שתף קטע נבחר

פוטבול: העשירי של הפנתרים

קרוליינה עלתה ל-0:10 אחרי 16:44 מול וושינגטון, במשחק בו קאם ניוטון השאיר בצד את הריצה ומסר חמישה טאצ'דאונים - בדיוק כמו ג'יימיס ווינסטון שהוביל את טמפה לניצחון בפילדלפיה. 13:30 קריטי לגרין ביי במינסוטה, רומו חזר וניצח, פלאקו גמר את העונה

לאט לאט, הדברים מתאזנים ב-NFL. כמות מרשימה של קבוצות התחילו בטירוף והגיעו רחוק עם מאזן נקי מהפסדים, אך הם הידלדלו להן לאיטן ורק שתיים נשארו. האלופה המכהנת ניו אינגלנד, שתארח הלילה את בפאלו, ומישהי שחייבים לשאול ברצינות - האם היא האלופה הבאה?

 

קרוליינה עלתה ל-0:10 אחרי שקאם ניוטון חישמל כל פינה באצטדיון בהופעה מופתית ולקח אותה ל-16:44 על וושינגטון (6:4). הרדסקינס נשארו במשחק במשך רבע שלם, אבל אז למדו עד כמה הפנת'רס חזקים השנה.

 

היה בשיאו. ניוטון (צילום: MCT) (צילום: MCT)
היה בשיאו. ניוטון(צילום: MCT)

 

ניוטון מסר חמישה טאצ'דאונים, ארבעה מהם במחצית הראשונה, לחמישה תופסים שונים: ג'ונתן סטיוארט, מייק טולברט, טד גין, גרג אולסן ודווין פאנצ'ס. הוא כמעט ולא השתמש במשחק הריצה שלו - רק 16 יארד בארבעה ניסיונות, והפגיז 246 יארד מהיד שלו. קרוליינה היא לא קוריוז. היא בדרך הנכונה לסיים ראשונה ב-NFC, והפוטבול שלה יוצא מן הכלל.

 

הרדסקינס, למעשה, הוגבלו לשני מהלכים גדולים ברבע הראשון, אחריהם נעלמו מהמגרש: כדור על 56 יארד מקירק קאזנס לדשון ג'קסון, וטאצ'דאון נוסף שהשיג אנדרה רוברטס כשהחזיר בעיטת פתיחה על 99 יארד.

 

גרין ביי הגיעה למינסוטה אחרי שלושה הפסדים רצופים, והתעוררה בדיוק ברגע הנכון כדי לנצח 13:30. כעת, שתי הקבוצות מאוזנות במאבק על המקום הראשון ב-NFC צפון, עם 3:7 לכל אחת.

 

למרות שההגנה של גרין ביי הייתה בשיאה, מינסוטה הצליחה להישאר בפיגור מינימלי - אבל ממש בפתיחת הרבע האחרון ארון רוג'רס מצא את ג'יימס ג'ונס לטאצ'דאון של 27 יארד שקבע 13:27. במרחק של שני טאצ'דאונים, טדי ברידג'ווטר שספג חבטות לאורך כל המשחק לא הצליח אפילו למצוא את הדרך לצמק את ההפרש.

 

דשון ג'קסון בפעולה (צילום: AP) (צילום: AP)
דשון ג'קסון בפעולה(צילום: AP)
 

 

פילדלפיה, בלי סאם ברדפורד הפצוע, קיוותה שמארק סאנצ'ז יצליח להזכיר למה פעם נחשב להבטחה - אבל הקוורטרבק המחליף נכנע לשואו של ג'יימיס ווינסטון ודאג מרטין, שהובילו את טמפה ביי (5:5) ל-17:45 ענק בחוץ על האיגלס (6:4).

 

הבחירה הראשונה בדראפט, ווינסטון שהולך ומשתפר, השווה את שיא הליגה עבור קוורטרבק רוקי כשמסר חמישה טאצ'דאונים. איכשהו, מרטין הצליח לסיים בלי אפילו אחד, אבל הוא חרך את הדשא עם 235 יארד בריצה. סאנצ'ז תיבל שני טאצ'דאונים בשלוש חטיפות, ופילדלפיה נראית פשוט נורא.

 

בזמן שאנדרו לאק מחלים מפציעה, מאט האסלבק ואינדיאנפוליס (5:5) השיגו ניצחון משמעותי, 21:24 באטלנטה (4:6), שהפסידה בארבעה מחמשת משחקיה האחרונים. הפלקונס עוד הובילו 0:14, אבל התקשו מאוד לתפקד אחרי שדבונטה פרימן נפצע מוקדם וסיים את המשחק עם זעזוע מוח.

 

10 שניות לסיום הרבע השלישי אטלנטה עוד הובילה 7:21, אבל טאצ'דאון של אחמד ברדשו חתך את הפער, ודקוול ג'קסון השווה ברבע האחרון אחרי שחטף מסירה של מאט ראיין (שלושה כדורים שלו נחתו בידיים הלא נכונות במהלך המשחק). אדם וינאטיירי הכריע 52 שניות לסיום בשער שדה מ-42 יארד.

 

בלי קולין קפרניק שגמר את העונה, סן פרנסיסקו (7:3) חטפה 29:13 בסיאטל (5:5), והסיהוקס ממשיכים להיאחז בכל סיכוי שיש להם להשתחל לפלייאוף. זה התחיל ב-0:20 אחרי שראסל ווילסון מסר לשני טאצ'דאונים של טיילר לוקט, ובליין גאברט יכול היה רק לנסות להימנע מתבוסה בהמשך.

 

ג'יימיס ווינסטון. נתן הופעה (צילום: AP) (צילום: AP)
ג'יימיס ווינסטון. נתן הופעה(צילום: AP)
 

 

הנקודה החיובית ביותר עבור סיאטל היא שבהיעדרו של מרשון לינץ' הפצוע, הרוקי תומאס רולס שוב היה פנטסטי. הוא רץ ל-209 יארד, תפס עוד 43, וסיים עם טאצ'דאון אחד בכל דרך. סתם לשם השוואה, משחק הריצה החלש של הניינרס הסתכם ב-37 יארד של שון דרון ועוד 22 של גאברט.

 

ברוק אוסוויילר תפס את מקומו של פייטון מאנינג כקוורטרבק הפותח של דנבר (2:8), והברונקוס ניצחו בקושי בשיקגו (6:4), 15:17. אוסוויילר עשה את שלו עם שני טאצ'דאונים ו-250 יארד, ובניגוד לכל משחק בו פייטון פתח העונה, לא נחטף, אבל דנבר הצליחה להכניס את עצמה לצרות ברגעי ההכרעה.

 

ג'רמי לנגפורד רץ לטאצ'דאון של שני יארד, 24 שניות לסיום, כדי לצמצם את הפער. שיקגו הייתה כופה הארכה אם הייתה מצליחה בניסיון לשתי נקודות אחרי הטאצ'דאון, אבל הלכה שוב ללנגפורד וההגנה של דנבר מנעה ממנו להגיע לאנדזון.

 

בולטימור (7:3) ניצחה את סנט לואיס (6:4) 13:16, אבל הקוורטרבק ג'ו פלאקו גמר את העונה לאחר שקרע רצועה בברך. פלאקו הוביל את ההתקפה האחרונה בדרך לשער השדה המנצח של ג'סטין טאקר מ-47 יארד על הבאזר, נפצע במהלכה, ולמרות הכאבים נשאר על המגרש. מעבר לכך, הרץ המוביל של בולטימור, ג'סטין פורסט, שבר שתי עצמות ביד.

 

סינסינטי (2:8), שהייתה מושלמת עד לשבוע שעבר, הפסידה בפעם השנייה ברציפות, 34:31 באריזונה (2:8), אחרי שער שדה של צ'נדלר קטנזרו מ-32 יארד, שתי שניות לסיום. אחרי שבעה משחקים בחוץ, שבכולם דאלאס (7:3) הפסידה, טוני רומו חזר לשחק וייצב את הקבוצה בדרך ל-14:24 במיאמי (6:4).

 

יוסטון (5:5) המתאוששת השיגה ניצחון שלישי ברציפות, 17:24 על הג'טס (5:5). מת'יו סטפורד רץ לטאצ'דאון המנצח של דטרויט (7:3) ב-13:18 הביתי על אוקלנד (6:4). סן דייגו (8:2) קרסה בבית מול קנזס סיטי (5:5) וספגה 33:3. בחמישי בלילה: ג'קסונוויל (6:4) - טנסי (8:2) 13:19.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים