מארין לה פן (צילום: רויטרס)
המנצחת הגדולה. מרין לה פן | צילום: רויטרס

כשלושה שבועות לאחר מתקפת הטרור הקטלנית בפריז, שגבתה את חייהם של 130 בני אדם, יצאו היום (ראשון) אזרחי צרפת להצביע בבחירות האזוריות במדינה. מדגמים ראשונים מראים כי המנצחת הגדולה בבחירות האזוריות היא מפלגת הימין "החזית הלאומית" בראשות מרין לה פן.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

על פי המדגם, מפלגתה של לה פן מובילה ב-6 מחוזות מתוך 13 במדינה, לעומת 3 מחוזות שבהם מובילה מפלגת הסוציאליסטים של הנשיא פרנסואה הולנד, ו-3 מחוזות שבהם מובילה מפלגת "הרפובליקנים" השמרנית של הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי. תוצאות המדגם מאזור פריז טרם פורסמו.

המפסידים. הולנד וסרקוזי (צילום: רויטרס)
המפסידים. הולנד וסרקוזי | צילום: רויטרס

על פי המדגמים, מפלגתה של לה פן זכתה ב-27%-31% מהקולות - תמיכת שיא עבור מפלגת החזית הלאומית. מרין לה פן מיהרה לברך על "התוצאה המרהיבה" שלדבריה מוכיחה כי מפלגת החזית הלאומית היא "המפלגה הראשונה של צרפת ללא תחרות".

אחת מזירות הטבח בפריז בחודש נובמבר (צילום: רויטרס)
מתקפת הטרור בפריז | צילום: רויטרס

הבחירות האזוריות נערכו תחת אבטחה כבדה מאוד. כמחצית מ-45 מיליון בעלי זכות ההצבעה במדינה הצביעו. אחרי מתקפת הטרור בפריז העריכו פרשנים פוליטיים במדינה כי תהיה נהירה לעבר המפלגה של לה פן, וזאת בשל הסנטימנט הלאומני של המפלגה ותמיכתה בצמצום ההגירה ובסילוק שוהים בלתי חוקיים.

סמל צרפתי (צילום: רויטרס, חדשות)
מגדל אייפל אחרי מתקפת הטרור | צילום: רויטרס, חדשות

התמיכה בנשיא הולנד דווקא הגיעה לשיא חדש לאחר מתקפת הטרור, אך התמיכה הזו לא היתרגמה לקולות עבור המפלגה הסוציאליסטית. ההצלחה של לה פן בסיבוב הראשון היא לא רק הישג מבחינה אזורית אלא קרש קפיצה משמעותי לקראת הבחירות לנשיאות ב-2017.