וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסרטון המסית נגד פעילי שמאל - תלונה במשטרה נגד "אם תרצו"

15.12.2015 / 21:45

ישי מנוחין, אחד מפעילי השמאל שהופיעו בסרטון של ארגון הימין בתור מי שלכאורה מסייע למחבלים, הגיש תלונה בעניין במשטרת ירושלים. "הסרטון קורא לפגיעה בי ובאחרים ומהווה דרדור נוסף של המרחב הציבורי"

מתוך קמפיין "אם תרצו"

תלונה הוגשה אמש (שלישי) במשטרת ירושלים נגד עמותת הימין "אם תרצו" בגין הסתה לרצח. את התלונה הגיש ישי מנוחין מ"הוועד נגד עינויים" בעקבות הסרטון שהפיצה עמותת הימין ובו הוא הוצג יחד עם פעילי שמאל אחרים כאילו הם מסייעים למחבלים. בתלונה הודגשה חומרת המעשה שבירידה לפרטיותם של פעילי שמאל, אחרי שבסרטון הוצגו פניהם ושמותיהם - כאילו הם נותנים יד לטרור.

"הקמפיין של 'אם תרצו' נגד ארגוני זכויות האדם וכלפיי
בפרט מהווה הסתה אנטי-דמוקרטית חמורה. הוא קורא לפגיעה בי ובאחרים ומהווה דרדור נוסף של המרחב הציבורי הישראלי במדינת ישראל לכיוונים פאשיסטיים ברורים", אמר מוקדם יותר מנוחין.

עוד ידיעות בנושא בוואלה! NEWS
סרטון של "אם תרצו" מציג: פעילי שמאל "שתולים" עוזרים למחבלים
עימות על מימון עמותות: "הימנים מסתירים ומייבשים את השמאל"
העליון נגד "אם תרצו": "בית המשפט אינו זירה למאבקים פוליטיים"

הסרטון נפתח בדמותו של מחבל שמתכוון לבצע פיגוע דקירה, כשברקע קוראת הקריינית: "לפני שהמחבל הבא דוקר אותך, הוא כבר יודע שישי מנוחין, שתול של הולנד, יגן עליו מחקירה בשב"כ, אבנר גבריהו מ'שוברים שתיקה', שתול של גרמניה, יקרא לחייל שינסה לסכל את הפיגוע פושע מלחמה, סיגי בן ארי, שתולה של נורבגיה, תגן עליו בבית המשפט, המחבל יודע שחגי אלעד מ'בצלם', שתול של האיחוד האירופי, יקרא למדינת ישראל פושעת מלחמה". בסוף הסרטון אומרת הקריינית: "נלחמים בטרור - הם נלחמים בנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מתוך הסרטון של "אם תרצו"/מערכת וואלה, צילום מסך

הביקורת הנזעמת לא איחרה לבוא, ורבים טענו שמדובר למעשה בהסתה. בארגון "בצלם" שהמנכ"ל שלו, חגי אלעד, הוא אחד הפעילים שהוזכרו בו אמרו: "לא מפתיע שאם תרצו בחרו בטקטיקות הסתה נגד מי שלא מתיישרים עם הקו של השלטון. נמשיך בגאווה בעבודתנו לחשוף ולתעד את עוולות הכיבוש". מזכ"ל שלום עכשיו יריב אופנהיימר כתב בעמוד הטוויטר שלו כי "אחרי שבית המשפט הכתיר אותם כבעלי סממנים פאשיסטיים, 'אם תרצו' מרגישים מחוייבים להוכיח זאת שוב. בא לי להקיא".

מ"שוברים שתיקה" נמסר: "סרטון ההסתה האחרון והמסוכן של 'אם תרצו' הוא נדבך נוסף בקמפיין הפחדה והשתקה, שממשיך את קו ההכפשות והשקרים של גורמים בממשלה ומחוצה לה, אלה שזנחו מזמן את עקרונות הדמוקרטיה. אנו דורשים מחברי הממשלה לגנות את ארגון 'אם תרצו' ולהוקיע את הצעת החוק המסוכנת של ח"כ קיש, שהיא חלק מקמפיין ההסתה. למרות מסע ההכפשות וההשתקה - נמשיך לספר על מציאות של כיבוש אותו אכפנו בעת שירותנו הצבאי כלוחמים בשטחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully