יום שלישי, 21.05.2024 שעה 09:49
לוח משחקים
  • אטאלנטה
  • רביעי, 22/05, 22:00
  • באייר לברקוזן

פיורנטינה עלתה לשלב הבא, אייאקס הודחה

הושלמה תמונת העולות ל-32 האחרונות בליגה האירופית. פאולו סוזה היה צריך רק נקודה והשיג 0:1 בדרך לעלייה. ההולנדים בחוץ אחרי 1:1 עם מולדה

|
בבאקאר. כבש את השער שהעלה את פיורנטינה (טוויטר)
בבאקאר. כבש את השער שהעלה את פיורנטינה (טוויטר)

שלב הבתים של הליגה האירופית ננעל הערב (חמישי) בתום המחזור השישי והאחרון. 24 קבוצות העפילו משני המקומות הראשונים בכל בית, כשקבוצות ליגת האלופות, שסיימו במקום השלישי בשלב הבתים, יצטרפו אליהן וישלימו את תמונת שלב 32 האחרונות. ההגרלה תתקיים ביום שני.

לישראל, אגב, יהיה רק נציג אחד מעתה בזירה האירופית: חלוץ גנט, קני סייף, שעלה עם קבוצתו לשמינית גמר ליגת האלופות. זאת לאחר שסלטיק וניר ביטון (השלים 90 דקות) כבר הודחו, כמו פאוק סלוניקי ואייל גולסה (לא התלבש בגלל פציעה). לליאור רפאלוב (שיחק 45 דקות) וקלאב ברוז' היה סיכוי לעלייה במשחקים מול מידטיילנד, אך הם לא הצליחו לנצח את הדנים.

מדורגות (מנצחות הבתים): מולדה, ליברפול, קרסנודאר, נאפולי, ראפיד וינה, בראגה, לאציו, לוקומוטיב מוסקבה, באזל, טוטנהאם, שאלקה, בילבאו.

לא מדורגות: פנרבחצ'ה, סיון, דורטמונד, מידטיילנד, ויאיריאל, מארסיי, סנט אטיין, ספורטינג ליסבון, פיורנטינה, אנדרלכט, ספרטה פראג, אוגסבורג

ירדו מליגת האלופות: פורטו, אולימפיאקוס, מנצ'סטר יונייטד, לברקוזן (מדורגות), סביליה, ולנסיה, גלאטסראיי, שחטאר דונייצק (לא מדורגות).

בית 1: 
פנרבחצ'ה - סלטיק 1:1
קרייג גורדון, שוער האורחת, לא היה מרוכז, טעה בגדול ואיפשר ללזאר מרקוביץ' לחלוף על פניו ולגלגל בקלילות את השער, שקירב את הטורקים לשלב הבא בדקה ה-39. דייגו קיבל כרטיס אדום בדקה ה-67 וגרם לקבוצתו להמשיך להילחם על העלייה בעשרה שחקנים. החסרון המספרי בא לידי ביטוי בדקה ה-75 כשכריס קומונס זינק להרמה מדויקת ונגח בחופשיות את השוויון. הטורקים עלו מהמקום השני. ניר ביטון רשם 90 דקות במדי האורחת.

ניר ביטון ומהמט טופאל (טוויטר)
ניר ביטון ומהמט טופאל (רויטרס)
 

אייאקס - מולדה 1:1
הקבוצה של פרנק דה בור הייתה חייבת לנצח כדי לעלות וכשלה. גם סלטיק לא עזרה לה באיסנטבול ומולדה ניצלה את התוצאה כדי לעלות מהמקום הראשון. דוני ואן דה ביק בן ה-18, בהופעתו הראשונה בהרכב בזירה האירופית, העלה את ההולנדים ליתרון בדקה ה-14 אחרי שגבר על השומר שלו ונגח לרשת, תוך שהוא מדמם לאחר פגיעה באותו מהלך. מולדה השוותה בדקה ה-29 כשהרמט סינג בעט כדור חזק שנהדף לשער וסתם את הגולל עבור ההולנדים.

דוני ואן דה ביק. חגג ודימם  (טוויטר)
דוני ואן דה ביק. חגג ודימם (טוויטר)
 

בית 2:
סיון - ליברפול 0:0
שתי הקבוצות העפילו לשלב הבא בתום משחק דל באירועים. המייטי רדס עלו מהמקום הראשון, השוויצרים מהשני.

בורדו - רובין קאזאן 2:2
מקסים קנוניקוב בחצי מספרת כבש בדקה ה-31 את שער היתרון של הרוסים. בורדו חזרה לעניינים אחרי שגאטאן לאבורדה כבש את השיוויון כשבעט מהאוויר אחרי כדור קרן בדקה ה-58. דייגו רולאן הפך את התוצאה בדקה ה-61 עבור הצרפתים. ויטאלי אוסטינוב השווה עבור קאזאן בדקה ה-76. כל זה לא שינה דבר הקבוצות, שהודחו מהליגה האירופית.

יורגן קלופ. מאוזכב מהתיקו, מאושר מההעפלה (רויטרס)
יורגן קלופ. מאוזכב מהתיקו, מאושר מההעפלה (רויטרס)
 

בית 3:
דורטמונד - פאוק סלוניקי 1:0
הגרמנים הפסידו במשחק האחרון שהיה לפרוטוקול בלבד. קבוצתו של תומאס טוכל עלתה מהמקום השני בעקבות ההפסד. פאוק כבשה לאחר טעות של מאטס הומלס, ששבר את קו הנבדל, ואפשר לרוברט מאק לגלגל לרשת את היתרון המפתיע בגרמניה בדקה ה-33.

קרסנודאר - קבאלה 0:3
הרוסים כבשו ראשונים כשרגנאר סיגורדסון נגח לרשת בדקה ה-26 והרחיק את דורטמונד מהמקום הראשון. מאוריסיו פריירה בעט מ-30 מטרים חזק למרכז והטעה את השוער, אנדריי פופוביץ', שלא הצליח להדוף את הכדור בדקה ה-41. וונדרסון כבש בקלות מקו השער בדקה ה-75 וחתם את תוצאת המשחק שהעלה את הרוסים מראשות הבית בבית לשלב 32 האחרונות.

ג´יאניס סקונדראס ועדנאן יאנוזאי (טוויטר)
ג´יאניס סקונדראס ועדנאן יאנוזאי (רויטרס)
 

בית 4: 
נאפולי - לגיה ורשה 2:5
נאפולי נותרה הקבוצה המושלמת היחידה בשלב הבתים של הליגה האירופית ועלתה כמובן מהמקום הראשון. נת'ניאל צ'אלובה, שחקן נבחרת אנגליה הצעירה, כבש שער נאה כשעבר שחקן בתוך רחבת האורחת והרשית לחיבורי השער בדקה ה-32. לורנצו אינסינייה ניצל טעות של הגנת ורשה שהסתנן לרחבה ותרגם איבוד כדור לשער בדקה ה-39.

חוסה קאייחון שעלה כמחליף, כבש כעבור דקה את השלישי של הנאפוליטנים כשדחק מקרוב בדקה ה-57. זה היה שערו החמישי של הספרדי, שמדורג שני בטבלת המבקיעים העונה בליגה האירופית. סטויאן ורנייש כבש מתוך הרחבה וצימק את התוצאה בדקה ה-62. צמד שערים יפים של דרייס מרטנס בדקות 65 ו-90+1. לאחר דקה, אלכסנדר פריוביץ' רק צימק.

קאלובה ואינסינייה. כובשי השערים חוגגים (טוויטר)
צ'אלובה ואינסינייה. כובשי השערים חוגגים (טוויטר)
 

מידטיילנד - קלאב ברוז' 1:1
ליאור רפאלוב וקבוצתו מחוץ לליגה האירופית, מפעל בו הגיעו בעונה שעברה לרבע הגמר. פיונה סיסטו כבש בדקה ה-27 שער מרהיב, כשסובב כמעט מפינת הקרן לפינה הרחוקה בשער שמזכיר את השער ההוא (2003) של לואיס פיגו באולד טראפורד ברבע גמר ליגת האלופות. יילה ווסן נגח בדקה ה-68 את השיוויון והשאיר חלום העלייה של הבלגים בחיים, אך ברוז' לא הצליחה לכבוש שוב עד לסיום. ליאור רפאלוב נכנס עם פתיחת המחצית השנייה.

בית 5:
ראפיד וינה - דינמו מינסק 1:2
ראפיד עלתה מהמקום הראשון בבית 5 בזכות הניצחון. בדקה ה-21, האוסטרים כבר ראו את ה-0:1 אך הקפטן, סטפן הופמן, החטיא פנדל. שבע דקות חלפו והופמן אחר הבקיע. מאטס הופמן נגח את הראשון של הווינאים, שהכפילו את היתרון כשמאטיי יליץ' כבש בדקה ה-59. מוחמד אל מוניר צימק את התוצאה בדקה ה-65.

ויקטוריה פלזן - ויאריאל 3:3
הספרדים השוו עמוק בתוך תוספת הזמן ועלו מהמקום השני. הצ'כים עלו ליתרון בדקה השמינית, כשקיבלו פנדל לאחר ספק עבירה ברחבה. דניאל קולאר כבש והעלה את פלזן ליתרון ביתי. סדריק בקאמבו, כובש הצמד ממשחק הליגה האחרון של הצוללת הצהובה, השווה אחרי שעבר שני שחקנים וחלף על פני שוער פלזן. ג'ונתן דוס סנטוס ביצע את הקאמבק עם שער אדיר מקצה הרחבה בדקה ה-62. אלא שהמשחק המשוגע נמשך. יאן קובאריק נגח באין מפריע ממרכז הרחבה את השיוויון בשנית, בדקה ה-65. תומאס הוראבה חשב שהוא מנצח את המשחק עבור הצ'כים בדקה ה-90, עד שהגיע ברונו סוריאנו וארבע דקות בתוך תוספת הזמן חתם את תוצאת המשחק ההפכפך.

בית 6:
סלובן ליברץ - מארסיי 4:2
מארסיי עשהת את המוטל עליה ועלתה לשלב הבא אחרי ניצחון בקרב הישיר על העלייה מהמקום השני. מישי בטשואי המשיך בכושר הנהדר שלו כשגלגל את הראשון של הצרפתים בדקה ה-14. ג'ורג' אנקודו קירב את קבוצתו לעלייה בדקה ה-41, כשעבר את שוער היריבה והכפיל את היתרון. בהמשך, שוב השוער של ליברץ יצא לא טוב, שוב מארסיי ניצלה את זה כשעבד אל עזיז בראדה כבש את השלישי בדקה ה-48 והבטיח כמעט בוודאות את העלייה. מארק באקוש כבש בדקה ה-76 בפנדל וצימק. בחלוף דקה, יוזף שוראל נגח את השני והחזיר את הצ'כים למשחק, אבל לוקאס אוקמפוס סגר עניין בדקה ה-90.

כרונינגן - בראגה 0:0
בראגה, שכבר העפילה, השיגה את הנקודה המיוחלת וסיימה ראשונה.

בית 7: 
דנייפרופטרובסק - רוזנבורג 0:2
הנורבגים החמיצו הזדמנות לעלות ליתרון כשפאל אנדרה הלנד החטיא פנדל בדקה ה-12. האוקראינים לא הרפו ובדקה ה-35 מתאוס כבש. הברזילאי השלים צמד בדקה ה-60. דנייפרו כבשה את השלישי כשייבגני שאחוב ג'וניור כבש בדקה ה-79. שתי הקבוצות הודחו מהמפעל עוד בטרם ההתמודדות.

סנט אטיין - לאציו 1:1
שיוויון במפגש בין שתי העולות. אלסנדרו מאטרי כבש בדקה ה-52 אחרי שהקפיץ מעל סטאפן רופייה ונאבק עד שדחק לרשת. ולנטין אייסריק בעט חזק וכבש בדקה ה-76 אחרי שתפס את שוער לאציו, אטריט ברישה, לא מוכן. הביאנקוצ'לסטי שנראים רע בליגה ינסו לתקן את הרושם בליגה האירופית, אבל פספסו ניצחון שוודאי היה תורם להם לביטחון.

בית 8: 
סקנדברג קורצה - לוקומוטיב מוסקבה 3:0
לוקומטיב, שהייתה תלויה רק בעצמה, עשתה את העבודה ועלתה מהמקום הראשון. הרוסים עלו ליתרון בדקה ה-18 כשדימיטרי טראסוב כבש מתוך הרחבה. באיי עומאר ניאסה ואלכנסדר סמאדוב כבשו תוך דקתיים את השערים שהכריעו את ההתמודדות, בדקות ה-89 ו-91 בהתאמה.

סלימאני. ספורטינג השתיקה את בשיקטאש (טוויטר)
סלימאני. ספורטינג השתיקה את בשיקטאש (טוויטר)
 

ספורטינג ליסבון - בשיקטאש 1:3
מהפך גדול של הפורטוגלים שלח אותם לשלב הבא על חשבון הטורקים שהיו במקום השני ערב המשחק. מריו גומז כבש מקרוב בדקה ה-58 אחרי בישול נפלא של ריקרדו קווארסמה. איסלאם סלימאני השווה כעבור תשע דקות ובראיין רואיס השלים את המהפך בדקה ה-72 כששלח טיל מתוך הרחבה ותפס את שוער בשיקטאש לא מוכן בפינה הקרובה. שש דקות לאחר מכן, טאופיליו גוטיירס כבש את השלישי וקבע את המהפך שהפך את הבית ושלח את הפורטוגלים לשלב הבא.

בית 9:
פיורנטינה - בלננשש 0:1
פאולו סוזה וחבורתו לא השקיעו מאמצים בליגה האירופית וטרם המשחק היו זקוקים לנקודה. קומה באבאקאר כבש בדקה ה-67 את השער היחיד במשחק ושלח את הסגולים לחגוג מהמקום השני. עכשיו מעניין יהיה לראות האם סוזה יתחיל לקחת את המפעל קצת יותר ברצינות.

לך פוזנאן - באזל 1:0
ז'אן פול בואטיוס כבש בדקה ה-50 את היתרון של אלופת שוויץ. יתרון שנשמר עד לסיום. השוויצרים, שהודחו מליגת האלופות על ידי מכבי תל אביב, העפילו מהמקום הראשון בבית 9 והם ימשיכו לחלום על השתתפות בגמר המפעל שייערך באצטדיונם הביתי.

בית 10:
אנדרלכט - קרבאח אגדם 1:2
דני קינטאנה הספרדי הכניע את סילביו פרוטו אחרי שחתך למרכז וכבש בדקה ה-26 את השער עבור קרבאח. אנדי נחאר הסתנן לרחבת האורחת והשווה בדקה ה-28. שלוש דקות עברו וסטפנו אוקאקה הפך את התוצאה בבעיטה חזקה לפינה של שוער קרבאח, איברהים סאחיץ'. בזכות הניצחון וההפסד של מונאקו, הבלגים עלו מהמקום השני.

טוטנהאם - מונאקו 1:4
טוטנהאם, שכבר עלתה, התעללה בקבוצה המסכנה מהנסיכות, שגם נראתה כך על הדשא בוויט הארט ליין. אריק לאמלה כבש לאחר מסירת רוחב מצוינת של בן דייויס והעלתה את התרנגולים ליתרון כבר בדקה השנייה. לאמלה קבע צמד בדקה ה-15 כשבעט חזק כדור שחמק מתחת של שוער מונאקו, דניאל סובושיץ'. הארגנטינאי ספר שלושער בדקה ה-38 אחרי ששוב הוכיח את חולשתה של הגנת האורחים. סטפן אל שעראווי הכניע את הוגו לוריס בדקה ה-61, אך טום קארול כבש את הרביעי של טוטנהאם בדקה ה-78 וחתם את תוצאת המשחק.

אריק למאלה חוגג עם קלינטון אנג´י (רויטרס)
אריק למאלה חוגג עם קלינטון אנג´י (רויטרס)
 

בית 11:
אסטרס טריפוליס - שאלקה 4:0
רביעייה קלה של הרויאל בלוז, שעלו מהמקום הראשון. אקס צ'לסי, פנרקו די סנטו, נגח את שער היתרון של הכחולים בדקה ה-29. אריק צ'ופו מוטינג הכפיל את התוצאה בדקה ה-37. בדקה ה-78 מוטינג כבש את השני שלו והשלישי של הגרמנים. מקס מאייר המשיך את המשחק הקל של שאלקה וכבש את הרביעי בדקה ה-86.

אפואל ניקוסיה - ספרטה פראג 3:1
פרננדו קבאנגי הבלתי נגמר העלה את הקפריסאים ליתרון בדקה השישית. לוקאס יוליש השווה בדקה ה-63 עבור הצ'כים. דודי לפאטה כבש בדקה ה-77 את השני של ספרטה. אחרי עשר דקות ובהמשך השלים צמד וכבש את השלישי של קבוצתו, שעלתה מהמקום השני.

בית 12:
אתלטיק בילבאו - אלקמאר 2:2
הספרדים עלו מהמקום הראשון. יוריס ואן אוברם העלה את ההולנדים ליתרון בדקה ה-26, קיה סולה כבש בדקה ה-43 והשווה עבור הבאסקים בסן מאמס. מיקל סן חוסה כבש בפנדל והפך את התוצאה בדקה ה-47, אך וינסנט ינסן השווה את התוצאה בדקה ה-88.

שחקני בילבאו חוגגים את המהפךבסן מאמס (טוויטר)
שחקני בילבאו חוגגים את המהפךבסן מאמס (טוויטר)
 

פרטיזן בלגראד - אוגסבורג 3:1
איזה מהפך של הגרמנים במשחק הדרמטי של הערב. מהפך ששווה העפלה לשלב הבא. אבובקאר אומארו כבש באחד על אחד מול שוער אוגסבורג, מרווין היץ, בדקה ה-11. הונג יון-הו השווה בתוך תוספת הזמן (45+2) עבור הגרמנים בסרביה. פיוטר טרוכובסקי בישל נהדר לפול ורהאג בדקה ה-51. ראול בובאדיז'ה נגח מקרוב בדקה ה-89 את השער המכריע. אוגסבורג הפסידה בביתה 3:1 לפרטיזן ובשל הניצחון בתוצאה הזהה עלתה על חשבונה בזכות הפרש שערים טוב יותר.

מהפך גדול של אוגסבורג הוביל להעפלה דרמטית (רויטרס)
מהפך גדול של אוגסבורג הוביל להעפלה דרמטית (רויטרס)
 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */