ידו של החייל לאחר העימות
ידו של החייל לאחר העימות | צילום:

חייל שמשרת בבסיס חיל הים בצפון הארץ, נזקק לטיפול בחדר מיון לאחר שנפצע בבסיס. לדבריו, הוא הותקף על ידי הקצין שעמו הוא מסוכסך - והוא זוכה כבר תקופה ארוכה להתנכלות מצד מפקדיו. האירוע כולו נמצא כעת במוקד של חקירת מצ"ח.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

לפי טענת החייל, המפקד מתנכל לו תקופה ארוכה ובין השניים נוצרה שורה של עימותים. שיא המחלוקת נרשם לפני יומיים, בעקבות ויכוח על מקרה שבו החייל פנה לחדר מיון על דעת עצמו וקיבל ימי מחלה. בשלב זה המפקדים "החליטו לחנך אותו", לדבריו, והזהירו אותו כי אם לא יגיע בזמן לבסיס - יישפט. לאחר שהחייל התייצב, נוצר בין השניים עימות שבו שאל המפקד מדוע נעדר החייל ללא רשות וסירב לאשר לו את ההתחייבות לחדר המיון.

השריטה על צווארו
השריטה על צווארו | צילום:

"אני מוודא שלא ישלמו לך שקל"

"אני רוצה לוודא שהיית שם – איפה היית עד 13:00? אני רוצה לדעת איפה היית – היית בבית, למה? נפצעת?" שאל המפקד בשיחה - שהוקלטה על ידי החייל. בהמשך העימות המילולי ביניהם אמר המפקד: "היית שם שעתיים-שלוש בלי לבקש מאיתנו שום אישור – אני מוודא שלא ישלמו לך שקל מההתחייבות הכספית. היית ברמב"ם, היית יכול לעצור בבא"ח אם זה כל כך דחוף ולקבל משם הפנייה, והחלטת לפנות את עצמך למיון". 

על פי גרסת החייל, בעקבות אירוע זה נוצר בין השניים עימות נוסף בו הפעיל המפקד כלפיו אלימות, ושני נגדים הכפופים לקצין ניסו להפריד. למרות מאמצי הבלימה, לדבריו, הקצין התנפל עליו והפיל אותו ובכך גם עיקם את ידו. כתוצאה מכך נגרמה לו חבלה חמורה, והוא חושש להתנכלות נוספת. אתמול (שני) החייל נחקר על ידי מצ"ח, ולדבריו החקירה בוצעה לבקשתו.

מתוך טופס הבדיקה בחדר המיון
מתוך טופס הבדיקה בחדר המיון | צילום:
טוען שהותקף ע"י קצין: "חנק אותי" (צילום: רויטרס)
אילוסטרציה | צילום: רויטרס

בטופס המיון נכתב כי החייל דיווח ש"הותקף על ידי המפקד שלו שניסה לחנוק אותו, שרט לו את הצוואר, דחף אותו. הוא נפל על שולחן ונחבל באמה שמאל". בבדיקה לא נמצאה חבלה משמעותית בראש, בבית החזה או בבטן אך הוענקו לו ימי מחלה ומשככי כאבים בעקבות הפציעה בידו.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "איננו יכולים להתייחס לאירוע, מכיוון שהוא נמצא בחקירת המשטרה הצבאית".