קריאה אחרונה לעוברים במסלול הירוק

ישראלים רבים עוברים מבלי להצהיר במכס על טובין • כעת זה עלול לעלות הרבה כסף

נתב"ג // צילום: עמי שומן

עברתם במסלול הירוק בנתב"ג עם 2-3 פקטים של סיגריות, יותר משני בקבוקי משקה אלכוהוליים או הברחתם לארץ אייפון או אייפד? תצטרכו לחשוב מסלול מחדש. במידה ועשיתם זאת ובכל זאת בחרתם לעבור במסלול הירוק ולא להצהיר על הטובין במכס - תחטפו קנס מינהלי אוטומטי בסך 4,000 שקלים. 

האזהרה מופנית בעיקר לאח"מים, פוליטיקאים, ח"כים, סלבס, ספורטאים ואחרים, שחושבים שיש להם חסינות בנתב"ג ומותר להם לעבור חופשי במסלול הירוק מבלי להצהיר על כמות הסיגריות, האלכוהול והאייפונים והאייפדים החדשים שרכשו בחנויות הדיוטי פרי או הביאו מחו"ל. זאת בנוסף כמובן לתשלום המכס, מס הקנייה ומסים אחרים על כול הנוסעים שעוברים דרך נתב"ג. הקנסות יחולו גם על עבירות דומות במעבר טאבה ובכול מעברי הגבול היבשתיים והימיים של ישראל. 

אבל סוגיית המכס היא לא העבירה היחידה שזוכה להגברת קנסות. הפרתם חובת הדיווח או דיווחתם באיחור לרשות המסים על הכנסות ועסקאות? תחטפו קנסות מינהלים אוטומטית בסך של בין 500 שקלים ל-2,000 שקלים. זאת בנוסף כמובן לתשלום כול המסים האחרים החלים על כלל העוסקים בישראל. המכס, מס הקנייה ומסים אחרים על כלל העוסקים בישראל. 

הפרת חוק המע"מ, שמאפשר פטור מתשלום מע"מ רק לתושבי אילת, תגרור קנסות מינהלים כבדים יותר של עד 15,000 שקלים לעבירה. רשות המסים רשאית כמובן בכול עת, מתוקף נסיבות העניין ולפי שיקול דעתה לעבור למסלול ענישה פלילי.  

רשות המסים הודיעה עוד היום כי החל מהאחד בינואר תוחמר הענישה על עבירות מע"מ ואי דיווח לרשות המסים. זאת, לאחר שפורסמו ברשומות תקנות חדשות אותן קידמה רשות המסים כחלק מהמאבק בהון השחור ולהגברת האכיפה נגד מעלימי מס, המאפשרות הטלת קנסות מנהליים של אלפי שקלים.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר