הרוג במהלך עימותים בגדה (צילום: רויטרס)
ארכיון | צילום: רויטרס

יום סוער נוסף בשטחים - וצעדים ביטחוניים בתגובה לפיגועים: גורם מדיני הודיע הערב (שישי), שעות לאחר שני פיגועי הדריסה, כי צה"ל הטיל סגר מלא על הכפר בית אומר בו בוצע אחד מפיגועי הדריסה היום. לדברי הגורם צעד זה בא בעקבות החלטת הקבינט אמש, אותה הוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו, להטיל כתר מלא על יישובים עליהם יחליטו גורמי הביטחון, וזאת לצרכי בידוק.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

פלסטינים רבים יצאו היום להפגנות ברחבי הגדה המערבית וגם ברצועת עזה. במספר מקרים נרשמו הפרות סדר משמעותיות וכוחות הביטחון הגיבו. על פי דיווחים פלסטינים, לפחות 43 מתפרעים נפגעו מאש צה"ל במהלך העימותים - נתון שאישר גם ארגון "הסהר האדום".

בארגון הסיוע טענו כי 16 פלסטינים נפגעו מאש חיה, בעוד שניים נפגעו מכדורי גומי. גם סמוך לגדר הגבול בין ישראל לעזה נורו ונפצעו לפחות חמישה פלסטינים, על פי הדיווחים בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". באזור חאן יונס הפגינו מאות פלסטינים שדרשו מישראל להחזיר גופות של מחבלים שנמצאות בידיה.

"לא להתראיין על הצעדה" (צילום: רויטרס)
מפגינים ניסו לחצות את הגדר | צילום: רויטרס

מוקד נוסף של ההפגנות היה סמוך לכלא עופר: בתקשורת הפלסטינית דווח כי אחד הפצועים מירי הכוחות בנקודה זו נפגע "באורח קריטי", בעוד אחרים נזקקו לטיפול רפואי לאחר ששאפו גז מדמיע. גם בבילעין, כמו כמעט בכל יום שישי, נערכו הפגנות - וצלם מקומי טען כי נפצע מכדור גומי. על פי נתוני "מען", למעלה מעשרת אלפים פלסטינים נפצעו בעימותים בחודשיים האחרונים - אך החשיבו בכך גם את מתקפות הטרור.

בצה"ל הסבירו כי הפעלת הכוח נעשתה בתגובה להפרות סדר אלימות. סמוך לגבול עם רצועת עזה השתמשו הכוחות באמצעים לפיזור הפגנות, על מנת להרחיק את המפגינים מהגדר ולמנוע מהם לחצות לתוך ישראל. במספר מקרים, אישרו בצבא, נפתחה אש לעבר מפגינים שהתעלמו מקריאות הצבא לעצור.

_OBJ