שלוש שנות מאסר ליצחק גבאי, שהורשע בהצתת בית הספר הדו לשוני

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר שלוש שנות מאסר על יצחק גבאי, אחד ממציתי בית הספר הדו לשוני בבירה. עו"ד איתמר בן גביר: "מדובר בעונש לא קל, נערער לביהמ"ש העליון" (חוק ומשפט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יצחק גבאי בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

בית משפט המחוזי בירושלים גזר על יצחק גבאי, אחד הנאשמים בהצתת בית הספר הדו לשוני בעיר, שלוש שנות מאסר.

גבאי הורשע בהצתת בית הספר הדו לשוני וכן בהסתה לאלימות וגזענות, השחתת פני מקרקעין, החזקת סכין ותמיכה בארגון טרור.

השופטים נימקו את החלטתם כי "חומרה יתרה הוא המניע האידאולוגי של הנאשם, שהחליט לשרוף את בית הספר בגלל שלומדים שם יהודים וערבים. הוא עשה את המעשה כדי ליצור הד תקשורתי. פגע בכבוד האדם והסובלנות".

השופטים הוסיפו עוד בפסק הדין כי "מעשי הנאשמים נעשו בזמן שבעיר ירושלים נעשו פיגועים נגד יהודים תוך כדי ערעור של ממש על הסדר הציבורי".

לפני כמה חודשים גזר בית המשפט המחוזי בירושלים שנתיים וחצי מאסר על נחמן טוויטו (18) ושנתיים מאסר על אחיו שלמה (20), שניהם פעילי ארגון להב"ה מביתר עילית. הנאשמים יצאו מאולם בית המשפט מחייכים ושרים שירי "כמה טוב השם". לדבריהם, "זה היה שווה את המחיר".

בניגוד לאחים טוויטו שחתמו על הסדר טיעון, גבאי סירב לחתום על כך ולכן גזר דינו נקבע רק היום.

הפרקליטות דרשה תשע שנות מאסר במצטבר אלא שהשופט דחה את הבקשה, ותהה מדוע במקרה של הצתת בית כנסת ביקשה הפרקליטות רק שנתיים מאסר.

פרקליטו עו"ד איתמר בן גביר אמר: "בניגוד למה שחושבים מדובר בעונש לא קל בכלל, מדובר בבחור צעיר ללא עבר פלילי ואנו נערער כמובן לבית המשפט העליון.

"גולת הכותרת של גזר הדין היא הביקורת הקשה של בית המשפט שתהה על העמדה הכל כך מפלה של הפרקליטות כשעל הצתת בית כנסת בגבעה הצרפתית ביקשו שנתיים עד שנתיים וחצי שנות מאסר וכאן ביקשו עונשים מצטברים של עד 9 שנות מאסר. אפליה זו אינו ראויה במיוחד כאשר הפרקליטות היא זאת שאמורה להיות אמונה על שוויון וצדק".

על פי כתב האישום, בתאריך 29.11.14 הציתו השלושה את בית הספר הדו-לשוני וריססו כתובות על הקיר, בהן: "מוות לערבים", "כהנא צדק", "אין דו קיום עם סרטן" ו"די להתבוללות".

בסרטון שתיעד את שאירע ניתן לראות את החשודים, האחים שלמה ונחמן טויטו, מגיעים למקום יחד עם יצחק גבאי שדינו נגזר היום, עם בקבוקי בנזין, מצית, תרסיס צבע ושקית ניילון, כשפניהם וידיהם מכוסות ונעליהם עטופות בשקיות ניילון.

שניים מהם נראים במצלמות כשהם נכנסים לשתי כיתות דרך החלון ושופכים דלק, כאשר במקביל, השלישי מרסס כתובות על הקיר: "מוות לערבים", "כהנא צדק", "אין דו-קיום עם סרטן" ו"די להתבוללות". לאחר מכן נראה אחד מהם מצית את הכיתה והשלושה נמלטים מהמקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר