שתף קטע נבחר

בורסות ניו יורק ננעלו בעליות שערים

לאחר פרסום הפרוטוקולים של ישיבת הפד באוקטובר - המדדים המובילים עולים בעד 1.2%. הנפט ננעל מעל רמה של 40 דולר לחבית, לאחר שצנח כבר לרמתו הנמוכה ביותר מאז אוגוסט

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים.

 

מניות מרכזיות

מדד הדאו ג'ונס הוסיף 1.42% וננעל ברמה של 17,737 נקודות. מדד הנאסד"ק הוסיף 1.78% וננעל ברמה של 5,075 נקודות. מדד S&P 500 הוסיף 1.64% וננעל ברמה של 2,084 נקודות.

 

ברקע המסחר

לאחר שירד כבר אל מתחת לרמה של 40 דולר לחבית, מחיר הנפט (WTI) עלה ב-0.3% וננעל על 40.75 דולר לחבית. מוקדם יותר צנח הנפט, על רקע דיווחים על עלייה בהיצע הקיים. מחירי הנפט זינקו, לאחר פרסום פרוטוקול הכינוס של הפד שהצביע על כך שרוב הבכירים חשבו כי העלאת ריבית בדצמבר "מתאימה".

 

רוב המשתתפים בכינוס בן היומיים של הפד שהסתיים ב-28 באוקטובר תמכו בהעלאת ריבית בדצמבר והגדירו אותה "מתאימה". לאחר הצניחה בשוק המניות הסיני שגרמה לחוסר יציבות בכלכלה האמריקאית, רוב המשתתפים בכינוס סברו כי התנאים להעלאת ריבית "יכולים להתמלא עד מועד הכינוס הבא". לפיכך, ההחלטה שנתקבלה היתה להודיע באופן רשמי על אפשרות העלאת הריבית בדצמבר. זאת, חרף התנגדות שהביעו כמה מהמשתתפים, שסברו כי הדבר עלול ליצור ציפיות מוגזמות.

 

מניות מרכזיות

מחיר המנייה של אפל עשוי לזנק ב-43% ב-12 החודשים הקרובים, מכיוון שהמשקיעים יעבירו את ההתמקדות שלהם מכמות מכשירי האייפון שהחברה מוכרת למספר השירותים עליהם הלקוחות מוכנים לשלם, כך לפי הערכות האנליסטים בגולדמן זאקס.

 

בגולדמן טוענים כי על אף שהחברה נסחרת כמו "מניית חומרה" עם מכפיל רווח של 11, בעקבות ההשקה של שירותים כמו אפל מיוזיק, היא תהפוך דומה יותר לחברות כמו גוגל או פייסבוק. "אפל נושאת עליה את הצלקות של ענקיות חומרה קודמות שנפלו (מוטורולה, נוקיה, בלקברי ו-HP, לדוגמה). אולם, אנחנו חושבים שהמודל העסקי של אפל אינו דומה לחברות החומרה המסורתיות, וקרוב יותר לחברות שמרוויחות ממשתמשים במכשירים הניידים באמצעות תכנים ושירותים", נכתב בדו"ח של גולדמן.

 

קוואלקום עומדת בפני האשמות בקוריאה, לפיהן עברה על חוקי ההגבלים. החברה עידכנה על כך באתר האינטרנט שלה, ובמקביל ציינה כי בכוונתה להיאבק ברגולטור המקומי על האשמות אלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים