יום חמישי, 09.05.2024 שעה 19:54
ליגת ווינר סל 23-24
88%1899-220224מכבי ת"א
76%2030-233025הפועל ת"א
72%2021-211825עירוני רמת גן
62%1903-199524הפועל ירושלים
52%1983-202525הפועל חולון
50%2030-198724עירוני קריית אתא
46%2004-197124בני הרצליה
46%2152-199724הפועל חיפה
40%2096-204725עירוני נס ציונה
38%1959-192424הפועל עפולה
29%2036-183324הפועל אילת
28%2220-204625הפועל גליל עליון
24%2215-207325הפועל ב"ש/דימונה
לוח משחקים
  • עירוני קריית אתא
  • 84 - 67
  • הפועל ירושלים
  • בני הרצליה
  • 67 - 65
  • הפועל חיפה
  • הפועל גליל עליון
  • שישי, 10/05, 13:00
  • עירוני נס ציונה
  • עירוני רמת גן
  • שבת, 11/05, 20:40
  • הפועל חולון

מקולום: ציפיתי שהפועל ירושלים תהיה תחרותית

"דונטה סמית' הוא מפלצת", "בנקס כוכב? איפה הוא ואיפה אני?", "ידעתי שאתאים לעתמאן", כוכב גלאטסראיי מוכן לקרב ב-20:00 ולא שוכח את אריק אלפסי

|
אריק מקולום בפעולה. מופתע מהחולשה בבירה
אריק מקולום בפעולה. מופתע מהחולשה בבירה

"לא אשכח את אריק אלפסי לעולם. הסיטואציה בברק נתניה הרגה אותי. כמעט פרשתי מכדורסל. פקפקתי ביכולות שלי להיות שחקן מקצועני. הגבילו אותי למחליק כיפים על הספסל. אדריאן בנקס כוכב? איפה הוא ואיפה אני". כך, בטונים ממורמרים סיפר אריק מקולום, הגארד האמריקאי שפעם התייבש בקופסל, לפני שזכה במלכות הסלים ביוון וביורוקאפ, הוכתר כ'קובי בראיינט של סין', הוזכר כמועמד למכבי תל אביב והספיק לנצח את הפועל ירושלים. הערב ב-20:00, במשחק הגומלין מול האלופה הישראלית, בפעם הראשונה שלו במדינה מאז עזב כשחקן אנונימי בליגת המשנה, רכז גלאטסראיי סוגר חשבון.

לאחר קריית מכללות צנועה בגושן קולג' מהליגות הנמוכות בארצות הברית, מקולום חתם בנתניה, אז קבוצה בליגה הראשונה, אולם לא השאיר חותם. אדריאן בנקס, רומאו טראוויס ואלטון בראון הצעידו את הצהובים-שחורים עד לגמר גביע המדינה, שם כתב כדורסל התייחס בזמנו למקולום וקבע חד משמעית: "הוא לא שחקן כדורסל, גם בליגת קהילות אין לו מקום".

אריק אלפסי. נותר עם זכרונות רעים ממנו (עמרי שטיין)
אריק אלפסי. נותר עם זכרונות רעים ממנו (עמרי שטיין)
 

באותה עונה הוא גירד מלמטה שלוש נקודות בממוצע למשחק ורק פעמיים רשם סקור דו-ספרתי של 14 ו-12 נקודות בניצחונות 88:102 על מכבי ראשון לציון ו-89:113 מול טורק טלקום ביורוצ'אלנג' בהתאמה. הכעס והטינה שלו כלפי אלפסי, כיום מאמן עירוני נהריה, שכבש אמש בסערה את פסגת טבלת הליגה עם ניצחון גדול על מכבי ת"א 70:76, לא התאדו כלל. "אלפסי ירד ליגה נכון? גם העוזר שלו שי סגלוביץ' ירד ליגה".

את העונה שלאחר מכן פתח מקולום בשולחן משרדי בחברת ביטוח באוהיו כשהוא מדוכא עם הרהורי פרישה. "איבדתי את כל הביטחון בנתניה. אלפסי שכח אותי על הספסל והרגשתי שהגיע לי יותר. אני חושב הרבה על העונה בנתניה, מתי שקשה לי בחיים אני חוזר לשם מנטלית כדי לשאוב מוטיבציה", סיפר בראיון מיוחד ל-ONE: "הבנתי שבנקס הגיע אחרי שנתיים בליגה הבלגית ושהיה סקורר מוכשר אבל הוא קומבו-גארד נטו ואני יכול לשחק גם בעמדת הרכז. היינו יכולים להיות שילוב קטלני בנתניה".

מאז העונה המשותפת, בנקס חזר לעיר היהלומים לעונה נוספת בה הוביל את הליגה בנקודות אך כשל קבוצתית ונשאר מחוץ לפלייאוף. מאז הוא נודד בין קבוצות בינוניות באיטליה, נחתך מהפועל גלבוע/גליל ואת ההון העצמי שלו השיג בעיקר דרך נישואין לבתו של בעלי נתניה לשעבר, דיוויד קולברן.

בנקס.  (יוסי ציפקיס)
בנקס. (יוסי ציפקיס)
 

מקולום, שמאז ירד להפועל כפר סבא מהליגה הלאומית פילס את דרכו לצמרת וצבר רשומה יחסית מרשימה למי שכדרר באולמות הנידחים בליגה הלאומית.

* העביר שנתיים טובות בליגה היוונית הבכירה, שם סיים כמלך הסלים והוביל את פאניוניוס לפיינל-פור.

* דורג כסקורר הטוב ביותר ביורוקאפ עם 20.2 נקודות בממוצע ועכשיו רושם 22.9 נקודות פר התמודדות.

* דחה הצעת יורוליג מצד טאו ויטוריה, שסיכמה במקום עם דורון פרקינס.

אריק מקולום. מלך הסלים של יוון
אריק מקולום. מלך הסלים של יוון
 

* חתם על חוזה עתק בסין, שם דורג ראשון בנקודות עם 39.6 בממוצע למשחק וקבע שיא היסטורי לנקודות במשחק בודד.

* שוב סירב לחוזה יורוליג, הפעם מאולימפיאקוס, שהחתימה את דניאל האקט. "קיבלתי הצעה טובה לשנתיים אבל זה לא הבשיל לחתימה כי היו פערים כספיים".

* שמועות על מועמדות מפתיעה למכבי ת"א. גיא גודס בזמנו וגם השחקן הכחישו. "התקשורת היוונית לא הכי אמינה".

* וויתר על חוזה חצי מובטח מה-NBA. "אטלנטה הוקס הזמינה אותי למחנה עם חוזה מכובד אבל לא רציתי להיות מחליף שלישי ברוטציה. אני מעדיף להתמודד על תארים באירופה", ואז הוא נחת בטורקיה.

"גלאטסראיי זה מועדון עם היסטוריה עשירה ומאמן מצוין שעבד בעבר עם רכזים מוכשרים, ביניהם קרלוס ארויו. ידעתי שהשיטה שלו תתאים לסגנון שלי". עתאמן ניחשב לזן נדיר של מאמנים, כזה שלא מדבר יותר מידי עם שחקניו. להוציא את תדריכי הוידאו או תיקונים משמעותיים באימונים, הוא מרבה לדבר יותר עם הגוף מאשר הפה.

ארגין עתמאן. מבט קר ועמוק (GettyImages)
ארגין עתמאן. מבט קר ועמוק (GettyImages)
 

"עתאמן הוא מאמן נוח עבור שחקנים יצירתיים. הוא לא יצעק או ישתולל ויכניס אותך ללחצים כמו מאמנים אחרים בליגה (ז'ליקו אוברדוביץ' ודושאן איקוביץ' ד.פ.), אלא ינזוף עם מבטים קפואים של כעס ויגרום לך לחשוש. אז אתה אומר לעצמך, פישלתי", ציין על מערכת היחסים בינו למאמן. העונה מקולום מוביל את גלא למקום הראשון בבית ו' ביורוקאפ (1:6) כשהוא רושם ממוצעים של 22.9 נקודות ב-40% מחוץ לקשת ו-93.5% מקו העונשין, לצד 3.3 ריבאונדים ו-3.4 אסיסטים. לאחרונה סיפק משחק שיא מול נפטונאס עם 30 נקודות באחוזים מדהימים של 8/8 ל-2 נקודות ו-14/14 מהקו. 

אולם דווקא מול ירושלים הגארד הצנום התקשה. האדומים של דני פרנקו היו ליריבה היחידה העונה שעצרה את מקולום על סקור חד-ספרתי עם הופעה פושרת של 6 נקודות ב-20 דקות. "יש לירושלים סגל חזק והרבה כשרון אבל הם לא תחרותיים. ציפיתי שהם יתנו לנו פייט בטבלה, הם כמעט ניצחו אותנו באיסטנבול אבל הפסידו כמה משחקים צמודים וזה שינה להם את כל העונה".

האם ירושלים מסוגלת להפתיע אתכם?
"קודם כל ירושלים היא האלופה הישראלית והיא משחקת בבית, אז קל זה לא יהיה לנו. מדובר ביריבה שמסרבת למות. ראיתי שהיא עשתה קאמבקים בליגה מול הפועל ת"א ונגד נפטונאס, ויש לה שחקנים עם הרבה אופי".

שלקני הפועל ירושלים. מכבד את האלופה הישראלית (משה חרמון)
שלקני הפועל ירושלים. מכבד את האלופה הישראלית (משה חרמון)
 

מה המפתחות עליהם שמתם דגש לקראת הפועל?
"דונטה סמית' הוא מפלצת, כל היורוקאפ חוששת ממנו. הוא עושה הכל: נקודות, ריבאונדים, אסיסטים, פוסט-אפ, זורק מבחוץ, חודר אחד-על-אחד. היחיד שיכול לעצור אותו זה דונטה סמית'. יש פוקוס גם על אי.ג'יי רונלד כי הוא רוצח בהגנה. בהתקפה חשוב להרחיק אותו מהצבע כי הוא אוהב לחדור ולתקוף את הטבעת. שים לב שפעמיים ביורוקאפ הוא ניסה לחדור במהלך האחרון, כך שננסה להכריח אותו לזרוק מבחוץ (טיפ, רולנד קלע שלשה מנצחת נגד ת"א בסופ"ש)".

מה הסיכויים שתגיעו למשחק שאננים אחרי העפלה, בעוד ירושלים נאבקת על חייה ביורוקאפ?
"אין סיכוי. לא מדובר רק ביורוקאפ, אלא במומנטום וחשוב לנו להיות תחרותיים. להבדיל, גולדן סטייט היא אלופת ה-NBA ולא צריכה להוכיח כלום לאף אחד אבל היא ממשיכה לשבור שיאים והמאזן שלה 0:19. הכי קל להוריד את הרגל מהגז אבל גם לנו יש מטרות".

אריק מקולום (מערכת ONE)
מקולום: "יש לנו מטרות, הכי קל להוריד את הרגל מהגז"
 

בתחילת העונה הטורקים הוכתרו כפייבוריטים לזכייה ביורוקאפ, אולם פתאום היורוקאפ עשוי לכלול גם את מכבי ת"א, מילאנו, פנאתינייקוס, ואפילו ריאל מדריד. "אני חושב שאנחנו מקבלים תמונה ברורה של הליגה בעונה הבאה וכמה קשה היא צפויה להיות. בגלל השיטה החדשה ביורוליג, הרבה קבוצות טובות ישחקו ביורוקאפ, קבוצות שטובות יותר מאשר ביורוליג. ברור שיהיה לנו קשה לזכות, אבל זה המטרה, אין דבר כזה יריבה בלתי מנוצחת. טוב, רק גולדן סטייט".

לפני שנתיים מקולום רדף אחרי חלום ה-NBA כאשר שיחק בקבוצת ליגת הקיץ של הדנבר נאגטס עם אקס הפועל ת"א, קרלון בראון. השניים לא קיבלו הזדמנות של ממש ומקולום ניסה פעם נוספת להשתחל לליגה הטובה בעולם דרך מחנה פרטי של הקליבלנד קאבלירס אך לא השיג חוזה. ההצלחה בליגה הסינית שמה אותו על המפה רשמית גם בארה"ב ובין לילה הוא משחקן מתחת לרדאר, לאח הגדול של סי.ג'יי מקולום, הסקורר של פורטלנד. על הראש של עמנואל מודיאיי, באופן אירוני בחירת הדראפט האחרונה של דנבר, מקולום הוריד 34 נקודות והוציא את הרוקי בחמש עבירות.

קובי בראיינט. השוואות ל´בלאק ממבה´  (רויטרס)
קובי בראיינט. השוואות ל´בלאק ממבה´ (רויטרס)
 

מעט לאחר מכן, הגארד שבר שיאים וזכה להשוואות לקובי בראיינט. זה קרה עם תצוגה מפלצתית של 82 נקודות (!) עם 26/49 מהשדה ו-25/27 מהקו, להם הוסיף גם עשרה ריבאונדים בהפסד 129:119 לגוואנדונג. "הרגשתי כמו משחק ב-NBA2K. שיחקנו נגד מוליכת הטבלה, קבוצה מצוינת עם כשרון ברמת NBA, וויל ביינום, ג'ף אדריאן, אי ז'ינליאנג וחצי מנבחרת סין. אין ספק שזה פתח בפני דלתות גם בארה"ב".             

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */