וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: "הדחת אסד אינה תנאי מקדים לשינוי פוליטי בסוריה"

שר החוץ לורן פביוס טען כי "הנשיא אסד לא חייב לעזוב לפני" תהליך השינוי לסיום מלחמת האזרחים, "אולם יש לקבוע ערבויות לעתיד". בשבוע שעבר, הבהיר פביוס כי שיתוף פעולה נגד דאעש "לא אפשרי תחת הנהגתו של אסד"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(לברוב: "פתרון בדרכי שלום לא יכול להתקיים ללא השתתפות אסד")

שר החוץ של צרפת לורן פביוס אמר היום (שבת) כי הדחתו של בשאר אסד מהשלטון בסוריה אינה תנאי הכרחי להתחלת תהליך של שינוי פוליטי במדינה. בריאיון לעיתון הצרפתי "לה פרוגרה", טען פביוס: "סוריה מאוחדת, משמעה שינוי פוליטי. אין זה אומר שאסד חייב לעזוב לפני התהליך הזה, אולם יש לקבוע ערבויות לעתיד".

מדובר למעשה בשינוי מדיניות של צרפת, שעד כה התנגדה להישארותו של אסד בשלטון ולהשתתפותו בשיחות לפתרון המשבר. בפתח ועידת האקלים בפריז ביום שני האחרון, טען פביוס כי שיתוף פעולה עם הצבא הסורי נגד "המדינה האיסלאמית" (דאעש) "אינו אפשרי תחת הנהגתו של בשאר אסד". לדבריו, "אם נגיע לתקופת מעבר פוליטי ואסד כבר אינו מפקד על הצבא הסורי, נוכל לפעול יחד נגד הטרור".

עוד בוואלה! NEWS:
נאום "מצב האומה" של פוטין: "טורקיה תתחרט על הפלת המטוס"
איראן תשלח מטוסי קרב לסוריה; בריטניה תקפה מטרות לראשונה
הולנד בטקס לזכר קורבנות הפיגועים: "נהרוס את צבא הקיצונים"

שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, עם הגעתו לווינה. יולי 2015. רויטרס
"נעשה הכל כדי להגן על ילדינו". פביוס/רויטרס

בטקס ממלכתי לזכר 130 הרוגי מתקפת הטרור בפריז בחודש שעבר, קרא הנשיא פרנסואה הולנד "לעשות כל שביכולתנו כדי להרוס את צבא הקיצונים", בהתייחסות לדאעש, שקיבל אחריות על הפיגועים הקטלניים ביותר בתולדות המדינה. מאז הגבירה צרפת את תקיפותיה נגד מטרות הארגון בסוריה ובעיראק ואף שלחה את נושאת המטוסים "שארל דה גול" לים התיכון. "נעשה הכל כדי להגן על ילדינו", הבהיר.

סוגיית עתידו של הנשיא נותרה סלע המחלוקת העיקרי בין המעצמות הדנות בפתרון המשבר במדינה, שיביא לסיום מלחמת האזרחים שנמשכת כמעט חמש שנים. בעלות בריתו העיקריות של אסד, רוסיה ואיראן, מתעקשות כי אין לכלול את הנושא בשיחות הבינלאומיות המתקיימות בשבועות האחרונים, ואילו המערב, מדינות ערב המתונות וטורקיה דורשות את עזיבתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully