וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תבוסה לכולם": בצרפת לא באמת בטוחים מי ניצח בבחירות

על אף שקואליציות הימין והשמאל הצליחו לחבור יחד ולהביא לכך ש"החזית הלאומית" לא תזכה באף מחוז, הימין הקיצוני זכה במספר שיא של קולות. "אף מפלגה לא יכולה לטעון לניצחון"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

כותרות העיתונים בצרפת הבוקר (שני) הבהירו יותר מכל את הרגשות המעורבים שהשתלטו על אזרחי המדינה בעקבות תוצאות הסיבוב השני של הבחירות המחוזיות, שנערכו אתמול. לאחר שבסיבוב הראשון שהיה בשבוע שעבר, מפלגת הימין הקיצוני בראשותה של מארין לה פן, "החזית הלאומית" זכתה בראשות המועצות בשישה מתוך 13 מחוזות, המפלגה איבדה אתמול את הנהגת כולם.

עם זאת, מספר שיא של כ-6.7 מיליון אזרחים צרפתים הצביעו ל"חזית הלאומית" בסיבוב השני, כחצי מיליון יותר קולות מבסיבוב הראשון, ויותר מכל מערכת בחירות בהיסטוריה. מה שהביא לבסוף לתבוסתה של מפלגת הימין הקיצוני בכל מחוזות ההצבעה, היו אחוזי ההצבעה הגבוהים במיוחד – 59%, הגבוהים ביותר מאז הבחירות לנשיאות בשנת 2002, אז הביס ז'אק שיראק את מייסד "החזית הלאומית" ז'אן-מארי לה פן – לצד הבריתות שנכרתו בכל המחוזות בין השמאל לימין, שכללו הסרת מועמדים לקראת הסיבוב השני.

עוד בוואלה! NEWS:
צרפת: כישלון לימין הקיצוני וללה פן בבחירות האזוריות
בשמאל ובימין מתאחדים נגד לה פן: צרפת הולכת לסיבוב שני
ראש ממשלת צרפת: ניצחון הימין הקיצוני בבחירות יוביל למלחמת אזרחים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רגועים, אבל...". הכותרת הראשית של "ליברסיון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

העיתון "ליברסיון", המזוהה עם השמאל הפוליטי, התייחס בכותרת הראשית הבוקר לרגשות של האזרחים: "רגועים, אבל...". "החזית הלאומית" נדחקה הצידה – למרות אחיזתה הבלתי-מבוטלת במועצות בכל המחוזות – רק כדי לשוב חזקה יותר בבחירות הכלליות בשנת 2017, שעשויים להפוך את לה פן לנשיאת הרפובליקה.

העיתון "לה פיגארו" תיאר "ניצחון לימין, התנגדות בשמאל, נפילה ל'חזית הלאומית'". "ההתגייסות החזקה הביאה לכישלון החזית הלאומית", כך נטען בעיתון "לז אקו". "לה קרואה" טען כי מדובר ב"תבוסה לכולם". על פי הכותרת הראשית, "אף מפלגה לא יכולה לטעון לניצחון ברור. לא הרפובליקנים, לא הסוציאליסטים, ובטח שלא 'החזית הלאומית'".

השמאל הצרפתי זכה בהנהגת חמישה מחוזות, בהם בריטני הצפון-מערבי, שם שר ההגנה ז'אן-איב לה דריאן יכהן כנשיא המועצה המחוזית. אמש הבהיר לה דריאן, מקורבו של הנשיא פרנסואה הולנד, כי ימשיך לכהן כשר ההגנה במקביל. הימין, בהנהגתו של הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי, זכה בשבעה מחוזות, והמחוז ה-13 – האי קורסיקה – הלך למועמד עצמאי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ניצחון לימין, כישלון ל'חזית הלאומית". הכותרת הראשית של "לה פיגארו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני מחוזות מעניינים במיוחד שבהם ניצח הימין הם נור-פה-דה-קאלה, בצפון האפור של המדינה, שם זאוויה ברטראן ניצח את מנהיגת "החזית הלאומית" מארין לה פן, ופרובאנס-אלפ-קוט ד'אזור, בדיוק בצדה השני של צרפת, שם בכיר המפלגה הרפובליקנית כריסטיאן אסטרוזי גבר על האחיינית מריון מרשל לה פן, הנחשבת לכוכבת העולה של הימין הקיצוני. שתי היורשות של "החזית הלאומית" הובסו במגרש הביתי שלהן.

לאחר פרסום התוצאות, טענה מריון לה פן מול תומכיה כי "יש ניצחונות שמביישים את המנצחים". לטענתה, "הסדר החדש בפוליטיקה הצרפתית הוא בלתי-נמנע". גם מארין לה פן קראה אמש כי תוצאות הבחירות לא יעכבו את "הצמיחה הבלתי-ניתנת לעצירה של התנועה הלאומית שלנו, מערכת בחירות אחת אחרי אחרת. דבר לא יכול לעצור אותנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עלייה רפובליקנית"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עלייה אזרחית"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כישלון לכולם"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההתגייסות הביאה לכישלון 'החזית הלאומית'"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully