וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל רקע פסיכיאטרי: ייבדק אם המחבל מ"פנורמה" כשיר לעמוד לדין

13.12.2015 / 9:15

עורך דינו של ריאד חאליל, שנאשם בפיגוע הדקירה בבניין "פנורמה" בעיר בחודש שעבר, טוען כי למרשו היסטוריה פסיכיאטרית ושירות המבחן יבדוק אם הוא כשיר לעמוד לדין. "היה בטיפולים פסיכיאטריים בבית לחם"

צילום: דוד קורן, עריכה: יאיר דניאל

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש הבוקר (ראשון) כתב אישום בגין שני מקרי רצח ושלוש עבירות של ניסיון רצח נגד ריאד חאליל, המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בבניין "פנורמה" בתל אביב בחודש שעבר.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ניצן שפיר מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), חליל, אב לחמישה בן 36 מהכפר דורא שליד חברון החזיק בהיתר כניסה לישראל "לצרכים אישיים". בתאריך 15 בנובמבר נכנס לישראל והגיע לדירה שבה מתגורר אחיו בבניין "פנורמה". הוא שהה בדירה עד ל-19 בנובמבר בבוקר, אז החליט לרצוח יהודים באמצעות סכין, בתקווה שלאחר ביצוע הרצח יומת ויזכה למעמד של "שהיד". לצורך כך, נטל סכין ממסעדת שיפודים בקומת הקרקע של הבניין, החביא אותה בכיס מעילו והחל לחפש אחר קורבנות.

אלא שעם הגשת כתב האישום טען עורך דינו, אבו ואסל נור, כי מחומר שקיבל ממשפחתו של חאליל, עולה כי מרשו עבר טיפולים פסיכיאטריים בבית חולים בבית לחם. "אנו בודקים את החומר ועוד מעט הוא ייבחן על ידי שירות המבחן לבדוק אם הוא נמצא כשיר פסיכיאטרית או לא לעמוד לדין", אמר עורך הדין.

גל טרור בארץ | סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
תיעוד מפיגוע בחברון: המחבל שולף סכין במקום תעודת זהות - ודוקר
פלסטיני בן 15 שנעצר עם סכין הודה בתכנון פיגוע בקריית גת
הקמפיין של תושבי שכם לבנייה מחדש של בתי רוצחי הזוג הנקין

זירת פיגוע הדקירה, בניין פנורמה, תל אביב, 19 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
שני ישראלים נרצחו. זירת הפיגוע בבניין פנורמה, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

במסגרת תכנית הרצח, מתאר כתב האישום כיצד עלה חאליל לקומה השנייה בבניין, רצח את ראובן אבירם, בן 51, אשר נקרה בדרכו ואת אהרון יסייב, בן 32, אשר התפלל באותה עת תפילת מנחה, בדקירות סכין מרובות ואכזריות בעיקר בפלג גופם העליון. יסייב איבד מיד את הכרתו ומותו נקבע במקום האירוע ואבירם פונה לבית החולים איכילוב בתל אביב ללא דופק ומותו נקבע עם הגעתו.

לפי כתב האישום, חאליל ניסה לרצוח אזרחים נוספים תוך שהוא מנסה להיכנס לבתי עסק בקומה השנייה בבניין, אך האזרחים שנכחו במקום הסתגרו בבתי העסק ולא אפשרו לו להיכנס. הוא המשיך בחיפוש אחר קורבנות נוספים וירד לשם כך לקומה הראשונה בבניין, נכנס למחסן נעליים, העסק הראשון שנקרה בדרכו. שם דקר באכזריות עובד בעסק בפלג גופו העליון תוך שהעובד נאבק בו.

למחסן הנעליים הגיע אזרח שנכח במקום שעקב אחר הנאשם מהקומה השנייה כשהוא מצויד במוט ברזל והיכה בחאליל באמצעות המוט על מנת לגרום לו לחדול ממעשי הדקירה. אל האזרח הצטרפו עובדי מחסן הנעליים וכולם יחד הצליחו להשתלט על חאליל ובכך מנעו ממנו לרצוח את העובד. כתוצאה מהדקירות נגרמו לעובד פציעות רבות. הוא פונה לבית החולים איכילוב לטיפול רפואי ונזקק לאשפוז.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הלוויתו של ראובן אבירם, ההרוג בפיגוע הדקירה בתל אביב, בית העלמין רמלה. נובמבר 2015. יותם רונן
הלווייתו של ראובן אבירם שנרצח בפיגוע/יותם רונן

"החוקרים מתקשים להבין כיצד המחבל, שאינו בעל פרופיל של מחבל פוטנציאלי, ביצע את הפיגוע", סיפר בשבוע שעבר אחד החוקרים בתיק, במעמד הגשת הצהרת התובע נגד חאליל. "חאליל נשוי ואב לחמישה ילדים שרק לפני כשלושה שבועות נולדו לו תאומות. הוא אפילו לא הספיק לרשום אותן כבנותיו בתעודת הזיהוי שלו".

"אנחנו בחקירה מאוד רצינו לדעת מה עובר לבן אדם בן 36, נשוי ואב לחמישה, לעשות את מה שעשה", אמר רב-פקד (רפ"ק) אסף ברנס, ראש מחלק תשאול במשטרת מרחב יפתח. "אני יכול להגיד לך שהסתכלנו לו בעיניים ושאלנו אותו ורצינו את התשובה הזו. חוץ מ'אני רוצה למות כשאהיד' לא קיבלנו את התשובה המספקת".

"הוא אמר שהוא התכוון להרוג יהודים ורק יהודים", המשיך רפ"ק ברנס, "אבל אני יכול להגיד לך שבשחזור הוא הביע חרטה כי הוא אמר - 'עכשיו איבדתי את כל מה שהיה לי'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully