שתף קטע נבחר

בקרוב: אוויר דחוס מבלונים באגם ייצר חשמל

אוויר דחוס שייוצר מאנרגיית שמש או רוח יועבר לבלונים בעומק 55 מטרים מתחת לפני המים. בשעות שבהן לא ניתן ליצור אנרגיה ירוקה - האוויר יוזרם לטורבינות שייצרו חשמל. הפיילוט: באגם ליד טורונטו

בזמן שיותר אנרגיה בעולם מיוצרת ממקורות מתחדשים, כמו מהשמש והרוח, יש צורך לאגור את האנרגיה המיוצרת בזמני שיא ולהשתמש בה כשאין יכולת לייצר אנרגיה - כמו אנרגיית שמש בשעות הלילה.

 

 

לשם כך המציאה חברת סטארט-אפ קנדית מערכת שתאגור אוויר דחוס בבלונים הנמצאים מתחת לפני המים. באנרגיה זו ישתמשו בעת הצורך. בכך יפחת הצורך בדלקים מזהמים כדי לספק את הצורך בחשמל בזמן שלא ניתן להפיק אנרגיה מתחדשת.

 

הבלונים. בתוכם ייאגר אוויר דחוס (מתוך אתר החברה) (מתוך אתר החברה)
הבלונים. בתוכם ייאגר אוויר דחוס(מתוך אתר החברה)

הבלונים מתמלאים באוויר דחוס באמצעות צינור (מתוך אתר החברה) (מתוך אתר החברה)
הבלונים מתמלאים באוויר דחוס באמצעות צינור(מתוך אתר החברה)

הבלונים מעבירים אוויר דחוס לתחנת הכוח (מתוך אתר החברה) (מתוך אתר החברה)
הבלונים מעבירים אוויר דחוס לתחנת הכוח(מתוך אתר החברה)

 

בחברה הקנדית Hydrostor אמרו כי הבלונים שיאגרו את האוויר הדחוס יהיו יעילים יותר וזולים מהפתרונות הקיימים כיום. הבלונים הראשונים יוצבו באגם ליד טורונטו, 55 מטרים מתחת לפני המים. האוויר הדחוס יועבר לבלונים דרך צינור ובשעת הצורך האוויר הדחוס יוחזר לתחנת הכוח, שם הוא יפעיל את הטורבינות, שיספקו חשמל ל-330 בתים.

 

"כעת אנחנו מתמקדים בשיווק הטכנולוגיה הזו ברחבי העולם", אמר מנכ"ל החברה קרטיס וולנגהאם. "מנהיגי המדינות המתועשות מדברים על עולם ללא דלקים מזהמים עד 2050. כדי להגיע למטרה זו, מערכת החשמל שלנו צריכה להיות מגובה, כדי שלא נצטרך להשתמש בדיזל או גז טבעי".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים