שתף קטע נבחר

ווינסטון חתם ברומא, גרבאחוסה מצטרף לריאל

אקס פנאתינייקוס יגיע לבירת איטליה וישחק נגד מכבי ת"א ביורוליג. הפורוורד הספרדי של חימקי חוזר למולדתו וישתף פעולה עם פריג'וני בגלאקטיקוס. לובליאנה הצטיידה במאט וולש

ריאל מדריד קונה מכל הבא ליד - והפעם לא מדובר בכדורגל. אחרי רכישתם של נוביצה וליצ'קוביץ', טראוויס האנסן, רימאס קאוקינאס ודאריוש לברינוביץ', סגרה היום (א') קבוצתו של אטורה מסינה שתי העברות משמעותיות. בספרד מדווחים כי חורחה גרבאחוסה סיכם בריאל ויגיע מחימקי מוסקבה, בעוד פאבלו פריג'וני יצטרף מקאחה ויטוריה.

 

ה'מארקה' פירסם כי שתי ההעברות נסגרו למעשה, למעט מספר פרטים שוליים, ויהפכו רשמיות בימים הקרובים. שמו של גרבאחוסה עלה בתחילת הפגרה, אך בשלב מסוים נראה היה כי יישאר בחימקי. פריג'וני הביע בפני ראשי המועדון הבאסקי את רצונו לעזוב עוד לפני תום העונה וכעת ימצא בית חדש אחרי שש שנים.

 

וירטוס רומא ואולימפיה לובליאנה נחשבות לשתיים מהיריבות הפחות גדולות של מכבי תל אביב בבית ג' של היורוליג, אבל זה לא אומר כי הן מתכוונות לוותר ביתר קלות על האפשרות להפתיע ולהתקדם אל מעבר לשלב הבתים. הרכש שעשו ביממה האחרונה בהחלט מורה על כך.


קנדי ווינסטון בפעולה כשחקן פנאתינייקוס (AFP)

 

רומא מנסה להתייצב מחדש ועשתה צעד חשוב בכיוון זה עם החתמתו של הפורוורד האמריקני המוערך קנדי ווינסטון. הפורוורד בן ה-25 (1.98 מ'), ששיחק בעבר בפנאתינייקוס, מצטרף לסגל של ננדו ג'נטילה מריאל מדריד.

 

ווינסטון מצטרף לגארד ריקי מינארד, הפורוורד הרוו טורה והסנטר אנדראה קרוסאריול, שהגיעו הקיץ לבירת איטליה. "הקבוצה כמעט הושלמה", אמר ג'נטילה, "זו קבוצה עם תשוקה גדולה לנצחונות. בכל הנוגע לווינסטון, הוא שיחק בקבוצות גדולות, אך מעולם לא קיבל מספיק דקות כדי להראות את ערכו האמיתי. הוא שחקן מגוון, יעיל בהתקפה ובהגנה ומאפשר לעשות הרבה דברים. יש לו איכות וכשרון".

 

אולימפיה לובליאנה מוזכרת לאחרונה כיעד המעודכן של כוכב התיכונים האמריקני ג'רמי טיילור, שעזב את בית ספרו בסן דייגו בעיצומה של כיתה י"א כדי לנסות את מזלו כמקצוען באירופה. יתכן ובקרוב תבשר האלופה הסלובנית על החתמתו, אולם בינתיים צירפה את הגארד האמריקני מאט וולש (26, 1.97 מ') ששיחק בעונה שעברה בשרלרואה הבלגית וקלע 13.3 נקודות ביורוקאפ. כמו כן, סחף את קבוצתו לזכייה באליפות בלגיה כ-MVP של סדרת הגמר.


מרקוס סלוטר. נשאר בצרפת (דודי ועקנין)

 

וולש בן ה-26 (1.97 מ') הוא סווינגמן אינטלגנטי עם קליעה נהדרת מחוץ כפי שהפגין בכל הקבוצות בהן שיחק בעבר - מאוניברסיטת פלורידה, למנרסה הספרדית, אולימפיה לאריסה היוונית ומיאמי היט. "וולש הוא שחקן כנף שיככב בהתקפה", אמר מאמן לובליאנה יורי זדובץ', "יש לו ניסיון באירופה והשנים הטובות שלו בדרך. הוא מאוד שאפתן".

 

בנוסף לוולש, החתים זדובץ' גם את הגארד הפולני פאבל קיקובסקי (23, 1.93 מ') מקבוצת קוטוויצה שבמולדתו, שהשתייך גם לסגל המורחב של הנבחרת הפולנית בראשה עומד מולי קצורין. אלופת קרואטיה, ציבונה זאגרב, סיכמה עם גארד נוסף כתחליף לאלן אנדרסון - ג'מונט גורדון בן ה-22 (1.90 מ'), ששיחק בעונה שעברה בפורטיטודו בולוניה. 

 

אחרי שמריו אוסטין חתם באליקנטה הספרדית וטימי באוורס בקאזרטה האיטלקית, הגיע תורם של עוד שני אקסים מהפועל ירושלים למצוא לעצמם קבוצות חדשות. הסנטר מרקוס סלוטר, ששוחרר לאחר פרשת הבילויים הליליים שלו בשטרסבורג לפני שנתיים, נקלט יפה בצרפת. מלה האבר הוא יעבור לנאנסי, שתייצג את המדינה ביורוקאפ. הרכז וויליאם אייברי יישאר ביוון, לאחר שחתם בפאנליניוס, אליה הוא מגיע מטריקאלה החלשה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים