שתף קטע נבחר

פייזר ואלרגן הודיעו: עסקת המיזוג נסגרה

פייזר תשלם 160 מיליארד דולר בעסקה שעיקרה מניות - עבור כל מניית אלרגן תעביר 11.3 מניות פייזר. המיזוג ייצור ענקית פארמה בשווי שוק של מעל 320 מיליארד דולר

חברות התרופות פייזר ואלרגן הודיעו רשמית על סגירה ראשונית של עסקת המיזוג ביניהן. במסגרת העסקה תרכוש פייזר את אלרגן תמורת 160 מיליארד דולר, בעסקה שרובה תיעשה במניות. המיזוג ייצור את את יצרנית התרופות הגדולה בעולם במונחים של מכירות.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה

 

פייזר תעביר עבור כל מניית אלרגן 11.3 מניות פייזר. לאחר השלמת העסקה תעביר פייזר את רישומה לדבלין, מקום רישומה של אלרגן, במטרה לעמוד תחת משטר מיסוי מקל יותר.

 

בפייזר מתכוונים לנצל את העסקה כדי לשלם שיעור מס חברות מופחת לעומת השיעור הנהוג בארה"ב, ולשם כך היא נבנית בצורה הפוכה, כלומר אלרגן הקטנה יותר, שבסיסה בדבלין, תיוצג כאילו היא רוכשת את פייזר הניו יורקית. הדירקטוריונים של שתי החברות אישרו אתמול (א') את ההסכם.

 

המיזוג ייצור ענקית פארמה בשווי שוק של מעל 320 מיליארד דולר.

 

מנכ"ל פייזר איאן ריד יעמוד בראש החברה המשולבת, בעוד שמנכ"ל אלרגן ברנט סאונדרס ישמש כיד ימינו. עם זאת, לאחר סגירת העסקה, הערכה היא כי החברה המשולבת תפוצל לשני עסקים, אחד המתמקד בתרופות המוגנות על ידי פטנט והשני על תרופות גנריות.

 

פייזר תרוויח מהצמיחה המהירה באלרגן, לאחר שנאלצה להתמודד עם ירידה במכירות בעקבות פקיעת הפטנט על תרופות מצליחות כמו התרופה נגד כולסטרול ליפיטור, אף שהיא נהנית ממכירות חזקות של טבליות Ibrance לחולות בסרטן השד.

 

אלרגן צומחת בשיעור מהיר יותר הודות למכירות הבוטוקס ומוצרים רפואיים - קוסמטיים אחרים, ששולטים בשוק שבאלרגן מעריכים כי יוכפל ל-10.5 מיליארד דולר עד 2020.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים