בסרטון בעיגולים, מורחק! על אף ההרחקה שלו הוא הצליח להיכנס, אנחנו לא יודעים על עוד אוהדים שהיו מורחקים והצליחו להיכנס לאצטדיון. האוהדים הרלוונטיים נתפסו ונחקרו, רובם שוחררו למעצרי בית שכמעט כולם יסתיימו עוד לפני משחק הבית הבא מול הפועל באר שבע".

אברם:"צריך לטפל בתופעה מהשורש"

עו״ד אברם סיכם: "אנחנו מבקשים להתחשב בקבוצה ובמאמצים שהיא נוקטת. יש פה דברים שלא קשורים לכדורגל וליריבות ספורטיבית ואנשים מוציאים את מגרש הכדורגל לזירה שהיא פורקן של דעות ודברים נוספים. הקבוצה עושה הכל כדי להימנע מלשבת כאן, אבל יש גבול למה שאפשר לעשות ואנחנו עושים את כל מה שאפשר. אני מאוד אשמח שבית הדין יכיר במאמצים שאנחנו עושים כי גם אנחנו לא רוצים להיות פה".

הדיין נועם ליובין ענה: "עד שמערכת החוק לא תפעל כמו שצריך זה לא ישתנה".

אגב, בהחלטה לעניין המשחק בכפר סבא כתב ליובין: "מאחר והתרשמתי כי הקבוצה עשתה ועושה ככל שניתן על מנת למנוע את האירועים הנ"ל או לתפוס את האחראים לכך, הרי שהחלטתי שלא להפעיל את עונש התנאי".

אסור לפספס
נגןהכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
הכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
נגןהקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
הקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
נגןרונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
רונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */